سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
آیت الله نوری همدانی:

تعلیق عمره اقدام مناسبی بود

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 417548
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وحدت ما در مقابل دشمنان کینه توز، بسیار کارآیی دارد، گفت: باید سعی کنیم در تمام مناطق این همدلی و همزبانی را حفظ کرده و اختلافات را از میان برداریم.
به گزارش جهان به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به تعطیلی عمره از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این تعطیلی بسیار خوب است و تا آن افراد مجازات نشدند، نباید برداشته شود، اما باید برای ادامه آن فکری کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۴ از سوی رهبر معظم انقلاب به سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی، ابراز داشت: در مقابل دشمنان کینه توز، وحدت ما بسیار کارآیی داشته و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید سعی کنیم در تمام مناطق این همدلی و همزبانی را حفظ کرده و اختلافات را از میان برداریم.

عربستان سعودی فقط به یک آیه از قرآن عمل کند

استاد برجسته حوزه به موضوع یمن نیز اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی در سال چند میلیون قرآن چاپ می‌کند؛ ولی خود به آن عمل نکرده است.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح، گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم/ محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند».

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: این آیه بسیار پرمعناست و اگر عربستان سعودی به همین یک آیه عمل کند، کافی است.

نباید در مسائل کشورها دخالت کرد

وی تصریح کرد: مردم یمن خواستار استقلال بوده و کشورهای دیگر نباید در آن دخالت کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر حمایت از مظلومان یمن، گفت: مقرر شد مراسمی برای شهدای یمن در مسجد اعظم برگزار شود که همگان شرکت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *