جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

ماده قانونی که از سال ۶۶ اجرا نشده بود

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 416944
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تدوین آئین نامه ماده ای از قانون محاسبات عمومی کشور خبرداد که در صورت اجرای آن همه دستگاههای اجرایی باید صورتحساب ماهانه خود را به وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات بدهند.
به گزارش جهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر از تشکیل کمیسیون مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه برای تدوین آئین نامه ماده ۹۵ قانون محاسبات عمومی خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این ماده از قانون محاسبات عمومی از سال ۶۶ تا امروز اجرا نشده بود لذا نمایندگان در طی تدوین آئین نامه اجرایی آن هستند.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: پس از تشکیل آئین نامه اجرایی این ماده دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد هر ماهه و هر ساله صورتحساب دریافت و پرداخت ماهانه و سالانه همه دستگاههای اجرایی و موسسات دولتی را دریافت خواهند نمود.

عضو کمیسیون برنامه اجرای این ماده از قانون محاسبات عمومی را اقدام مثبتی در راستای جلوگیری از تخلفات خواند و گفت: در صورت اجرای این ماده اگر اشتباه یا کار غیر قانونی در دریافت ها و پرداخت ها صورت گیرد همان موقع دیوان محاسبات متوجه خواهد شد و می تواند جلوی ادامه تخلفات را بگیرد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای این ماده بررسی تخلفات مالی مدیران به سالها پس از اتمام مدیریت آنها موکول نخواهد شد و جلوی تخلفات هر ماه گرفته می شود و مدیران باید در لحظه پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این رو.که الان دارن ماهانه می گیرند.
برای امسال هم نیست
من 5 ساله خودم شخصا این گزارشات رو تهیه میکنم و.می فرستم