پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جابجایی زائران اربعین با قطارخرمشهر _ بصره

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 417449
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: پروژه خط آهن خرمشهر- بصره تا قبل از اربعین ۹۵ به منظور جابجایی زائران عتبات عالیات به بهره داری می رسد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ منوچهر رحمانی در خصوص سفر وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علاوه بر دیدار با وزیر حمل و نقل عراق و استاندار بصره، از پروژه های زیر ساختی این کشور بازدید خواهد کرد و مذاکراتی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از نقطه صفر مرزی ایران تا بصره به طول ۳۵ کیلومتر آغاز می شود اظهار داشت: کل این مسیر از خرمشهر تا بندر بصره ۴۷ کیلومتر بوده که ایران ۱۲ کیلومتر از این خط ریلی را از خرمشهر تا نقطه صفر مرزی انجام داده است.

رحمانی تصریح کرد: ادامه خط آهن از نقطه صفر مرزی تا بندر بصره به طول ۳۵ کیلومتر می باشد که عملیات زیر سازی و ریل گذاری با اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اجرا می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توافق شده این پروژه تا قبل اربعین ۹۵ به بهره برداری برسد افزود: پلی به طول ۷۰۰ متر در کنار بصره ساخته خواهد شد که با اعتباری حدود ۱۴۵ میلیارد تومان تا تیرماه سال جاری آغاز می شود.

یادآور می شود: راه آهن خرمشهر - بصره قرار است روی رودخانه اروند از مرز بین المللی شلمچه و از روی یک پل تک پایه که قابلیت جابجایی و باز و بسته شدن را دارد عبور کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *