چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
زاکانی در جمع خبرنگاران:

مأموران سعودی باید به اشد مجازات برسند

پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 416309
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه عربستان سعودی باید از ایران عذرخواهی کند، گفت:‌ مأموران خاطی در فرودگاه جده باید با پیگیری دولت ایران به اشد مجازات برسند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در حاشیه برنامه «لوزان بدون روتوش» در جمع خبرنگاران با اشاره به تعرض مأموران سعودی در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی اظهار داشت: بنده معتقد هستم که جهت غالب قضیه عدم فرهنگ و حداقل‌های انسانیت برای انسان‌هایی است که نمایندگان رسمی یک کشور هستند.

زاکانی تصریح کرد: این اتفاق از فروپاشی اخلاقی یک نظام که مبتنی بر تحجر است حکایت می‌کند و نشان می‌دهد که این نظام (سعودی) برگرفته از یک اسلام موهن است که در عرصه جهانی و منطقه‌ای به اختلافات مسلمین دامن می‌زند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جنایات آل سعود علیه مسلمانان در جهان اسلام خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نمادهایی که آن روی این سکه وحشیگری است، بی‌اخلاقی است که نمایندگان کشور عربستان مرتکب شده‌اند و از این رو همه مسئولان کشور و دولتمردان باید با شدیدترین وجه با این موضوع برخورد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انفعال ما باعث نشده که مأموران سعودی دست به چنین جنایتی بزنند، گفت:‌ این امر به سئایت و نامربوطی آن عنصر مسئول بازمی‌گردد و اگر بخواهیم این موضوع را در یک امر بزرگتر مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم آنها برای اقدام جنایت‌هایی که قبلا انجام می‌دادند اکنون با در بسته مواجه هستند و سران عربستان مشکلات متعددی دارند.

زاکانی تأکید کرد: بنابراین این موضوع بیش از آنکه به انفعال ما بازگردد به مشکلات مسئولان کشور عربستان بازمی‌گردد و متن این قضیه بداخلاقی مأموران مسئول است.

زاکانی درباره توصیه به دولت برای برخورد با عوامل فرودگاه جده تصریح کرد: مأموران خاطی عربستانی باید به اشد مجازات برسند و دولت باید این مسئله را دنبال کند و آنها باید رسما از ما عذرخواهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *