شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
صلیب سرخ:

اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌بار است

سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 416096
سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن فاجعه‌بار خواندن اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد که حملات هوایی سعودی‌ها زیر ساخت‌های این کشور را با آسیب جدی مواجه ساخته است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبرداد، «ماری کلیر فیجاری» سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ بار دیگر درباره اوضاع انسانی وخیم در یمن به دنبال تدام حملات وحشیانه آل سعود به این کشور هشدار داد. وی با بیان این که وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار است، گفت: با وجود شرایط سخت کنونی تمامی راه های زمینی، دریایی و هوایی برای ورود کمک های غذایی و دارویی به مردم یمن مسدود شده اند.

وی افزود: اجساد بسیاری از مردم همچنان در خیابان ها دیده می‌شوند و هنگامی که نیروهای صلیب سرخ اقدام به خارج کردن آنها می‌کنند توسط تک تیراندازها هدف قرار می گیرند.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی بر استان عدن حاکم است به طوری که بسیاری از ساکنان این استان نمی توانند از محل زندگی خود فرار کرده و به مکانی دیگر پناه ببرند. این استان با کمبود شدید آب و برق مواجه است.

وی ادامه داد: یک هواپیمای حامل ۱۶ تُن کمک های پزشکی از عمان روز چهارشنبه هفته جاری وارد صنعا خواهد شد. به احتمال قوی یک هواپیمای دیگر نیز با ۳۲ تُن کمک های انسان دوستانه از ژنو روز پنج شنبه وارد پایتخت یمن خواهد شد.

سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ در پایان سخنان خود گفت: اولویت ما در شرایط کنونی این است که بیمارستان ها به کار خود ادامه داده و فعالیت آنها متوقف نشود. وی تأکید کرد که صلیب سرخ به دنبال نجات حداکثر تعداد ممکن از مردم یمن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *