جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش ۸۰درصدی فعالیت‌ ناتو در مرز روسیه

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 417753
یک مقام ستاد مشترک ارتش روسیه گفت طی سال گذشته فعالیت های ناتو در مرزهای این کشور ۸۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشا تودی نوشت: ژنرال «آندری کارتاپولوف» فرمانده اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه از افزایش چشمگیر فعالیت های نظامی در مرزهای این کشور طی سال ۲۰۱۴ خبر داد. وی طی سخنانی در چهارمین نشست بین المللی امنیتی مسکو گفت فعالیت های ناتو در این مدت ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد فرماندهی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تلاشی برای مخفی کردن جنبه ضدروسی این فعالیت ها از خود نشان نداده است. ژنرال کارتاپولوف در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از این فعالیت ها پرداخت. بر این اساس در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ هزار نظامی، هزار و ۵۰۰ خودروی نظامی، ۸۰ جنگنده و بالگرد و ۵۰ کشتی جنگی ناتو به کشورهای حوزه دریای بالتیک گسیل داشته شده اند.

همچنین در جریان رزمایش های نظامی ناتو در این منطقه از بمب افکن های راهبردی نیروی هوایی ارتش آمریکا در راستای آماده سازی برای عملیات راهبردی ناتو علیه روسیه استفاده شده است. به گفته وی آمریکا طرح تحویل سامانه های موشکی دور برد به کشورهای شرق اروپا را در دستور کار قرار داده که قادرند اهدافی را تا عمق هزار و ۳۰۰ کیلومتری خاک روسیه هدف قرار دهند.

این مقام ستاد مشترک ارتش روسیه در عین حال از افزایش فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی ناتو در حوزه دریای سیاه خبر داد. وی گفت در ماه مارس هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا به انجام عملیات در آسمان اوکراین پرداخته و اقدام به نفوذ به عمق ۳۰۰ کیلومتری قلمرو روسیه کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *