جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نوشته‌وزیرپاکستانی درباره امام‌حسین+عکس

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 417042
وزیر امور مذهبی پاکستان ضمن حضور در مکان برگزاری دومین هفته فرهنگی آستان قدس حسینی در طومار (نامه‌ای به امام حسین(ع)) متنی را به ثبت رساند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، فعالیت‌های هفته فرهنگی آستان مقدس حرم امام حسین(ع) با حضور شخصیت‌های دینی و آکادمیک و محبین اهل بیت(ع) در اسلام آباد پاکستان برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط «سید رسول العامری» آغاز و سپس با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن نجفی» نماینده مرجعیت دینی در کشور پاکستان ادامه یافت.

شیخ نجفی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان آستان قدس حسینی جهت برگزاری این هفته فرهنگی اظهار داشت: اهتمام مسئولان عتبات مقدسه عراق به محبین اهل بیت(ع) قابل تقدیر است، محبین اهل بیت(ع) در این کشور نیازمند توجه بیشتر و توجیهات با ارزش آنان و آشنایی بیشتر با حسن ضیافت اهالی عراق است.

«شیخ علی فتلاوی» نماینده تولیت آستان قدس حسینی نیز ضمن بیان برخی از کرامات اهل بیت علیهم السلام به اهالی این کشور گفت: از سرزمین کربلا، سرزمین سیدالشهداء(ع) آمدیم تا پرچم حرم مطهر حسینی که با حضور در مرقد مطهر امام حسین علیه السلام معطر شده را با همکاری دانشگاه اسلامی الکوثر در این سرزمین برافراشته کنیم.

سپس پرچم عتبات مقدسه عراق با حضور پرشور محبین اهل بیت(ع) برافراشته و فعالیت‌های هفته فرهنگی عتبات مقدسه آغاز شد.

«سردار محمد یوسف» وزیر امور مذهبی پاکستان نیز ضمن حضور در مکان برگزاری دومین هفته فرهنگی آستان قدس حسینی در طومار (نامه‌ای به امام حسین(ع)) متنی را به ثبت رساند.

وی بر روی طوماری که جهت قرار دادن در ضریح مطهر سیدالشهداء(ع) اختصاص داده شده، بیت شعری در ثنای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نوشت: «با وجود ظلم و ستم‌های یزید و دشمنی ابن زیاد... نام حسین و کربلا تا ابد الدهر باقی است».

لازم بذکر است؛ دانشگاه دیوبند وابسته به طایفه دیوبندیه دانشگاهی فکری و مذهبی است که دروس فقهی آن از مذهب ابی حنیفه، و دروس اصول و عقاید آن از مذهب ابی منصور الماتریدی است.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یا حسین