سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۲
۶۱
وقتی یک موضوع حزبی از 'عزت ملی' مهمتر می‌شود؛

رفتار دوگانه دولت درباره ماجرای علی مطهری و تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در جده +جدول

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 416618
عمل شنیع تعرض ۲ پلیس سعودی به ۲ نوجوان زائر ایرانی آن هم در کشوری که حاکمان آن خود را خادم‌الحرمین می‌دانند موضوعی نیست که در قالب مسائل حزبی و سیاسی به آن نگاه شود. ماجرای جده به عزت و شرف ملی ما مربوط می‌شود.
رفتار دوگانه دولت درباره ماجرای علی مطهری و تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در جده +جدول
به گزارش جهان، همه را برای پیگیری ماجرای حمله به علی مطهری در شیراز بسیج کرده بودند. مسؤولان دولتی استان فارس هم که این موضوع را در صدر امور در دست اقدام خود گذاشته بودند.

دولت تمام دستگاه‌های امنیتی کشور را به خط کرد تا مشخص شود چه کسانی بودند که در شیراز با علی مطهری زد و خورد کردند. استاندار به تهران فراخوانده شد. دولت به او هشدار داد که اگر ماجرا مشخص نشود باید از سمت خود استعفا دهد. وزارت اطلاعات و وزارت کشور با دستور مستقیم رئیس‌جمهور موظف به پیگیری ماجرا شدند.

وزارت کشور کمیته ویژه‌ای در این زمینه تشکیل داد و آن را برای بررسی بیشتر به شیراز اعزام کرد. در نهایت افراد شناسایی شدند و برخی از منابع خبر از صدور قرار برای آنها دادند.

همه این دستورات و اقدامات دولتی در یک بازه زمانی کوتاه‌ رخ داد. عزم و اراده دولت برای پیگیری ماجرای درگیری این آقازاده برای همه آشکار شد. حامیان دولت از اینکه دولت آنها نسبت به این ماجرا حساسیت نشان داد؛ خرسند بودند اما آیا این حساسیت درباره سایر شهروندان هم وجود دارد؟

هنوز دولت و در راس آن شخص رئیس دولت نه‌تنها اقدام خاصی درباره تعرض ۲ پلیس سعودی به ۲ نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده انجام نداده بلکه از اتخاذ موضعی حداقلی در این‌باره نیز خودداری کرده است.

دولت محترم که خود را در ماجرای علی مطهری دغدغه‌مند نشان داد لازم بود نسبت به جنایت فرودگاه جده که تبدیل به یک خشم عمومی در ایران از آل‌سعود شده است نیز واکنش نشان می‌داد تا از اتهام نگاه دوگانه و سیاسی به موضوعات اجتماعی مبرا شود.

اگرچه ماجرای جنایت جده یک موضوع بین‌المللی بوده و قطعا ابعاد مختلف این جنایت در هیچ چارچوبی قابل قیاس با واقعه شیراز نیست اما رئیس‌جمهور تمام دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و اطلاعاتی را برای پیگیری ماجرای علی مطهری بسیج کرد ولی جز واکنش معمول وزارت امور خارجه و توضیحات مبهم سازمان حج و زیارت، عملا دولت نسبت به این جنایت سعودی‌ها موضع سکوت اتخاد کرده است.

سکوت حسن روحانی و وزیر امور خارجه در این باره در حالی است که رؤسای دو قوه دیگر درباره هتک‌حرمت ۲ نوجوان ایرانی موضع صریح گرفتند و رئیس قوه قضائیه خواستار اشد مجازات برای ۲ پلیس سعودی شد. البته نگاهی به رفتار دولت یازدهم در دیگر موضوعات مشابه نیز این استاندارد دوگانه را تقویت می‌کند.

رفتار دولت و سخنرانی حسن روحانی درباره ماجرای اسیدپاشی اصفهان که بلافاصله دستاویزی برای روزنامه‌های زنجیره‌ای و البته رسانه‌های ضدانقلاب در حمله به قشر متدین جامعه و فریضه امر به معروف شد هنوز از یادها نرفته است اما در مقابل و در جریان ضرب و جرح جانباز کرمانی در نشست اصلاح‌طلبان کرمان، نه‌تنها شاهد اقدامی از سوی دولت نبودیم بلکه دولتی‌ها و شخص رئیس دولت از اتخاذ موضع نیز در این ماجرا خودداری کردند.

سکوت دولت در این ماجرا حتی با واکنش علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز مواجه شد و او صراحتا از وزیر کشور خواست این موضوع را نیز پیگیری کند اما آنچه اکنون مهم به نظر می‌رسد، بعد ملی و البته بین‌المللی جنایت سعودی‌ها در فرودگاه جده است.

عمل شنیع تعرض ۲ پلیس سعودی به ۲ نوجوان زائر ایرانی آن هم در کشوری که حاکمان آن خود را خادم‌الحرمین می‌دانند موضوعی نیست که در قالب مسائل حزبی و سیاسی به آن نگاه شود. ماجرای جده به عزت و شرف ملی ما مربوط می‌شود.

فراگیر شدن خشم و نفرت عمومی در شبکه‌های مجازی، تشکیل کمپین‌های تحریم عمره، حضور ۱۰۰ هزار نفری مردم در بازی اخیر در ورزشگاه آزادی و کارناوال شادی مردم در پی پیروزی بر تیم سعودی و از همه مهم‌تر ورود قاطع مراجع عظام تقلید به این واقعه ناگوار، به‌خوبی حاکی از جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در ایران است.

در مقابل اما مشخص نیست چرا دولت یازدهم و البته رئیس محترم جمهوری و وزیر امور خارجه مصلحت را بر سکوت و صرفا یک واکنش حداقلی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه دیده‌اند. به هر حال این وقایع در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد.

اکنون که امسال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام نهاده شده است، لازم به نظر می‌رسد دولت محترم در اعلام انزجار نسبت به هتک‌حرمت ۲ نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی، خود را همدل و همزبان با ملت کرده و واکنش صریح نشان داده و اقدام قاطعی صورت دهد. در این گزارش اقدامات دولت در قبال پرونده علی مطهری و پرونده ملی و بین‌المللی تجاوز در فرودگاه جده، از نظر می‌گذرد. قضاوت در این‌باره برعهده مخاطبان خواهد بود.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000416/nf00416618-1.jpg
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000416/nf00416618-2.jpg

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000416/nf00416618-3.jpg
منبع:وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دست شیرازیها دردنکنه
این یکی خوب اومدن ...
Romania
همیشه خوب میان خبر نداری
Iran, Islamic Republic of
مث اینکه وحشیگری برای شما افتخاره.شما ها اگه ادعاتون میشه برید با داعش و تروریستا بجنگید که هم دینا تونو میکشن نه با کسایی که صرفا نظرشونو بیان میکنن.اسم ما شیرازیا رو هم قاطی بازی های حزبیتون نکنین
س س
خيلي بيشتر ازواقعه ي شيراز حق علي مطهري است. پسر كاو نداردنشان از پدر...
Iran, Islamic Republic of
واقعا مایه شرم و سرافکندگی است که دولت تدبیر و امید تا این حد گزینشی و حزبی عمل می‌کند؟!
...
امان از بی غیرتی
اماااااااااااااااان
...
روحانی به رای دهنده هاش ثابت کرد که.....
یاشار
چرا دروغ میگوئید و به دولت تهمت میزنید .. قضیه مطهری با قضیه این دونوجوان کاملا متفاوت است ...
مصطفی
چی بوده؟! ...
United Kingdom
... يك حركتي ميكرد.
United Kingdom
چرا دادستان اعلام جرم و صدور كيفر خواست ...
Iran, Islamic Republic of
عجب عزتي به پاسپورت ايراني برگشت !!!
یاشار
اینو به خطیب نماز جمعه تهران بفرمائید که تبریک گفتن...
محمد
دستش درد نکنه
Iran, Islamic Republic of
بله عزت از پاسپورت ايرانی برگشت.
ننگ و نفرین به خاندان خبیث آل سعود
و نفرین به منفعت طلبان حامی اونها ...
Iran, Islamic Republic of
آخه اون برادر خانم بعضی هاست.
Russian Federation
در سایه دولت تدبیر و امید بیشتر از یزت برای ایرانی نخواهد بود اگر غیرت داشتیم حج عمره را کنسل می کردیم کسی از گرسنگی نمی مرد
Iran, Islamic Republic of
تا چشمتون درآید !!!
ادب داشته باش ضرر نمیکنی
دولت در ماجرای علی مطهری صرفا دنبال پیدا کردن مدرکی بود که ثابت کنه اصولگرایان در این حمله دست داشتند که بعد بتونه با استفاده از این مدرک موج انتقاد از مذاکرات هسته ای رو سرکوب کنه
مجیدی
بنام خدا سلام علیکم:در تعجبم چطور رئیس جمهور محترم با نامه نگاری و تجزیه و تحلیل یک اتفاق در شیراز که به علی مطهری حمله فیزیکی شده بود، هیأتی عالی رتبه تعیین می کند، در خصوص این موضوع نه تنها آن حساسیت را به خرج نمی دهد بلکه سوگمندانه وقتی صداهایی برای توجیه و فراموشی آن شنیده می شود، در دهان آنها نمی زند؟

چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟
سازمان حج وزیارت زیر نظر دولت نیست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ امان از بی خبری.رئیس سازمان حج و زیارت یکی از معاونین رئیس جمهور هست و توسط رییس جمهور انتخاب می شود
در حکم اداری رئیس سازمان حج و زیارت، عنوان "معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت" عنوان شده است.
موسوی
سازمان حج و زیارت را سازمانی دولتی، مستقل و وابسته به وزارت ارشاد اسلام دانست که بر پایهٔ سیاست‌های مصوب نظام، اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام رهبری و رئیس جمهوری اداره می‌شود و رئیس آن با هماهنگی نمایندهٔ ولی فقیه در امور حج و زیارت توسط وزیر ارشاد اسلامی معین می‌شود
ناآشنا
اگرسازمان حج و زیارت زیرنظر دولت نیست پس حتما" زیرنظرآل سعوده !!!!؟؟؟؟
راست میگه زیرنظر فامیلای دولته...
..بالاخره دوست باید بگیرد دست دوست
كفن پوشان آمده اند يا هنوز رگ غيرتشان بيرون نزده
کفن پوش
کفن پوشان همیشه آماده جانبازیند ولی متاسفانه ریشه این بی حرمتی ها با فدا شدن آنها نمی خشکد اصل ماجرا در وادادگی بعضی هاست که دشمنان خدا را پدرخواندگان زمین میدانند واصل بقای مارا در ار تباط داشتن با آنها والا برای باد کردن رگ غیرت مخصوص کفن پوشان نیست آنها مرد میدانند نه مشتی حراف
دیروز کفن پوشان مشهد بعداز نماز جمعه راهپیمایی داشتن و بعدش رفتند کنسولگری عربستان. حالا بفرمایید کسانی که منتظر عکس العمل کفن پوشان هستند و رگ غیرت اونا رو دنبال میکنند مگه خودشون غیرت ندارن که منتظر باد کردن رگ دیگران نشستند؟!!!
کفن پوشان فقط رگشون واسه بد حجابی باد میکنه
خوب از آب گل آلود ماهي ميگيريد و كينه خودتان را نمايان ميكنيد
راستي كو كفن پوشان بي ادعا
كو دانشجويان مستقل عدالت طلب كفر ستيز ؟؟؟؟؟
کو؟! معلومه در حلقه خفقان دولت شما گرفتارند.
واقعا این رفتار سایت خبری شما خیلی کثیف است. سازمان حج که زیر نظر دولت نیست....
جناب تمیز! وزارت خارجه چی؟ اون که ان شاءالله زیر نظر دولت هست
مصطفی
انفعال دولت روحانی در برابر این اقدام شنیع سعوnی ها...
Iran, Islamic Republic of
بازگشت عزت به پاسپورت ايرانی در دولت تدبير و اميد.
تدبير در پيوند با شيطان بزرگ و اميد به ارتباط با او.
مردم
دولتی که می گوید باید روابط خارجی بهتری داشته باشیم یعنی چه ؟ از این بهتر نباید برخورد کند
ناآشنا
جناب مردم !! اگه یکی از اون جوونای مظلوم پسر خودت بودن بازم نظرت همین بود ؟؟!!
هادی
جهت اطلاع این دو تا نوجوان دو خواهر 13 و 15 ساله بودند نه دو پسر نوجوان
روابط خارجی بهتر یعنی هتلها و کشورهای بهتری که مسولین تشریف میبرند.
محمد
سیاست دولت:

فحاشی به ملت
لبخند به دشمن
سلام آقای رییس جمهور
سکوت شما در برابر هتک حرمت دو هموطن نوجوان ایرانی در عربستان ، از روی تدبیر شماست یا امیدتان؟؟؟
چگونه فردا روزی ، در انتخابات ریاست جمهوری رویتان می شود با شعار دفاع از حیثیت و شأن ایرانی ، انتظار رأی از مردم و خانواده قربانیان داشته باشید؟؟؟
آقای رییس جمهور
اگر قربانی فرزند یا از بستگان شما بود ، باز هم این چنین بی تفاوت از کنار ماجرا می گذشتید و خواب خوش چشمانتان را فرا می گرفت؟؟؟
جناب رییس جمهور
شما سالها با این دیدگاه و عکس العمل ها رییس شورای امنیت ملی ایران بودید؟؟؟
جناب آقای روحانی
فکر کرده اید که از این به بعد با این عدم واکنش شما در عربستان با چه دیدی به ایرانیان می نگرند؟؟؟
جناب آقای روحانی
گاهی معنای کلید تدبیر ، عکس العمل قاطع می باشد ، نه فقط لبخند و مدارا
رییس جمهور عزیز
ما جوانان ایرانی ، خواستار واکنش شما در برابر این مسئله هستیم تا همچون گذشته به حمایت از شما افتخار کنیم ، در غیر اینصورت علیرغم میل باطنی ، راهمان از هم جدا می شود

موفق باشید
جمع کثیری از جوانان ایران

" لطفأ در تمام گروه ها و شبکه های اجتماعی نشر دهید بی تفاوت نباشیم "
مسعود
ببخشید دوستان سیاست اینگونه نیست که اگر اتفاقی افتاد بپریم یقه طرف رو بگیرم شاید این یک دام سیاسی باشه تا با در گیری ما توافق اخیر یا حضور در یمن رو مخدوش کنه البته به احساسات شما احترام میگذارم نه من ونه هیچ فرد پاک نهادی از ان نخواهد گذشت مگر حمله وکشتن زایران هموطنمان در سالهای قبل فراموش کردیم .من که از تقاضای انتقام دست نخواهم کشید .
محسن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اینجا جائی است که باید یقه متخلف را محکم گرفت و سیلی محکمی بگوشش بزنی تا بفهمد قدرش چیست آقای عزیز سیاست همه اش این نیست که تعظیم کنی و خم شوی تا بقیه سوارت شوند خوب است به تاریخ انقلاب نگاه کنی که در حالی که در جنگ با عراق بودیم و تسلیحات صدام را روسها (شوروی سابق تامین می کرد نماینده کشور بخاطر درشتی که کرده بودند سفیرشان را احضار کرده و بدون کوچکترین حرفی سیلی آبداری به او نواخت این هم یک نوع سیاست است
متاسفم برای این رفتارها
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز خوب داري از آب گل آلود ماهي ميگيري هركس يه مثقال انصاف داشته باشه اينو ميفهمه
Iran, Islamic Republic of
مخاطبينت بيشتر از 40-50 نفر نيست جهان نيوز
ميدونيد عليت چيه همين شانتاژها و بي انصافي هاست
باید برخورد قاطع وجدی از طرق دیپلماس به سعودی ها داد
امید
United States
برادر من حمله به آقای دکتر مطهری از طرف ...
محمد
احسنت . این درست است واقعا درست است...
رضا
Iran, Islamic Republic of
باید از طریق مراجع ذیصلاح بین المللی هم پیگیری شود تا بی ابرویی انها در دنیا برملا شود وکشور های مسلمان دنیا این جنایتکاران مزدور صهیونیستی را بشناسند ومراقب امنیت خود باشند
arashsani
ایه الله خاتمی گفتند دولت وظیفه خودشو درباره این موردانجام داده یعنی شما حرف نماینده ولی فقیه رو هم قبول ندارید؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
قرار بود منزلت ایرانیان به آنها برگردانده شود فرق را ببین قبلی دعوت به حج می شود ولی فعلی با تبریک تسلیت مورد اعتنا قرار نمی گیرد این بهش می گویند منزلت ایرانی
.... مرگش باد آنکه مرا ذلیل شمرد....
یعقوب
این هتک حرمت حاصل تبریک گفتن مرگ پادشاه عربستان است برادر
اشکال کار دراین است که این جوان های پاک ومعصوم از بستگان ریس مجلس نبوده اند شاید هم وابسته به دولت قبل بودند که مجلس منفعلان برخورد کرد.
France
واقعاتاکی،سکوت،...
بله دولت عکس عمل نشان داد اما کی8 عید تا22 فروردین تعطیلات تا 13 بود ولی ظاهرا دراین باره تعطیلات تا22 فروردین بوده است چرا برخور بامتعرضین علی. مطهری به لا فاصله بود اما........