جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

اظهارات سرخپوشان درباره‌ توهین عربستان

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 416803
رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان طی یک اقدام بی سابقه و غیر حرفه‌ای حضور ۱۰۰ هزار تماشاچی در استادیوم آزادی را تروریسم ورزشی خواند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، این مقام سابق عربستانی در ادامه اظهاراتش بیان کرد: از حضور در ایران حس خوبی نداشتیم و مطمئن بودیم که اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد که آن اتفاق با مصدومیت شدید بازیکن النصر که حداقل ۶ ماه از فوتبال دور خواهد بود به واقعیت پیوست. هواداران پرسپولیس جوی را به راه انداختند که در دنیا بی سابقه بود و آن‌ها گمان می‌کردند که زمین مسابقه جنگ است و خیلی خوشحالم که بازیکنان النصر و عوامل این تیم عربستانی با جان سالم به عربستان بازگشتند.

گفتنی است، فیصل بن ترکی رئیس باشگاه النصر هم هواداران پرسپولیس را تروریسم ورزشی خواند.
به هر حال این اظهارات مقامات سعودی کافی بود تا واکنش اهالی فوتبال در کشور را در پی داشته باشد و در ادامه صحبت‌های اهالی فوتبال را می‌خوانیم که درباره این اتفاق سخنانی به زبان آورند.

* نژاد فلاح: به زودی پاسخ جامعی به سعودی‌ها خواهیم داد

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات مقامات سعودی بر علیه هواداران پرسپولیس گفت: نمی‌دانم سعودی‌ها از چه حرف می‌زنند، در تمام لحظاتی که آن‌ها در کشور ما میهمان بودند تمام توان خود را به کار بستیم تا میزبان خوبی برای آنها باشیم. از مراسم استقبال گرفته تا اسکان در هتل و سایر مواردی که آن‌ها به آن نیاز داشتند فراهم کردیم.

نژاد فلاح در ادامه عنوان کرد:‌ در واقع دوست نداشتیم عربستانی‌ها با خاطره تلخ ایران را ترک کنند، مقامات النصری به قدری از میزبانی ما خوشحال بودند که در چندین نوبت از من تشکر کردند و خواهان ارتقاء روابط بین ۲ باشگاه شدند، مدیر باشگاه النصر حتی کارت ویزیت و تلفن شخصی مرا گرفت تا در آینده نزدیک در رابطه با ارتقای روابط به میز مذاکره بنشینیم.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس بیان کرد: واقعا نمی‌دانم آن مقام مسئول در فوتبال عربستان چرا این چنین ادبیاتی را به زبان آ‌وردند. واقعا نمی‌دانم از نظر آن‌ها حضور ۱۰۰ هزار هوادار و تشویق بی امان تیم خود تروریسم ورزشی است، واقعا متاسف شدم این حرف‌ها را شنیدم.

نژاد فلاح عنوان کرد:‌ پرسپولیس پر هوادارترین تیم‌‌آسیا است، این موضوع همه به آن اذعان دارند دلیلی ندارد که آن را کتمان کنند. AFC سال‌هاست که عنوان پر تماشاگر ترین دیدار رسمی را به باشگاه پرسپولیس می‌دهد، و این اولین بار است که می‌شنوم که یک مقام ورزشی حضور ۱۰۰ هزار هوادار را تروریسم ورزشی می‌داند، در حالی که خودشان با افتخار از تجاوز به کشور دیگر سخن می‌گویند.

نژاد فلاح عنوان کرد: با مقامات AFC در مورد اظهارات عرب ها صحبت کردیم و با توجه به اینکه آن‌ها نیز رضایت کامل داشتند و اعلام کردند مراتب رضایتشان را کتبا اعلام می‌کنند، با بررسی تمام جوانب به زودی پاسخ عربستانی‌ها را خواهیم داد.

* باقری: عربستانی‌ها از هواداران ایرانی وحشت دارند

کریم باقری مربی جدید پرسپولیسی‌ها که قرارداد رسمی خود را با باشگاه امضا کرد در رابطه با دیدار النصر و اظهارات بی‌شرمانه مقامات سعودی گفت:‌ بازی زیبایی بود چرا که با برد یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ صرف نظر از نتیجه نکته زیباتر این بود که بعد از مدت‌ها یک بار دیگر هوادار پرسپولیس عظمت خود را به رخ آسیا کشیدند و با حضور ۱۰۰ هزار نفری نشان دادند پرسپولیس بسیار بزرگتر از این حرف‌ها است.

مربی جدید پرسپولیس گفت: اگر می‌بینید عربستانی‌ها حضور این تعداد هوادار را تروریسم ورزشی می‌خوانند به خاطر این است که خودشان با هزاران وعده و وعید و اصرار نمی‌توانند نیمی از این هوادار را به ورزشگاه بکشانند، آن‌ها از هواداران پرسپولیس وحشت دارند.

وی تصریح کرد: هوادارانی که ۹۰ دقیقه تیمشان را تشویق کردند و باعث رعب و وحشت سعودی‌ها شدند، مطمئن باشید اگر در نحوه میزبانی و در نحوه برخورد با عربستانی‌ها کوتاهی صورت می‌گرفت زودتر از سعودی‌ها مقامات AFC واکنش نشان می‌دادند.

باقری در ادامه عنوان کرد:‌ چطور است که مقامات AFC از نحوه میزبانی ما ابراز رضایت می‌کنند اما عربستانی‌ها آن را تروریسم ورزشی می‌خواندند. واقعا خنده دار است به طور حتم هرکس در دنیای فوتبال این موضوع را بخواند می‌خندد همه جای فوتبال در تمام دنیا هواداران سرمایه‌های آن هستند، در صورتی که عرب‌ها هواداران آن را تروریست می‌دانند. این نشان از نادانی سعودی‌ها است، آن‌هایی که گمان می‌کنند خود می‌توانند با ایجاد این جنگ روانی خدشه ای بین هواداران پرسپولیس و باشگاه ایجاد کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آن‌ها راه را به بیراه می‌روند و برای توجیه شکست‌های اخیر خود که سال‌ها گریبانشان را گرفته به دنبال راهکار دیگری باشند.

* کاشانی: اعتراض النصری‌ها یک نوع شو و نمایش است/ بزرگترین پاسخ در مقابل جهل و نادانی سکوت است

رئیس هیأت مدیر باشگاه پرسپولیس در مورد احتمال شکایت باشگاه النصر عربستان از این تیم گفت: اتفاق خاصی نیفتاده است که النصری از ما گزارش فوتبال ۵۸ شکایت کنند.

جعفر کاشانی افزود: اعتراض النصری‌ها نسبت به رفتار تماشاگران ما یک نوع شو و نمایش است و آنها قصد دارند باختشان را توجیه کنند مسابقات آسیایی زیر ناظر این بازی بودند که اتفاق خاصی نیافتاد.

کاشانی درباره توهین مدیر باشگاه النصر عربستان به تماشاگران پرسپولیس گفت: از این موضوعات زیاد مطرح می شود. در دنیای امروز هر کس با فرهنگ و بینش خاص خود صحبت‌ می‌کند ایرانی‌ها سمبل انسانیت در تمام اعصار تاریخ هستند آنها در طول تاریخ تا الان تجاوز نکرده و نیم کنند به هر حال بزرگترین پاسخ در مقابل بهل و نادانی سکوت است.

وی در پایان درباره حضور برانکو در پرسپولیس خاطر نشان کرد: همه چیز به آینده بستگی دارد پرسپولیس باید باشگاه شود و برای اهداف باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد. تا وقتی که تکلیف تیم پرسپولیس مشخص شود مشکلات این تیم به طور قطعی برطرف نمی‌شود.

* خوردبین: النصری‌ها هرکاری دلشان خواست انجام دهند/ پیروزی ما بدترین اعتراض به النصری‌‌ها است

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در مورد احتمال شکایت باشگاه النصر عربستان از این تیم گفت: ما که بازی را بردیم النصر‌ها هرکاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.

محمود خوردبین افزود: اگر تشویق تماشاگران ما تروریسم ورزشی است کشتن زنان و بچه‌های بی‌گناه چه نامیده می‌شود. النصری‌ها باخت مقابل ما را بهانه کردند و حرف‌های نا مربوط می‌زنند.

خوردبین در ادامه عنوان کرد: شکایت‌ النصری‌ها به جایی نمی‌رسد چرا که تماشاگران ما حرکت غیر اخلاقی انجام ندادند.

وی در مورد احتمال شکایت پرسپولیس از تیم النصر عربستان گفت: نژاد فلاح قائم مقام باشگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد ما شکایتی از این تیم کنیم به هر حال برد ما در این بازی بدترین اعتراض به النصری‌ها محسوب می‌شود.

وی در مورد وضعیت عبدی با برانکو باید صحبت کند و جایگاهش در تیم فوتبال پرسپولیس باید مشخص شود تا بتواند در تمرینات حاضر شود. به هر حال برانکو از سفر باید بازگردد و تکلیف عبدی را مشخص کند.

سرپرست تیم پرسپولیس در مورد بازی این تیم مقابل استقلال خوزستان بیان کرد: ما برد این بازی نیاز داریم تا وضعیتمان را در جدول رده‌بندی بهبود بخشیم.

وی درباره مصدومان و محرومان این بازی گفت: گابریل را به خوزستان نمی‌بریم چرا که ممکن است بازیکنان حریف به وی صدمه بزنند. مابقی بازیکنان در این بازی هستند و مشکلی در این ارتباط داریم.

خوردبین در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با برد مقابل استقلال خوزستان وضعیتمان در جدول بهبود ببخشیم.

* نوری: جملات عربستانی‌ها بهانه است

کاپیتان پرسپولیس در مورد اظهارات توهین آمیز مقامات عربستانی گفت: برای آنها متاسفم توقعی جز این نبود که آنها بیهوده سخن بگویند. کجای دنیا حضور یک صد هزار هوادار را تروریسم ورزشی می دانند جملاتی که عربستانی‌ها به کار بردند ابلهانه است و مطمئن هستم هر کس بشود می‌خندد.

نوری تصریح کرد: گمان می‌کردم آنها هر دلیل دیگری برای توجه شکست بیاورند جز زیر سوال بردن حضور یک صد هزار نفری هواداران این صحبت‌ آنها واقعا احمقانه بود. آنها باید حرفه‌ای این شکست را می‌پذیرفتند و برای ادامه راه تلاش می‌کردند.

کاپیتان پرسپولیس عنوان کرد: ما به ایجاد جنگ روانی توسط آنها عادت کردیم و هر بار که شکستشان می‌دهیم این اتفاقات رخ می‌دهد دلیل ناکامی فوتبال اعراب همین است جنگ روانی تا حدی جواب می‌دهد، اما نه برای ما ایرانی‌ها که دست عرب‌ها را خوانده‌ایم.

وی در ارتباط با شرایط حاکم بر پرسپولیس گفت: با پیروزی بر النصر و حمایت صد هزار نفری هواداران و جا به جایی‌های صورت گرفته در راس کادر فنی روحیه مضاعفی به تیم تزریق شد به طوریکه امیدواری و میل به پیروزی در چهره تک تک بازیکنان شخص است بنده به شخصه به آینده این تیم بسیار امیدوارم چرا که با توجه به شرایط پیش آمده صحیح بهانه‌ای برای پیروز شدن نداریم.

نوری بیان کرد: پیروزی بر النصر کمک زیادی به ما کرد و با اینکه در این دیدار نبودم و محروم بودم ۹۰ دقیقه حرص خوردم و تازه فهمیدم که هواداران چه می‌کشند، اما به آنها از صمیم قلب قول می‌دهم که بازیکنان روند نتیجه گیری را تغییر دهند.

وی اظهار داشت: به حضور برانکو خوش بین هستم به خصوص آقا کریم که بزرگ همه پرسپولیس‌ها است و حضورش را خوشامد می‌گویم.

* مکانی: شکست النصری‌ها بهترین تلافی بود

گلر پرسپولیس درباره اظهارات بی‌شرمانه مقامات سعودی گفت: از پیروزی مقابل النصر بسیار لذت بردم و طمع شیرین پیروزی به دلم نشست. منتظر شکست آنها در آزادی بودم و خوشحالم که با یک اتحاد صد هزار نفری این اتفاق رخ داد. در دیار رفت النصری‌ها دست به اظهارات عجیب و غریب زدند تا بلکه به ۳ امتیاز دست یابند و من به شخصه منتظر بودم که در آزادی کار آنها را تلافی کنیم و شکست که بر آنها تحمیل کردیم بهترین تلافی بود.

سوشا مکانی عنوان کرد: النصری‌ها این مسابقه را با جنگ اشتباه گرفته بودند. لباسی که بر تن داشتند موید همین موضوع بود آنها چنان به سمت ما حمله می‌کردند که گویا دشمن خونی آنها هستیم خودشان بازی را به جنجال کشاندند و خودشان هم باختند این پیروزی حاصل یک اتحاد صد هزار نفری بود.

دروازه‌بان پرسپولیس بیان کرد: امیدوارم این روند پیروزی در بازی‌های لیگ و ادامه لیگ قهرمانان تداوم داشته باشد. حضور برانکو در پرسپولیس روحیه خوبی به تیم تزریق کرده و امیدوارم همین اتحادی که مقابل النصر دیدیم در باقی راه نیز ضامن پیروزی ما باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از اینکه حمید درخشان مردانگی کرد و استعفا داد تا پرسپولیس به روزهای خوبش برسد قدردانی می‌کنم امیدوارم در تمام مراحل زندگی پیشرفت خوبی داشته باشد و موفق باشد.

