پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۱۰

درخواست خانواده‌های دو نوجوان ایرانی از دستگاه دیپلماسی

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 416925
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی در محل و زمان اجرای حکم حضور خواهند داشت یا خیر تصریح کرد: حداقل در رابطه با خانواده شاکیان چنین خواسته ای داشته اند و احتمالا نماینده کنسولی هم خواهد بود، اما باید جلوتر برویم تا ببینیم ماجرا به کجا می رسد.
درخواست خانواده‌های دو نوجوان ایرانی از دستگاه دیپلماسی
به گزارش جهان، حسن قشقاوی در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ۲ مامور سعودی عامل تعرض به ۲ نوجوان عمره گزار در فرودگاه جده، اظهار داشت: آخرین خبری که از پرونده داریم مربوط به دیروز است و از آن به بعد تاکنون تحول جدیدی رخ نداده است.

وی افزود: بر این اساس، این ۲ مامور بازداشت هستند و پرونده آنها در دست دادستان بوده و در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد و مقام ذیربط سعودی نیز اعلام کرده که به اشد مجازات خواهند رسید و حتی موعد مجازات را هم اعلام خواهند کرد که خانواده شاکیان نیز در جریان قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی در محل و زمان اجرای حکم حضور خواهند داشت یا خیر تصریح کرد: حداقل در رابطه با خانواده شاکیان چنین خواسته ای داشته اند و احتمالا نماینده کنسولی هم خواهد بود، اما باید جلوتر برویم تا ببینیم ماجرا به کجا می رسد.

قشقاوی افزود: مقامات عربستانی در ملاقات ها ابراز تاسف عمیق کرده اند، افکار عمومی ما خواستار موضع گیری علنی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با وضعیت عذرخواهی رسمی دولت عربستان بابت این اتفاق اظهار داشت: ممکن است برداشت ها درباره عذرخواهی رسمی متفاوت باشد؛ آنها در سطوح مختلف ملاقات های دیپلماتیک ابراز شرمساری و تاسف عمیق کرده اند و در ملاقات های دیپلماتیک هر موضعی که به سفیر ما اعلام کنند، یک موضع رسمی از طرف دولت آنها تلقی می شود و این یک عرف جاری است.

قشقاوی در عین حال تاکید کرد: البته شدت واقعه به گونه ای است که افکار عمومی ما انتظار موضع گیری علنی و رسمی را از طرف دولت سعودی دارند و ما نیز امیدواریم که طرف سعودی با درک شرایط افکار عمومی ما چنین کاری را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمره در اين شرايط حرام است
ما کاری به درک طرف عربستانی نداریم چون اگر قرار بود شرایط جامعه ما رو درک کنند همچین غلطی نمی کردن. عذرخواهیشون هم بخوره توی سرشون که جز تزویر و فریب نخواهد بود.
اینم قضیه هم ماست مالی میشه میره پی کارش...حالا ببینید
متاسفانه دستگاه دیپلماسی فقط می خنده. اگر این کار در دولت احمدی نژاد انجام میشد همین افراد مصلحت طلب و خندان توقعی کمتر از حمله نظامی به عربستان نداشتند.
ﺯﻳﻨﺐ
ﻣﻦ ﻛﻪ ﻓﻴﺶ ﻋﻤﺮﻣﻮ پس ﻣﻴﺪﻡ و ﻣﻴﺮﻡ ﻛﺮﺑﻼ ﺣﺎﻻ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻣﻲ خﺩاﺩ ﻋﻀذﺮ ﺧﻮاﻫﻲ ﻛﻨﻪ ﻳﺎﻧﻪ ﻣﻦ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻜﻪبﺑﺮﻭ ﻧﻴﺴﺘﻢ. زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﻣﺎﻡ زماﻥ ﺑﻴﺎﺩ ﻭﻣﻜﻪ ﺭﻭ اﺯ ﻟﻮﺱ ﻭﺟﻮﺩ اﻳﻦ ﻛﺎﻓﺮاﻱ ﻧﺠﺲ ﭘﺎﻙ ﻛﻨﻪ
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون وقتی میگیم رسمی یعنی یک مسئول میره پشت تریبون اعلام می کنه نه اینکه جلسه خصوصی و پشت درهای بسته و معلوم هم نیست که چی گفته و چطوری گفته شده
حسین
یعنی میخوان اجرای حکم کنن؟
همون بلا رو سرشون میارن؟
:)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
حكم اين عمل اعدام است نه همون بلا!! اسلام كه مسخره شما نيست. به احترام نامت ديگه چيزي بهت نمي گم
علی
Croatia
اعدام و بس
ادریس
Iran, Islamic Republic of
باید اون دو مامور شیطان صفت اعدام بشن