پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

میانگین تاخیر پروازهای نوروزی اعلام شد

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 417304
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در سال ۹۳ ایرلاین‌ها نقدی پول سوخت را پرداختند، گفت: نوروز امسال جابه‌جایی ها در صنعت هوایی تنها یک درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.
به گزارش جهان، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی با توافقات قبلی که با شرکت نفت داشتند، پول سوخت را در سال ۹۳ نقدی پرداختند، افزود: بدهی‌های گذشته ایرلاین ها به شرکت نفت هم قسط بندی شده است و شرکت‌ها در حال پرداخت بدهی های خود هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه الان مشکلی بین ایرلاین‌ها و شرکت نفت وجود ندارد، اظهار داشت: امیدواریم که توافق میان شرکت‌ها و شرکت نفت به همین شیوه ادامه پیدا کند.

سامانی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سوخت هواپیما ۵۰۰ تومان است و بدهی های قبلی هم به صورت متفاوت برای هر سال تعیین شده است که شرکت ها در حال پرداخت آن هستند، بدهی شرکت‌ها به شرکت فرودگاه های کشور هم به دلیل افزایش تعرفه های فرودگاهی بود که سال گذشته با تدبیری که وزیر راه و شهرسازی انجام داد به یک نقطه تعادل رسید و شرکت‌ها هم در حال پرداخت اقساطی بدهی‌های خود هستند.

وی به کاهش میانگین تاخیرات در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: میانگین تاخیرات نسبت به کل پروازها امسال به عدد ۱۶ دقیقه رسید در حالی که سال گذشته این رقم ۲۲ دقیقه بود و شرکت های هواپیمایی با مدیریت مناسبی توانستند از هواپیماهای یکدیگر به عنوان بک آپ استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: امسال مردم هم مدیریت سفر داشتند و فشار زیادی به صنعت هوایی وارد نشد و حتی در برخی مسیرها با صندلی خالی روبرو بودیم که نشانگر توزیع سفر از سوی مسافران است.

سامانی همچنین با اشاره به اینکه رشد جابه جایی مسافر امسال افزایش چندانی هم نداشت، بیان کرد: در نوروز امسال یک درصد افزایش جابجایی مسافر را نسبت به سال گذشته داشتیم که رقم زیادی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *