چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
رئیس سازمان غذا و دارو:

هرایرانی ماهی یکبار به داروخانه می‌رود

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 417336
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند کمتر از ۱۰ درصد جمعیت مردم کشور هستند و مردم به طور میانگین تقریبا ماهانه یک بار به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسول دیناروند در مراسم اهدای پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت کیفیت گفت: همه مردم به داروخانه و آن هم به صورت چندین بار مراجعه می‌کنند و ماهانه تقریبا یک مرتبه به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند. بنابراین در حوزه خدمات غذا و دارو خدمت بهتر ما می‌تواند موثر و کیفیت خدمات را بهتر کند.

وی ادامه داد: رسیدن به کیفیت سخت است و تلاش حرفه‌ای و علمی نیاز دارد. این در حالی است که به مقوله کیفیت در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سیاست‌های کلان سلامت توجه شده و مردم نیز نسبت به این مقوله حساس شده‌اند.

دیناروند افزود: برای اینکه بتوانیم از یک کشور متکی به واردات به کشوری متکی به صادرات تبدیل شویم، باید بتوانیم کیفیت محصولات را ارتقا دهیم و این امر بدون توجه به استانداردها و نظارت میسر نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نتیجه ارتقای استانداردها ایجاد سازمان استاندارد نیست بلکه باید در حوزه‌هایی که محصولات مهم تولید می‌شود دستگاه تخصصی مربوطه نیز تقویت شود.

دیناروند گفت: اگر بخواهیم اقتصادی فکر کنیم، ۲۰ درصد صنعت به حوزه دارو بستگی دارد و اگر سلامت‌محور نگاه کنیم،می بینیم که این حوزه جزء اولویت‌های اول و دوم ما است.

وی تصریح کرد: همچنین زمانی که صادرات افزایش می‌یابد، اعتماد مردم به محصولات نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل کیفیت محصول در افزایش صادرات اهمیت زیادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *