پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
پس از چهار سال و اندی خدمت؛

حسن‌ شمشادی‌ به‌میهن‌ بازگشت+عکس

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 417418
خبرنگار با سابقه واحد مرکزی خبر با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی اتمام ماموریتش در سوریه را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، ماموریت «حسن شمشادی» خبرنگار باسابقه ایرانی در سوریه، پس از چهار سال و نیم خدمت در این کشور، به پایان رسید.

وی در آخرین روزهای خدمت در سوریه از سوی دکتر «شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و نیز آیت الله «حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در این کشور، مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

بالاخره، گاه رفتن فرا رسید، مثل آمدن و رفتن از دنیاست، بلکه سخت‌تر برایم. چراکه سال‌هاست از دنیا و زر و زیورش بریده‌ام، اما از اهل‌بیت(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رقیه خاتون(س) دل بریدن نتوانم.


چهل و نه ماه پیش که به سوریه آمدم، در اولین زیارت، بغضِ امروز را داشتم، بغضی که هر روز و هرشب، با من بود.

اما شاکرم به درگاهش همانگونه که شاکر بودم و از ذات اقدسش می‌خواهم که نعمت بزرگِ شکر کردن، همواره رفیق راه و همراه و بر قلب و زبانم باشد.

عزیزی فرمود: ماموریت و مسولیت، درست مثل آمدن به دنیا و رفتن از آن است، که همین است و جز این نیست، و برای هر کس تنها نامه اعمالش می‌ماند و عملکردش که سخت امیدوارم، که رو سفید بوده باشم.

بینی و بین الله، هر آنچه دیدید و شنیدید، در این مدت، بضاعت من بود و همه تلاشم، و نقصانِ احتمالی، تنها به علت فراهم نبودن شرایط و امکانات و گاه برخی ناهماهنگی‌ها بود و بس، که بابت آن صمیمانه، عذر خواهم.

به واسطه حضورِ چهارساله‌ام در بحران و جنگ سوریه، با همه سختی و ناملایمات آن، که بیش از سه سالش دور از خانواده گذشت، منتی بر کسی ندارم، اما تا دلتان بخواهد به شهدای مظلوم مدافع حرم و خانواده هاشان، بدهکارم.

خدایی که ناظر، سمیع و بصیر است، شاهد است که هیچ مرتبه‌ای نشد که به زیارت و پابوس حرم دو بانوی مکرم در دمشق مشرف شوم، مگر اینکه همه هموطنانم، همه مسلمانان و شیعیان و به ویژه دوستان و همراهانم را دعا کنم، و اینک مثل همیشه و بیشتر از قبل، محتاجم به دعای تک تک شما عزیزانم.

بزرگواری گفت: هرگز در زیارت آخر، از اهل‌بیت(ع) و حرم‌هاشان خداحافظی نکن، که چنین کردم، که باز بطلبد، دختر سه ساله امام حسین(ع) برای زیارت بارگاهش و حرم عمه جانشان، زینب کبری(س).

زیاده عرضی نیست جز طلب حلالیت و بخشش از همه شما ارجمندان.

به بزرگواریتان حلالم کنید، که بسیار سنگین بارم و قد خمیده.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دروووووددلاور
علي
كي هست اين شمشادي ؟
حسين
همون خبرنگار شجاعي كه خبرهاي سوريه را از طريق صدا و سيما مخابره مي كند.
Iran, Islamic Republic of
مرسی شجاع دل
حسين
Iran, Islamic Republic of
خداوند امثال شما را براي كشورمان حفظ كند و بيفزايد.
Iran, Islamic Republic of
خب به ما چه
سجاد
سلام. بستگی داره که نقش ما تو این دنیا چی باشه؟