* پنجعلی: حرکت طارمی تروریسم ورزشی نبود بلکه عکس العملی در رابطه با تروریسم بود/ به عرب‌ها فشار آمده بود

پیشکسوت پرسپولیس تهران گفت: حرکت طارمی تروریسم نبود و تنها عکس العملی در مقابل تروریسم بود، در ورزشگاه آزادی حسابی‌ به عرب‌ها فشار آمده بود.

محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت:‌خود عرب‌ها بارها بعد از گلزنی حرکات ناشایستی انجام داده‌اند و دیگر کارهای ناشایستی که آنها انجام داده‌اند دال بر این موضوع است، من هم جای آن‌ها بودم مجبور می‌شدم تا ناراحت شوم و تحت فشار باشم و خدارو شکر که پرسپولیس توانست واقعا به کمک هواداران بازی را دربیاورد و به سود خود به پایان ببرد و یقینأ این امر بدون حضور هواداران ممکن نبود و حضور هواداران النصر را تحت فشار قرار داد.

وی تصریح کرد: تمام این مسائل ورزشی بوده است و هیچ ارتباطی با تروریسم ورزشی نداشته و هواداران برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه آمده بودند.

پنجعلی در پایان خاطر نشان کرد: من از همه هواداران بابت حضورشان تشکر می‌کنم.

* حاج رضایی: طارمی را سرزنش نمی‌کنم/ پوشیدن لباس پلنگی حس بدی را در بچه‌ها ایجاد کرد

کارشناسی فوتبال ایران گفت: حرکت طارمی را سرزنش نمی‌کنم اما حرکتش را دوست هم نداشتم، پوشیدن لباس پلنگی و حرکات دیگر حس منفی را در بچه‌ها ایجاد کرد.

حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: حرکت طارمی نشان داد به بچه‌های ما فشار آمده و وی را سرزنش هم نمی‌کنم زیرا پوشیدن لباس پلنگی توسط بازیکنان النصر عربستان حس منفی را در او و سایر بازیکنان ایجاد کرد و او هم جوان بود و وقتی این حس‌های منفی در او ایجاد شد او این خوشحالی را انجام داد، ما در حوزه‌های دیگر هم با آن‌ها مشکل داریم و فقط این موضوع نبوده است اما در مورد حرکت طارمی فقط می گویم او را سرزنش نمی‌کنم اما حرکتش را دوست هم نداشتم.

* معینی: بزرگ کردن این مسائل به نفع فوتبال ما نخواهد بود/خوشحالی طارمی طبیعی بود

عضو کمیته‌ی فنی فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: بزرگ کردن این مسائل به نفع فوتبال ما نخواهد بود و به فوتبال ما لطمه می‌زند، خوشحالی بعد از گل طارمی طبیعی بود چون استقبال خوبی از بچه‌ها در عربستان به عمل نیامد بوده است.

فریدون معینی عضو کمیته‌ی فنی فدراسیون فوتبال کشورمان اظهار داشت: در بازی که در عربستان انجام شده و بعد از شکست ۳ بر صفر پرسپولیس شنیده‌ها حاکی از این بود که رفتار خوبی از سوی عرب‌ها دیده نشده است و خوشحالی طارمی هم می‌تواند در جواب این حرکات آن‌ها باشد، اما ما روابط دیگری داریم و هم در فوتبال باید با آنها بازی کنیم و بارها و بارها تیم‌های ما باید مقابل تیم‌های آن‌ها صف آرایی کنند. فکر می‌کنم بزرگ کردن این مسائل به نفع فوتبال کشورمان نباشد و حساسیت‌ها باعث می‌شود نتوانیم مهارت‌های واقعی خودمان را در زمین پیاده کنیم درست است که این حرکات بر روی ما اثر می‌گذارد، اما اگر ار حد خود بیشتر شود این اثر بدی بر روی ما و تیم‌های ایرانی خواهد داشت و به آینده‌ی فوتبال ما لطمه می‌زند من فکر می‌کنم اگر بتوانم به لحاظ فنی از آن‌ها موفق‌تر باشیم جواب خوبی به آن‌ها داده‌ایم و دیگر نیازی به این حواشی نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسابقاتی که برگزار میشود باید دوستانه باشد اگر خصمانه است مثل مسابقات با رژیم صهیونیستی باید تحریم شود.این خط ونشان دادنها نشان میدهد همه اش سیاسی بازی است