پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۲۰

تجمع مقابل سفارت عربستان در واکنش به اقدام شر‌م آور

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 416646
جمع زیادی از مردم تهران پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور مقابل سفارت عربستان، نسبت به تعرض به ۲ نوجوان ایرانی توسط ۲ مامور پلیس عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار مجازات عاملان این اقدام شنیع شدند.
تجمع مقابل سفارت عربستان در واکنش به اقدام شر‌م آور
به گزارش جهان به نقل از فارس، جمع زیادی از مردم تهران پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور مقابل سفارت عربستان، نسبت به تعرض به ۲ نوجوان ایرانی توسط ۲ مامور پلیس عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار مجازات سریع عاملان این اقدام شنیع شدند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای «عزا، عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز» و «نیروی انتظامی، حمایت حمایت»، «عمره مستحبی تعطیل باید گردد» «چه واجب چه عمره تعطیل باید گردد»، «بسیجی واقعی، همت بود و باکری»، «الموت لآل سعود»، «اگر که تعطیل نشه وعده ما دوشنبه»، «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، و... خواستار تعطیلی سفارت عربستان در تهران و توقف حج عمره شدند.

حاضران در این تجمع پلاکاردهایی به زبان عربی از جمله «یسقط آل سعود» در دست دارند.

یکی از تجمع کنندگان همچنین بیانیه‌ای در این زمینه قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: ملت ایران امروز در همبستگی با ۲ نوجوان ایرانی که مورد اهانت قرار گرفته‌اند، در جلوی سفارت داعشی سعودی حاضر شده‌اند تا صدای اعتراض خود را به گوش آل سعود برسانند و خواستار تعطیلی سفارت تا ۴۸ ساعت آینده و خروج فوری کاردار سفارت عربستان هستند.

در این بیانیه تجمع کنندگان تهدید به تحصن تا زمان تعطیلی سفارت و اخراج کاردار عربستان کردند.

تجمع کنندگان همچنین با خواندن سرود یار دبستانی خواستار اتحاد مردم برای اخراج کاردار عربستان و بستن سفارتخانه سعودی در تهران شدند.

حاضران همچنین خواستار پایین کشیدن پرچم عربستان از در ورودی این سفارتخانه شدند.

قشرهای مختلف مردمی اعم از جوان، کهنسال، مرد، زن و ... در این تجمع حضور دارند و این تجمع در فضای مجازی فراخوان عمومی شده است.

در پی حمله معترضان به سفارت، درگیری جزیی بین مردم و نیروی انتظامی حاضر در محل رخ داد.

رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه‌های عرب زبان و ترک زبان نیز در حال پوشش خبری این تجمع هستند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان خواستار عذرخواهی رسمی پادشاه عربستان شدند.

یکی از روحانیون حاضر در این تجمع به خبرنگار فارس گفت که به این خاطر در این تجمع حضور یافته‌ام تا به وظیفه خود عمل کنم، زیرا به انسانیت اهانت شده است.

وی همچنین خواستار تعطیلی سفارت عربستان در تهران و محاکمه خاطیان شد.

برپایه این گزارش دو جوان حاضر در این تجمع با بالا رفتن از دیوار اطراف سفارت اقدام به نصب پرچم ایران و چندین پلاکارد اعتراضی کردند.

خبرنگار فارس همچنین گزارش داد که برخی از تجمع کنندگان نیز اقدام به گرفتن عکس «سلفی» می‌کردند.

به گزارش خبرنگار فارس، در حالی که نیروی انتظامی خواستار پایان یافتن این تجمع شده، ولی معترضان کماکان در حال شعار دادن هستند.

براساس این گزارش، تعداد تجمع کنندگان در ساعات اولیه صبح بیشتر بود و در حال حاضر در حدود ۲۰۰ نفر در محل حضور دارند.

در حال حاضر نیز نیروی انتظامی در حال متفرق کردن معترضان و هدایت آنها به خیابان‌های اطراف سفارت هستند که بعضا با واکنش منفی معترضان مواجه می‌شوند.

نیروی انتظامی حاضر در محل اقدام به برخورد فیزیکی با بعضی از معترضان کردند.

پس از آنکه معترضان برای اعتراض به خیابان اصلی سفارت بازگشتند، یگان ویژه موتورسواران ناجا (نیروی انتظامی) اقدام به متفرق کردن مردم کردند و مغازه‌داران اطراف سفارت را وادار به بستن مغازه‌هایشان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
من هنوز به مکه مشرف نشده ام آیا کسی میتونه به بنده بگه درآمد یک نفر به حج برای عربستان چقدره ؟
چون میخوام بین هزینه مالی خودم ودرآمد عربستان و نیز هتک حرمت نوجوانان ایرانی وکسب معنوی وعرفانی در خانه خدا را بسنجم .درزمان پیامبر به هرکس ظلمی ویا به قبیله ای تعرض میشد به خانه خدا پناه می آورد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دولت عربستان در حج تمتع، برای هر زائر حدود هزار ریال سعودی برای خدمات در فرودگاه، چادر های مشاعر ،حمل و نقل و... دریافت می کنه.این مقادیر توی گذرنامه ثبت میشه. میتونید در گذرنامه هر زائری تمتع مشرف شده این مقادیر رو ببینید. حالا بماند کلی ارز و حتی ریال ایران رو هم زائران میبرن هزینه می کنن و اجناس بنجول چینی رو میخرن
سفیر ال سعود را اخراج کنید
ونزویلا سفیر سعودی را اخراج کرد از انها کمتر هستیم
اراکی
Latvia
بله . برابر اعلام رسمی مسئولین کشور پولی که فقط بعنوان ارز به زائرین عمره پرداخت و در کشور عربستان هزینه میشود! برابر با بودجه عمرانی کشور است
علی
سفارت عربستان نیاز به یک اقدام انقلابی دارد.
این سفارت باید تسخیر و کارکنان آن به گروگان گرفته شونذ.
کوروش
United States
همیشه اتباع کشور ضعیفتر سفارت کشور قویتر و بزرگتر و مهمتر را اشغال می کند و اشغال سفارت عربستان به ان کشور نقش بزرگتر می دهد و چنانکه می دانیم اگر عربستان صادرات نفت نداشته باشه اهمیته خودشو از دست میده به جای اینکار فرهنگ خودمان را اصلاح کنیم در مراسم طواف ترکیه ها زنانشان را بین مردان ترکیه ای محصور می کنند و به این صورت زنان ترک مراسم طواف را انجام می دهند در صورتیکه زنان ایرانی در بین مردان کشورهای دیگر مراسم طواف را انجام می دهند و یا زنان ایرانی در بازارهای عربستان با وضعیت ارایش کرده با فروشندگان عرب گفتگو می کنند اعراب این موارد را از ایرانیان دیده اند که با نوجوانان ایرانی اینگونه رفتار کرده اند خلاصه بگم از نظر غیرت و تعصب ما ایرانیان به اعراب ادرس اشتباه داده ایم
رضا
Iran, Islamic Republic of
ایا بهتر نیست تا یه مدت عربستان را تحریم مسافر زیارتی کنیم !! آیا جایز هست مشرف شدن به خانه خدا در حالا حاظر وقتی صعودی ها از همین نقط ضعف ما دارند سو استفاده را میکنند !!!
چه عجب!
اين آل شيطان ها نه تنها از عمل خويش پشيمان نيستند كه حتي در فوتبال آن هم در قلب تهران علامت 15 سال مي زنند تا به اين وسيله ما را بيشتر تحقير كنند ،آنوقت نيروي انتظامي به جاي اينكه با مردم هم صدا شود آنها را متفرق مي كند. كدام گروه از اعتراضها ضرر مي كنند و چرا تعطيلي سفارت عربستان را نمي پسندند. آيا اعتراف بي شرمانه اين قوم لوط مبني تجاوزهاي متعدد به مرد وزن عمره گذار در زمانهاي مختلف ان هم درسنين مختلف براي كسي كه خود را ايراني مي داند ،رگ غيرت ديني و انساني حاكمان ايران را بيدار نمي كند. آيا دولت كاپيتولاسيون عربستان پذيرفته است كه در مقابل اعمال بي شرمانه آنان سكوت اختيار كرده است.؟!!!!!!
صمدنعیمی
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر ال سعود ما مختاریان آماده سقط کردن سعودی های کثیف هستیم مرگ بر شاه مفت خور عربستان
اسرافیل استادی
بنام خدا
دفاع از مملکت اسلامی دفاع از نوامیس مسلمین از واجبات شرعیه الهی است .
امام خمینی (س)
ما این جنایات آل سعود که بدتر از جنایات اسرائیل جنایت کار در غزه است محکوم می کنیم.
آل سعود با تجاوز جنسی به دوتا نوجوان زائر ایرانی لکه ننگین دیگر در شناسنامه خود کسب کرد و به اذن خدا در آینده نزدیک دودمان آل سعود از هم پاشیده خواهد شد. کودک کشی و تجاوز دوصفت مشترک اسرائیل و عربستان سعودی است .
اینجانب به تمام ملتهای جهان گوشزد می کنم همچنان که اسرائیل دشمن انسانیت است آل سعود نیز جنایت کار تر از اسرائیل غارت گر می باشد .
بنام خدا
دفاع از مملکت اسلامی دفاع از نوامیس مسلمین از واجبات شرعیه الهی است .
امام خمینی (س)
ما این جنایات آل سعود که بدتر از جنایات اسرائیل جنایت کار در غزه است محکوم می کنیم.
آل سعود با تجاوز جنسی به دوتا نوجوان زائر ایرانی لکه ننگین دیگر در شناسنامه خود کسب کرد و به اذن خدا در آینده نزدیک دودمان آل سعود از هم پاشیده خواهد شد. کودک کشی و تجاوز دوصفت مشترک اسرائیل و عربستان سعودی است .
اینجانب به تمام ملتهای جهان گوشزد می کنم همچنان که اسرائیل دشمن انسانیت است آل سعود نیز جنایت کار تر از اسرائیل غارت گر می باشد .
جوگیر شدن نشانه سادگی است و در این مقطع دشمن سوء استفاده می کند و کاری می کند که دولتهای منطقه بهانه لازم برای تهمت زدن به ایران را داشته باشند .
رفتن به حج و ارتباط با مسلمانان دیگر یک مسئله است و عمل کثیف دو نفر حیوان صفت مسئله دیگر
در طی سالهای اخیر آل سعود بعضی از زائرهای ایرانی رو به بهانه های جزئی مثلا حریم محرم و نامحرم رو رعایت نکردند بازداشت کرده و به زندانهای طویل المدت مجازات کرده. پس چطور کشوری که برخورد یک زن و مرد رو به صورت جزئی که حتی ثابت شده بسیاری از اونها با هم محرم بودند و در شلوغی جمعیت پیش آمده رو جرم میدونه و اینطور مجازات میکنه اما چنین مورد وقیحانه ای رو ندید میگیره.
وحید
نیروی انتظامی وظیفه شو انجام میده
البته اگر دولت سعودی این دو مامور خاطی را به جزاشون برسونه دلیلی نداره این زیارت پرفیض تعطیل بشه. وگرنه در مورد عمره باید بازنگری بشه.
آنچه به ما بعنوان یک ایرانی مرتبطه اینه که از مسئولان کشوری بخواهیم در این مورد و سایر موارد مرتبط به احترام ایرانی ها، جدیت و شدت نشون بدن. و اگر ایرانی ها در آینده مشرف شدند از اجناس اونجا خرید نکنند.
رویکرد دولت نباید این باشه که حج و عمره تعطیل بشه و دیپلماسی ما باید قویتر از اون باشه که به جای رویکرد تنبیه دو مامور خاطی، بیان حج را تعطیل کنن!
خیلی ها سالهاست که ثبت نام کردند و دلشان برای سرزمین وحی می تپه. باید پخته تر عمل کنیم. وگرنه اونا از خدا میخوان که ایرانی ها اونجا نرن!
به ضررش هم فکر نمی کنن. دیدین که برای زمین زدم ما در شرایط تحریم حاضر شدن نفتشون را مفت بفروشن!
اعظم سادات
بخدا اکر ما مردم ایران مکه رفتن را تحریم کنیم چنان به غلط کردن بیفتند وچهار دست وپا برای معضرت خواهی خواهند امد زند باد ملت قهرمان ایران این پادشاه سعودی اشغال با اون اسراییل اشغال شغال خوب به هم میان شغل وکرک افتادن بجون انسانهای بی کناه فکر کردنند چنان از مردم ایران مشتی خواهند خورد که تمام نسلشان بترکه جنایتکاران خون اشام مرک مرک بر پوشتیبا نانشان مرک ونابودی نثارشان ایرانی خدا اینجاس همینجا ایمانت را قوی کن نه ساکت را پر کن تحریم تحریم نرفتن نرفتن
بقول شاعر :
با وجود عرب ال سعود / حرم امن خدا نا امن است
پیمان
همتون شعار میدین بس کنین...