پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۶

رهبر انقلاب تکلیف ادامه ساخت مصلای تهران را مشخص کردند

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 416726
شهردار تهران گفت: مصلی تهران یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰ سال است که این پروژه باقی مانده است. بر این اساس با رهنمود ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شده است، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد.
رهبر انقلاب تکلیف ادامه ساخت مصلای تهران را مشخص کردند
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف صبح شنبه طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های سال ۹۴ شهرداری تهران بیان کرد: برنامه سال جاری شهرداری بر اساس برنامه دوم پنج ساله و بودجه سال ۹۴ مراحل قانونی را طی کرده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است. هم اکنون نیز بودجه سال ۹۴ ابلاغ شده و کار را شروع می کنیم.

وی تاکید کرد: یک بخش از برنامه ما توجه جدی به حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی است که در این میان هم جنبه توسعه مسایل اجتماعی و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مد نظر داریم و حتما کار ویژه و برجسته ای را امسال دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر برنامه های شهرداری پایتخت در حوزه مسایل کالبدی خواند و گفت: در سال جاری تکمیل پروژه های مترو تهران به عنوان اولویت اول در حوزه کارهای عمرانی دنبال خواهیم کرد چرا که پیش از این نیز قول داده ایم که سالانه ۳۰ کیلومتر در زمینه ساخت و تونل و ایستگاه ها و ۲۲ کیلومتر در زمینه بهره برداری مترو را به سرانجام برسانیم.

به گفته قالیباف، خط ۳ مترو تهران به عنوان طولانی ترین خط متروی پایتخت در بهار امسال به بهره برداری خواهد رسید و در آن خطوط شش و هفت مترو در این دوره مدیریتی به اتمام می رسد.

وی در ادامه به سه پروژه عمرانی شاخص شهرداری تهران در سال ۹۴ اشاره و اظهارکرد: یکی از این پروژه ها بوستان ولایت است که طراحی آن چهار سال زمان برده است. بنابر این در سال جاری برای تکمیل آن بخش از بوستان ولایت که به عنوان مقدمه کار بود، کار را شروع خواهیم کرد.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: مصلی تهران یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰ سال است که این پروژه باقی مانده است. بر این اساس با رهنمود ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شده است، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد.

قالیباف همچنین تصریح کرد: مصلی تهران بخشی از تپه های عباس آباد است که کار آن نهایی شده و یکی از بزرگ ترین مراکز فرهنگی و مذهبی ما محسوب می شود. از این رو بنا داریم کار مصلی را در حوزه کارهای عمرانی دست بگیریم و آنجا را هم به اتمام برسانیم.

وی موضوع خط سفید را از دیگر پروژه های شاخص شهرداری تهران در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حوزه کارهای ترافیکی، موضوع انضباط ترافیکی در شهر با تاکید بر خط سفید را از زمستان سال گذشته آغاز کرده ایم. به نحوی که زیرساخت های مرتبط با این موضوع فراهم شده و ذهن مردم را برای این کار آماده کرده ایم. بنابر این «آسمان آبی و زمین پاک» یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امیدواریم بتوانیم به واسطه آن بزرگ ترین چالش شهر را هم برطرف کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری پیرامون عیدی شهرداری تهران به بانوان تهرانی عنوان کرد: ما نتوانستیم حقوق شهروندی خانم ها در محیط عمومی شهر را آنچنان که شایسته آن هاست احقاق کنیم، اما با این وجود از سال گذشته کار اجرایی یکی از بهترین پارک های شهر در منطقه غرب آغاز شده و ما نیز به شورای شهر تهران پیشنهاد داده ایم تا نام این پارک را «بوستان خدیجه (س)» بگذارند. به این ترتیب فکر می کنم یکی از زیباترین و طبیعی ترین پارک ها در حاشیه رودخانه در منطقه ۲ شهر تهران برای خانم ها ایجاد شود.

قالیباف در ادامه پیرامون موضوع باغ دامپزشکی در منطقه ۱۱ شهر تهران نیز اظهار کرد: اولین گزارش باغ دامپزشکی روز جمعه به دست من رسید و من نیز این گزارش را مطالعه کرده و دستور روی آن دادم. در آینده نزدیک نیز در اولین کنفرانس مطبوعاتی جزئیات کامل باغ دامپزشکی را مطرح خواهم کرد. امیدواریم با این باغ اتفاق خوبی در منطقه ۱۱ بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا جای شرمساری است که برای چنین مسائلی رهبر مملکت خودش باید وارد موضوع بشه!
...
Germany
قاليباف جهادی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور آینده

قالیباف سرزنده
فرید
آقایان اسماً مدیر ، امام(ره)دستور به ساخت یک مصلی ساده و بزرگ راصادر کردند که انسان در نماز آنجا به یاد خدای خود باشد.حالا شما چه طرح ساده ای را ساختید که پس از30سال کامل نشده و آقا مجدد دستور میدهند خدا میداند!!!
Iran, Islamic Republic of
ما سالهاست که می شنویم مصلای تهران در حال ساخت است انشاءاله در صد سال دوم این مصلا ساخته می شود. این کاری نیست که رهبری با آنهمه مشغله وارد شود. انشاءاله در صد سال دوم
على
Iran, Islamic Republic of
البته ایران فقط تهران است. سالی 30 کیلومتر مترو در تهران اما 10 کیلومتر مترو اصفهان 20 سال است بودجه ندارد و خاک می خورد.
مصلای اصفهان هم که دیگر آثار تاریخی است.