پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

انشتین: کودکان را شیرفهم کنید تانابغه شوند

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 416142
آلبرت انشتین نابغه قرن بیستم دنیا برای موفقیت افراد و تبدیل شدن به یک نابغه نصایحی از خود به جا گذاشته که نه تنها در قرن گذشته بلکه برای مردم قرن بیست و یکم و احتمالا قرن های آینده هم کاربرد دارد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، آلبرت انشتین دانشمند برجسته فیزیک جهان ۵ توصیه برای تبدیل شدن به فردی موفق و نابغه ارائه کرده و از مداومت ، کنجکاوی ، کاردانی و کارشناسی ، یادگیری اصول و شیرفهم کردن به عنوان کلید های کسب موفقیت و تبدیل فرد به نابغه یاد کرده است.

۱ – مداومت : نَه تنها افراد باهوش برای کسب موفقیت در امور مختلف زندگی باید به اصل مداومت پایبند باشند بلکه افراد عادی نیز با رعایت این اصل می توانند به افرادی موفق و نابغه تبدیل شوند.

۲ – کنجکاوی : کنجکاوی یکی از نصیحت های مهم انشتین برای دستیابی فرد به موفقیت است و این دانشمند یک بار گفت که هیچ استعداد خاصی بجز حس کنجکاوی دائم ندارد و با کنجکاوی توانست اطلاعات زیادی به دست بیاورد.

۳ – کاردانی و کارشناسی : کاردانی و کارشناسی نتیجه طبیعی دانش و آگاهی است. انشتین می گوید " یادگرفتن مطالب جدید و دستیابی به ناشناخته ها تو را در آینده نزدیک به کاردان و کارشناس رشته خودت تبدیل می کند"

۴ – یادگیری اصول پیش از هر چیز : انیشتن توصیه می کند که اگر خواهان موفقیت در هر کاری هستی ، باید ابتدا اصول آن کار را یاد بگیری.

۵ – شیرفهم کردن : انشتین می گوید که اگر بتوانی طرح و اندیشه خود را به کودکی ۵ ساله بفهمانی ، فرد موفقی هستی در غیر اینصورت خودت نیز طرح و اندیشه ات را نفهمیده ای.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *