جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خاطره محسن مومنی شریف از شهید سید مرتضی آوینی

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 418001
آوینی گفته بود که مجله را نگه دارند و توزیع نشده بود. نامه‌ای نوشت به وزیر ارشاد برای عذرخواهی و گفت حتماً‌ اصلاح می‌کنیم.
آوینی شخصیتی به شدت اخلاقی و متشرع بود. این قدر اخلاقی بود که حتی نسبت به مخالفین خودشان هم از واژه‌های بد استفاده نمی‌کرد.
یک روز  صبح دیدم که آقای آوینی خیلی عصبانی است و  در راهرو جلوی آسانسور ایستاده است. حاجی را تا آن زمان آن طور ندیده بودم، آدم همیشه خوش برخوردی بود. گفت آقای فلانی عبدالله تعلیمی- راننده- نیامد؟‌ گفتم نمی‌دانم لابد نیامده. آقای تعلیمی ساکن اسلامشهر بود. از آقای سلامت‌منش که کارهای اجرایی مجله را انجام می‌داد پرسیدم چه خبر است؟ گفت مجله حروفچینی شده است. مقاله‌ی آقا مرتضی یک واژه‌ی اشتباه دارد. مطلبی را در نقد وزیر ارشاد وقت نوشته بود. به جای وزیر محترم ارشاد در حروفچینی درج شده بود وزیر مختار ارشاد.
آقای آوینی گفته بود که مجله را نگه دارند و توزیع نشده بود. نامه‌ای نوشت به وزیر ارشاد برای عذرخواهی و گفت حتماً‌ اصلاح می‌کنیم. بعد هم  شنیدم، همه‌ی کارمندان و کارکنان سوره ماندند و با لاک اصلاح کردند و مختار را کردند محترم. و این در حالی بود که شدیدترین انتقادها را به وزیر ارشاد وقت داشت. اتفاقا مختار به لحاظ طنز مناسب‌تر بود ولی از این اتفاق خیلی برافروخته شده بود...
محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *