جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هند و فرانسه همکاری هسته ای می‌کنند

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 416597
هند و فرانسه در زمینه ساخت رئاکتورهای آب سبک همکاری می کنند.
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز خبر داد، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت دهلی نو و پاریس همکاری های خود در زمینه ساخت رئاکتورهای آب سبک تحت فشار (PWR) تقویت می کنند.

اولاند در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور نارندرا دامورداس مودی، نخست‌وزیر هند، که در کاخ الیزه برگزار شد گفت هند و فرانسه برای برقراری ثبات،توسعه و صلح در جهان تلاش می کنند. وی افزود قدمت همکاری راهبردی کشورهای ما به سال ۱۹۹۸ بر می گردد و اکنون که نخست وزیر هند به فرانسه سفر کرده است در نظر داریم این روابط را بیش از پیش تقویت کنیم.

اولاند افزود هند و فرانسه در زمینه طرح های فضایی از ۵۰ سال پیش تاکنون همکاری می کنند. نتیجه آنکه فرانسه و هند در این فناوری در زمره کشورهای پیشتاز جهان هستند.

وی افزود در زمینه انرژی هسته ای نیز که همکاری درباره آن مستلزم اعتماد متقابل کامل است فرانسه و هند قراردادهای مهمی امضا کرده اند و ما در نظر داریم همکاری خود را در زمینه ساخت رئاکتورهای آب سبک تحت فشار (PWR) در منطقه "جایتاپور" (ایالت ماخاراشترا هند) و همچنین در زمینه انرژی های برگشت پذیر و انرژی های بادی گسترش دهیم .

در زمینه مسائل دفاعی نیز اولاند گفت هند و فرانسه همکاری های خود را گسترش می دهند چون می خواهند مستقل باشند. چون فرانسه و هند می خواهند فناوری های نوین را در اختیار خود گیرند. چون فرانسه و هند می خواهند دانش خود در زمینه ها دفاعی و فناوری را در اختیار هم قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *