پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۷

روایت روزنامه آمریکایی از قاطعیت رهبر انقلاب

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 417189
«قاطعیت و انقلابی بودن رهبر ایران موجب شده طرف غربی برخی توقعات اولیه خود را کنار بگذارد».
روایت روزنامه آمریکایی از قاطعیت رهبر انقلاب
به گزارش جهان، روزنامه آمریکایی سیاتل تایمز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای نوشت: از این سخنان می‌توان فهمید رهبر ایران هنوز آمریکا را دشمن اصلی خود می‌داند، دوم اینکه غرب بیش از (آیت‌الله) خامنه‌ای خواستار رسیدن به توافق است؛ زیرا وی گفت: «من هرگز در مورد مذاکره با آمریکا خوشبین نبوده‌ام».

این روزنامه می‌نویسد: مواضع رهبر ایران به هیچ وجه تغییر نکرده است. این موضوع نشان می‌دهد چرا مذاکره‌کنندگان غربی مجبور بودند بسیاری از مطالبات اولیه خود را کنار بگذارند. آمریکا از ابتدا بر پایان برنامه هسته‌ای ایران و تعلیق غنی‌سازی اصرار داشت، اما برای اینکه ایران از مذاکرات خارج نشود واشنگتن در این مورد تسلیم شد.

سومین درس از سخنان رهبر ایران این بود که (آیت‌الله) خامنه‌ای خواستار اعتماد تمام و کمال غرب بود در حالی که در عوض بیشترین میزان نارضایتی را نشان می‌دهد.

روزنامه آمریکایی می‌افزاید: او در سخنانش احساس برتر بودن مذهبی را نسبت به غرب دارد و بارها گفته که غرب باید به کلی همه تحریم‌ها را در روز امضای توافق لغو کند و هیچ ناظری نمی‌تواند تأسیسات نظامی ایران را بازدید کند.

سیاتل تایمز خاطرنشان کرد: چهارمین نکته در سخنان رهبر ایران این بود که آمریکا و ایران واقعیت‌های متفاوتی را می‌بینند و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند.

این روزنامه در پایان نوشت: اوباما تصور می‌کند ایران تغییر کرده اما آمریکا معمولاً هرگز به درستی جریانات را در خاورمیانه پیش‌بینی نکرده است. دولت‌های قبلی آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه همواره منتظر نقطه عطف در خاورمیانه بوده‌اند اما خورشید آمریکا هرگز طلوع نمی‌کند.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
ضعیف بدون دولتمردان واقعا تأسفباره،قدرت روحی و اقتدار باید در جوهره و ذات آنها باشد، که متأسفانه نیست(باید شمشیر برنده باشند ولی اینا کارد پلاستیکی هم نیستند)
پیرو رهبر
دوست عزیز وقتی اقا می فرمایند همدلی و همزبانی کنیم، بهتر است در ادبیاتمان مواظبت کنیم...فارغ از اینکه نظرمان چیست.
بصیر
Romania
دوست عزیز اگر خوب به همه سخنان رهبر معظم گوش کنید خوب قضاوت می کنید مثالی که رهبر معظم زدند همدلی را مانند یک نهال کوچک تصور کردند که دولت باید تو دل مردم پرورش دهد و بزرگش کند پس بصیرت مردم چه می شود که رهبر معظم خیلی به او اشاره می کنند.هیچ موقع رهبر معظم منظورش این نبود هر چی ضعف دولتمردان را می بینیم سا کت باشیم و انتقاد نکنیم
بصیر
Romania
خدا یا تورا شکر می کنیم رهبری دانشمند و انقلابی به ما ملت ایران اسلامی عنایت کردی با تشرش به لطف خدا دشمن را سر جایش می نشاند
SAABER
ااااااالله ااااااالله ااااااالله اکبر فداااااااااااااای نورحضرت مولای معظم و عزیزتر از جااااااان ولائیان زمین در زمانها . .......
متاسفانه در غرب سعی بر انداختن توپ به زمین آیت الله خامنه ای هستند که اگر توافق نشد بگویند تقصیر ایشان است و از سخنان اوباما تا رسانه ها همین سیاست را به صورت منسجم دنبال می کنند.

هر چند آقا سعی می کند به زیرکی مانع این شود ولی گاهی مانیز به غلط پازل دشمن را تکمیل می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشان کند