جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲

ورود خبرنگاران به محدوده وزارت علوم ممنوع!

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 417281
در حالی که انتظار می‌رفت با حضور فرهادی در وزارت علوم شاهد تغییر رویکردها باشیم، اما روند دعوت گزینشی از رسانه‌های همسو با دولت همچنان در دستور کار مسئولان وزارت علوم قرار دارد.
ورود خبرنگاران به محدوده وزارت علوم ممنوع!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با روی کار آمدن دولت یازدهم و حضور مسئولان جدید در وزارت علوم، ارتباط رسانه‌ها و خبرنگاران با وزارت علوم یکی از چالش برانگیزترین مسائلی بوده که خبرنگاران این حوزه با آن روبرو بوده‌اند.

این روند از زمان حضور رضا فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم در این وزارتخانه آغاز شد و به دوران نجفی سرپرست این وزارتخانه رسید.

در این مدت خبرنگاران حوزه وزارت علوم شاهد برخوردهای گزینشی و دعوت از رسانه‌های خاص در برنامه‌های مهمی چون اجلاس روسای دانشگاه‌ها، تودیع و معارفه برخی از مسئولان وزارت علوم بودند و همین مسئله باعث عدم پیگیری بسیاری از مطالبات دانشگاهیان از مسئولان این وزارتخانه توسط رسانه‌ها شد.

در حالی که انتظار می‌رفت با حضور محمد فرهادی وزیر علوم شاهد تغییر رویکرد مسئولان وزرات علوم و به خصوص روابط عمومی این وزارتخانه با خبرنگاران باشیم، اما روند دعوت گزینشی از رسانه‌های همسو با دولت همچنان در دستور کار مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.

روابط عمومی وزارت علوم روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه این وزارتخانه با دو نهاد دیگر دولت، دوباره این رویکرد را در پیش گرفت و تنها به رسانه‌های همسو با دولت اجازه حضور در این مراسم را داد.

این مسئله امروز نیز در جریان مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویان تکرار شد.

روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان در پاسخ به خبرنگاران برای حضور در برنامه با صراحت تنها رسانه‌های دعوت شده به این مراسم را دو خبرگزاری وابسته به دولت اعلام می‌کند.

به نظر می‌رسد علاقمند نبودن به پاسخ‌گویی به افکارعمومی و رسانه‌ها از دلایل مهم رویکرد وزارت علوم دولت یازدهم با رسانه‌های خبری است که باعث شده خبرنگاران این حوزه با وجود گذشت ۲ سال از عمر دولت یازدهم هنوز نشستی خبری را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این دولت تجربه نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر علوم خودش گفت بدون اجازه رئیس جمهور هیچ کاری نمیکنه این هم نتجه اش ....دهن کجی به رای اعتماد نمایندگان
یک کارمند دولت
Iran, Islamic Republic of
ولی معاون آموزشی وزیر علوم 27 بهمن 93 نشست خبری گذاشته بود