جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

عکس های زنان فوتبالیست در خانه هنرمندان

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 417484
پنجمین جشنواره عکس شید در خانه هنرمندان در حال برگزاری است. نمایشگاهی از مجموعه عکس های مستند اجتماعی با موضوع های مختلف از عکاسان جوان. از زنان فوتبالیست و کودکان اوتیسمی تا دلقک های سیرک در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.
به گزارش جهان به نقل از برنا، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی»، پنجمین جشنواره عکس شید و سرزدن به تازه های دنیای کتاب می توانند گزینه های مناسبی برای هنری کردن آخرین هفته از اولین ماه سال ۹۴ باشد.

گروه هنر این هفته و در بخش پیشنهادهایی برای آخر هفته فرهنگی چند پیشنهاد جذاب را برای شما در نظر گرفته که می توانید از دیدن آن لذت ببرید.

آخر این هفته می‌توانید به سینما، تئاتر و یا نمایشگاه‌های هنری بروید.

سینما در «استراحت مطلق»

فیلم سینمایی«استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که یکی از پنج فیلم اکران نوروزی است همچنان در سینماهای تهران وشهرستان ها در حال اکران است و با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.

در این فیلم بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی (همسر رضا عطاران) و امیرشهاب رضویان حضور دارند.

«استراحت مطلق» فیلمی پرلوکیشن است که تمامی بخش‌های آن در تهران فیلمبرداری شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «تهران مال توئه مگه؟»

فیلم «استراحت مطلق» حواشی و جنجال هایی را به همراه خود داشته است و از جمله فیلمهایی بود که از حضور در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شدند.

«پرواز ایکار» را در تماشاخانه ایرانشهر ببینید

نمایش پرواز ایکار به کارگردانی حسین پاکدل از ۱۸ فروردین ماه در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در ساعت ۱۸به روی صحنه رفته است و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

نمایش «پرواز ایکار»، داستانی فانتزی دارد که در برخی از صحنه ها، به سمت کمدی میل می کند. این نمایش، داستان چهار نویسنده است که هر نویسنده، شخصیتی خاص خود را دارد، نویسنده عبوس، نویسنده شوخ طبع و …. در واقع حسین پاکدل در زمان پرداخت این نمایشنامه، برخوردی نقادانه با نویسندگان دارد و می شود گفت که نویسندگان این نمایش، در واقع پارودی نویسنده هستند.

«پرواز ایکار» را حسین پاکدل نوشته است و محمد حاتمی، کارگردان آن است. کوروش تهامی، امیر کاوه آهنین جان، آزاده صمدی، سینا رازانی، تینو صالحی، روح الله کمانی، الهام دهقانی، عماد سالکی، علیرضا مهران، پریسا فلاح زاده و سامان مظلومی، در نمایش «پرواز ایکار» بازی می کنند. ناصر کامکاری، طراح صحنه و بهرنگ معتمدی، آهنگساز این نمایشند.

خانه هنرمندان میزبان جشنواره عکس شید/ زنان فوتبالیست و کودکان اوتیسمی را روی دیوار ببینید

پنجمین جشنواره عکس شید در خانه هرمندان در حال برگزاری است. نمایشگاهی از مجموعه عکس های مستند اجتماعی با موضوع های مختلف از عکاسان جوان. از زنان فوتبالیست و کودکان اوتیسمی تا دلقک های سیرک در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.

نمایشگاه آثار برگزیده پنجمین دوره جایزه عکس «شید» از ۲۵ فروردین تا ۳ اردیبهشت در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران برپا است.

تک نوازی ویولنسل را فرهنگسرای نیاوران بشنوید

آنیا لخنر نوازنده آلمانی و شهیر ویلنسل در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

او که به مدت ۱۸ سال عضویت در کوارتت مشهور روزاموند را در کارنامه دارد، سال های متمادی است که با دینو سالوتزی نوازنده مشهور باندونئون آرژانتیتی ، واسیلیس زابروپولوس پیانیست و آهنگساز خوشنام یونانی، فرانسوا کوتوریه آهنگساز و پیانیست مطرح فرانسوی در قالب دونوازی و همچنین کوارتت تارکوفسکی همکاری می کند.

داستان زندگی سرباز جوان از زبان "قوچ"

نشر چشمه عنوان تازه‌ای از مجموعه کتاب‌های قفسه آبی را چاپ و روانه‌ی بازار کرد. رمان قوچ نوشته مهدی اسدزاده در بیست فصل کوتاه به ماجرای دو روز از زندگی سرباز جوانی می‌پردازد که در تلاش برای حل مشکل خود، به سراغ اشخاص متعددی می‌رود، ماجراهای گوناگونی را تجربه می‌کند و در نهایت با از سر گذراندن حوادث مختلف به بینش و دید تازه‌ای می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *