جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

عربستان:سهمیه عمره ایران تغییر نمیکند

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 417141
وزارت حج عربستان اعلام کرد که سهمیه حج عمره برای ایرانیان تغییر نخواهد کرد و به روال گذشته باقی خواهد ماند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت حج عربستان اعلام کرد که برنامه حج عمره برای ایرانیان طبق برنامه وجود دارد و هیچ تغییراتی در آن ایجاد نشده است.

پایگاه خبری «عربی ۲۴»، به نقل از سازمان هواپیمایی عربستان گزارش داد که هواپیمای حجاج ایرانی که در عربستان اجازه فرود نداشته به دلیل نبود مجوز به کشور بازگردانده شده است.

روزنامه «مکه»، نیز با گزارش این خبر ایران را به شایعه پراکنی رسانه‌ای متهم کرد و مدعی شد که سازمان حج این کشور هیچ تبعیضی در زمینه صدور مجوزهای سهمیه‌های حج قائل نمی‌شود.

این روزنامه در گفت‌وگو با «انور عشقی» رئیس مرکز تحقیقات سیاسی خاورمیانه اعلام کرد که پیش از این نیز یک هواپیمای سودانی به دلیل نداشتن مجوز با وجود حضور «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان در آن از ورود به عربستان منع شده بود.

وی همچنین افزود: انتظار نداریم مقامات ایرانی از این حادثه سوء استفاده کنند و به شایعه پراکنی علیه عربستان بپردازند.

از سوی دیگر در پی بی حرمتی مأموران پلیس عربستان به دو جوان ایرانی در فرودگاه جده، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که اعزام عمره مفرده به عربستان متوقف شده است و پروازهابه حالت تعلیق در آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *