پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۴

نمایندگان: عمره را متوقف کنید

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 416246
نمایندگان مجلس درپی بی‌حرمتی وجسارت مأموران عربستان به زائران ایرانی و افزایش این گونه بی‌احترامی‌ ها، با امضای طرحی یک فوریتی،خواستار توقف اعزام زائران برای ادای مناسک حج عمره شدند.
به گزارش جهان، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در سال های اخیر گزارش های متعددی مبنی بر افزایش بی‌حرمتی، جسارت و بی‌احترامی به حجاج عمره‌گزار ایرانی به این کمیسیون ارسال و یا در بازدیدها و بررسی ها مشاهده شده است، گفت: این بی‌حرمتی‌ها به‌ویژه به بانوان زائر در فرودگاه جده و مسیر کاروان ها و مکه و مدینه در سال های اخیر افزایش یافته است و اخیراً شاهد جسارت تأسف‌بار به دو نوجوان کشورمان در عربستان بودیم.

نقوی حسینی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: قرار است در جلسه آینده با حضور مسئولان حج و زیارت و وزارت امور خارجه موضوع جسارت ها و توهین ها به زائران کشورمان بررسی شود تا تصمیمی جدی در این زمینه گرفته شود چرا که برای مردم و مجلس دیگر اطمینانی به حکومت عربستان نیست که بتواند حرمت و شأن زائران ایرانی را حفظ کند.

وی با بیان اینکه امروز طرحی با امضای بیش از ۸۰ نماینده آماده شده است تا به صورت یک فوریتی در دستور کار مجلس قرار گیرد گفت: می خواهیم تا حصول اطمینان از اینکه حکومت عربستان احترام، شأن و منزلت زائران ایرانی را برآورده نکند اعزام زائران برای مناسک عمره را متوقف کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سالانه از قبل حج عمره ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز وارد عربستان می کنیم که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و معادل اعتبارات عمرانی کشور در یک سال است.نقوی حسینی گفت: نمی توانیم هم ارز وارد عربستان کنیم و هم توهین و جسارت ببینیم.وی با بیان اینکه چطور می توان جسارت به دو نوجوان کشورمان در عربستان را پاسخ گفت و تأکید کرد: باید تا حصول اطمینان از حفظ شأن و حرمت زائران ایرانی، اعزام زائر به عربستان برای ادای مناسک مستحبی عمره مفرده متوقف شود.

نقوی حسینی گفت: فکر می کنم این طرح یک فوریتی با حد نصاب بالا رأی بیاورد و کمیسیون آن را در نوبت بررسی قرار خواهد داد تا بعد از تصویب در صحن علنی به سازمان حج و زیارت ابلاغ شود و پس از ابلاغ، این سازمان موظف به اجرای آن خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسن
متوقفش کنید
مهران
تا کی میخایید پول بدید به وهابیا
رفتن به حج مستحبی آنهم برای چندین بارو پول درحلقوم وهابیت عربستان ریختن برای قتل عام مسلمانان منطقه با همکاری رژیم صهیونیستی کاملاً اشتباه است.فقط حج تمتع آنهم یک بار در زندگی وبدون خرید از وهابیها.