جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

وزیر: فناوری فضایی را از ما نگیرند!

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 417105
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری فضایی باید به عنوان لبه فناوری‌های نو مدنظر قرار گیرد، تکنولوژی در این حوزه به سرعت در حال پیچیده شدن است و باید همزمان با دنیا حرکت کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود واعظی در مراسم معارفه رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: اواخر سال گذشته، زمانی که دولت در حال تصمیم‌گیری برای چگونگی تقویت سازمان فضایی بود، صحبت‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه هدف دولت انحلال، تکه‌تکه کردن یا تضعیف سازمان فضایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از زمانی که این مسئولیت را عهده‌دار شده‌ام تاکنون مراسم معارفه‌ای در این وزارتخانه برگزار نشده، گفت: این نخستین مراسمی است که برای معارفه یکی از معاونین برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این مراسم این بود که در یک کلام بگوییم طبق تأکید مقام معظم رهبری بر تمام فناوری‌هایی که موجب اقتدار کشور می‌شود، برای دولت و وزارت ارتباطات نیز فناوری فضایی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: فناوری فضایی باید به عنوان لبه فناوری‌های نو مدنظر قرار گیرد، تکنولوژی در این حوزه به سرعت در حال پیچیده شدن است و باید همزمان با دنیا حرکت کند.

واعظی با تأکید بر اینکه نباید به گونه‌ای رفتار شود که فناوری فضایی به سرنوشت فناوری هسته‌ای دچار شود، گفت: در این راستا باید شعارهایی که لازم نیست داده نشود و پخته‌تر عمل کنیم که از حواشی به دور باشیم.

وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی فضایی در زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند و مرکز ملی فضایی نیز زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تشکیل شده است. با تعامل با این دو نهاد قرار است این دو نهاد سیاستگذاری‌های لازم را در حوزه فضایی انجام دهند و کار اجرایی به سازمان فضایی سپرده شود.

واعظی با اشاره به اینکه برخی کشورها به دنبال سومین ماهواره ملی خود هستند، گفت: نیازمند حداقل یک ماهواره ملی هستیم و برای رسیدن به این هدف باید ضعف‌های موجود را بشناسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همچنین از نظر بودجه‌ای نیز تلاش می‌کنیم تا فشار کمتری به دولت وارد شود و با فشار به بخش‌های داخلی و سرشکن کردن هزینه‌ها تلاش می‌کنیم بودجه لازم را مهیا کنیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر این، از جمله انتظارات من از رئیس جدید سازمان این است که از نقاط مداری آنچه که اکنون به نام ایران ثبت است حداکثر استفاده صورت گیرد و همچنین به کمک سازمان تنظیم مقررات، نقاط جدیدی را برای بهره مندی از مزایای آن دراختیار بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا کسی که معتقد به تشکیل خانواده نیست و در آمریکا رفت و آمد دارند آیا صلاحیت دادن سکان هدایت سازمان فضایی را دارند.