پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یک روز و دو تعریف از لوزان از یک نفر!

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 417486
قبل از خانم کولایی، آقای علی خرّم، از چهره‌های نزدیک به دولت نیز رکورد دیگری را بر جا گذاشته بود و طی یک روز با انتشار ۳ یادداشت در سه روزنامه کشور، توافق هسته‌ای لوزان را بعنوان یک موفقیت ستود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی که در شماره سه‌شنبه روزنامه آرمان امروز پیرامون تفاهم هسته‌ای لوزان میان دولت یازدهم و کشورهای ۱+۵ منتشر شده، نوشته است: اگر این تفاهم به توافق تبدیل شود می‌تواند آثار و پیامدهای مثبت فوری در سیاست خارجه و موقعیت منطقه‌ای ایران داشته باشد و شرایط را برای تعامل سازنده ایران با جهان فراهم کند.

وی همچنین تصریح کرده است: تبدیل تفاهم سوئیس به توافق، شرایط را برای توسعه روابط سازنده و بهره‌مند شدن مردم ایران از تعاملات و فرایندهای بین‌المللی و همین‌طور امکان تعامل ایران با اقتصاد جهانی هموارتر می‌کند. در ضمن یکی از مهم‌ترین پیامدهای توافق درحال شکل‌گیری می‌تواند ارتقای موقعیت منطقه‌ای ایران بوده و امکان و ظرفیت ایفای نقش منطقه‌ای ایران را گسترش دهد.

کولایی همچنین در یادداشت دیگری هم که روز سه‌شنبه گذشته و همزمان با آرمان امروز در روزنامه شرق منتشر کرد، پیرامون تأثیرات توافق لوزان نوشت: با رسیدن به توافق بر سر«برنامه جامع اقدام مشترک» با شش قدرت جهانی و عادی‌شدن رابطه با غرب، روس‌ها و چینی‌ها منافع ایران را بیش‌ازپیش محترم خواهند شمرد!

*خوانش‌های مذکور از ۲ مقاله خانم کولایی در یک‌روز صرفاً از این بابت در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است تا همه بدانیم که موافقان توافق نهایی چه چیزهایی می‌گویند و چگونه در یک روز دو یادداشت می‌نویسند و اقدام به برشمردن محاسن توافقی نانوشته می‌کنند.

قبل از خانم کولایی، آقای علی خرّم، از چهره‌های نزدیک به دولت نیز رکورد دیگری را بر جا گذاشته بود و طی یک روز با انتشار ۳ یادداشت در سه روزنامه کشور، توافق هسته‌ای لوزان را بعنوان یک موفقیت ستود.

گفتنیست، جدای از تحریم‌های جدیدی که اتحادیه اروپا اخیراً و پس از توافق لوزان علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز به تازگی در یک مصاحبه مطبوعاتی اذعان کرد برخی مفادّ توافق موقت ژنو بنا به دلایلی، اجرا نشده و سودی عاید ایران نشده است.

پس از توافق ژنو همچنین نزدیک به یکصد تحریم جدید علیه کشورمان اعمال شد که مقامات مذاکره کننده ایرانی تمام این تحریم‌ها را «بر خلاف روح توافق ژنو» نامگذاری کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *