جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشکیل پرونده‌ برای دو متجاوز عربستانی

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 416285
افخم درباره آنچه در فرودگاه جده رخ داد، گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ایران در جده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط پرونده تشکیل شده و امیدواریم این روند تا صدور حکم و مجازات افراد ادامه یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به دنبال بروز حادثه تلخ سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی در فرودگاه جده، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئولان بخش‌های ذیربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ما در جده، نتایج اولیه اقدامات مسئولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسئولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.

افخم همچنین گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضد اخلاقی به طور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسئولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته‌اند موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده‌ایم.

افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه نیز پیش از این در اظهارنظری به تشریح ماوقع پرداخت و گفت: در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به ۲ نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذیربط کاروان و مسئولان فرودگاه جده بررسی‌های میدانی به عمل آمده و پس از شناسایی ۲ مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *