شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴۴
۱۵۵
از سوی قشقاوی صورت گرفت؛

تأیید آزار جنسی دو نوجوان ایرانی در عربستان

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 415898
معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان درباره تعرض به دو ایرانی از سوی پلیس سعودی گفت:متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان که به عمره مشرف شده بود پیش آمده است.
تأیید آزار جنسی دو نوجوان ایرانی در عربستان
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان در پاسخ به خبرنگاران درباره اخبار منتشره در خصوص تعرض دو تن از مامورین پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در هنگام خروج از آن کشور در فرودگاه جده اظهار داشت: متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است.

وی افزود: در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته اند و مسئولین امر را از این موضوع مطلع می کنند. مسئولین مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذیربط کاروان و مسئولین فرودگاه جده بررسی های میدانی بعمل آمده و پس از شناسایی دو مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می کند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین افزود: در روز بعد از این واقعه و در غیاب سفیر عربستان سعودی در تهران، کاردار و کنسول آن کشور توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عمل شنیع و غیر انسانی که باعث حریحه دار شدن افکار عمومی کشورمان شده است را به وی ارائه کرد. طرف سعودی ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق رذیلانه قول داد که موضوع در بالاترین سطح توسط مقامات کشورش مورد پیگیری قرار داده و با افراد خاطی بشدت برخورد شود.

در ادامه قشقاوی اظهار داشت با توجه به این رفتار غیر انسانی و ضد دینی، منتظر برخورد دولت سعودی با این افراد و اعمال اشد مجازات در مورد آنها هستیم.

همچنین وی افزود: نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده تا حصول نتیجه مشخص پیگیر ماجرا خواهند بود و متعاقبا نتایج آن در اختیار خانواده ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
من نمیدونم چرا وقتی عینا میدونیم که عربستان علیه امنیت ما اقدام میکنه پول مفت حج رفتن رو دو دستی تقسیمش میکنیم! ....
باز این سکولارها آب رو گل آلود دیدن!!!
حج فقط تمتع انهم به شرط استتاعت و انهم فقط یکبار!نه اینکه هر نوکیسه ای که گاه نماز یومیه اش را هم غلط میخواند تند تند برای رفع خستگی راهی عربستان شود!!!والله که خدا راضی به اغلب این سفرهای تفریحی و تفننی عمره نیست!!
استطاعت
محب الزهراء
اون وقت شما تشخیص میدی که خدا راضیه یا نه
France
منهم موافقم اینروزا هر کسی که میخواد بره خارج ولی نمیتونه میره عربستان , آشنا داریم که بی حجاب جلوی همه میگرده نماز نمیخونه یا اون یکی مستی میکنه کفر میگه اما مرتب میره عمره, من 45ساله که آرزومه برم اما تو این فکرم که آیا خدا راضیه که ما شیعیان, به خرج تحقیر شدن توسط وهابیون بریم زیارت ,,,ای قوم به حج رفته کجایید ؟ معشوق همین جاست بیایید
علاوی
حج واجب نیست آن هم رفتن به کشور فاسد .
ایرانیان اگر غیرت داشته باشند دیگه به حج نخواهند رفت .
مرگ بر عربستان فاسد .
ضد سعودی
چ ربطی داره شما ک سکولار نیستی دست خانواد رو بگیر برو زیارت خوشششششششششششش بگذره با مامورای جده ....عزیز جون بحث شرف و حیثه ی ملته
شما میدونی با حضور شیعه ها مخصوصا ایرانیها چندتا سعودی از خریت به حریت رسیدن و شیعه شدن
Ireland
چند تا؟
یک وقت این حرفت مثل آمار های اون بنده خدا نباشه!
Iran, Islamic Republic of
نه فقط شما مي دوني! حالا ما نخواهيم اونها رو شيعه كنيم بايد كي رو ببينيم؟؟!!
اکبر
شازده هیچ سعودی ووهابی نمی اید شیعه علی بشه اینو بفهم همچی حرف می زنه که انگار دسته دسته سعو دیها تو صف شیعه شدن ایستاده اند
France
عزیز من میخوام صدسال سیاه به حریت نرسه.از شیعه هایی که به دست وهابیت کشته میشه بیشتر نیست که
عباس
میخوام صد سال دیگه هم به حریت نرسن... شما میدونی عوض این چند تا ادمی که به قول شما ازخریت به حریت می رسن، چند صد تا آدم دیگه میشن تکفیری و داعشی؟
ما گاهی وقتا فکر میکنیم از خدا هم بالاتریم....
سعید
شما چی میدونی چند تا شیعه مخصوصا ایرانی ها وهابی شدن؟
Iran, Islamic Republic of
باتحقیر ایرانی!!!؟؟؟
مختار
France
عزیزخودت میگی شیعه ولی اینایی که تفننی وتفریحی میرن حج به نظرت شیعه هستن؟یارو همسایه اش داره ازگشنگی میمیره یکی دختردم بخت داره اون یکی بچه دانشگاهی داره توی این وانفسای اقتصادی به نظرت شیعه پولشوخرج این سفرهای تفریحی میکنه!
عربستان بهانه هایی جور میکنه که پای شیعه رو قطع کنه باید مردهای بالای بیست و پنج سال رو برای عمره و تمتع اعزام کنند تا نه موضوع حیثیتی به وجود بیاد و به عربستان فهمانده شود که کشور امنی ندارد و هم ... .
احسنت
ظاهرا منافع خیلی ها در این بی حرمتی هاست دیگه بدتر از اینکه به بچه های ایرانی تجاوز کنند چه اتفاقی باید می افتاد
Iran, Islamic Republic of
بله میدونید حج و زیارت چقدر سود میبره از هر زائر و چقدر سود می رسه به عربستان اندونزی با اون جمعیتش نصف ما عمره گذار داره
United States
تجاوزی صورت نگرفته دوست عزیز
متن رو کامل بخونید
گرفته...گرفته ک مجلس این جوری خونش ب جوش اومده بود یکی از نوجوونا قادر ب تکلم نیست...
نواب
France
زمانی حضرت امام فرمودند ما شاید روزی با آمریکا آشتی کنیم ولی با عربستان هرگز ولی تا امام رفت ...ه سریع دنبال دوستی بود و فشار به دوستی مجدد اوردند
اخر حج مشرف شدن هم حدی داره!!!من خانواده هایی را میشناسم که عمره رفتن براشون مثل رفتن به خراسانه!!!
عللی
از خودتون حرف در نکنید.
عربستان با آزار و اذیت و محدودیتش می خواد که تشیع اونجا حضور نداشته باشه. شما که با این تفکر نقشه اونا رو عملی می کنید.

راست می گیم از اونجا میلیونی سوغاتی نخریم. کلی پول ایرانی اونجا بابت سوغاتی خرج میشه...
عزیز من کی گفته اونا میخوان شیعه اونجا نباشه؟
کل زندگیشون با پول حجاج میچرخه
سلام خیلیا توی این دام افتادن
با توجه به تولید ده میلیون بشکه ای نفت پول حج ما ایرانیا انقدی نیست که تاثیر گذار باشه به هر حال اگه ما حتی حج تمتع هم نریم باز اینقد درخواست زیاده مثل مصر وترکیه و عراق که سریع جامون پر میشه فقط تاثیرش اینه که دیگه مسلمان بودن ما هم زیر سوال میره این همه حج میریم باز هم به ما مجوس میگن وای به روزی که همین کار رو هم نکنیم
شرافت و انسانيتمون زير سوال بره بهتره ايا؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا ما اگه نخواهيم پول به اين كودك كش ها و كودك آزارها بدهيم بايد چكار كنيم؟؟
بهار
Ireland
اگر مسلمان بودن شما به حج عمره رفتنه ، تشریف ببرید، وقتی خودمون به خودمون ارزش نمیدیم وی به حال عربا!
Iran, Islamic Republic of
نه کی گفته اسلاممون زیر سوال میره؟؟!مگه بعداز جمعه سیاه سال۶۶که حضرت امام تا چندسال حج رفتن رو ممنوع کردن چه اتفاقی افتاد؟؟الان بازار مکه ومدینه رو ایرانیارونق دادن نرفتن به اونجا عزتمون رو حفظ میکنه اونارو واداربه التماس می کنه امتحان کنید!
masood
United States
کعبه و بت خانه همه بهانست
طواف دلی کن که کعبه ی مخفیست
سهراب
... مردمی که میرن حج معمولا برای زیارت نمیرن به سفر تفریحی و تجاری میرن
با سلام ما باید دو کشور عربستان و ترکیه را تحریم مسافرت نمایم تا آنها نتواند با پول خودمان علیه ما جنگ و آبروریزی به پا کنند
سیاح
Iran, Islamic Republic of
یادتان هست ارزش به پاسپورت ایرانی را برگردانند شعار دادند ! ....
شما که هیچ سواد فقهی نداری نظر نده...
Ireland
داداش شما برو حج!!
فقط موقعی که داری طواف میکنی، به فکر این باش که در تیری که قلب جوان های شیعه ی بحرینی، سوری، عراقی و یمنی را سوراخ میکنه سهم داری. وای به حالت که چه بد سهام داری هستی.
در ضمن همون فقه که ازش صحبت میکنی اجازه میده با توجه به شرایط و مصالح یک حلال حرام اعلام بشه، نمونه اش هم تحریم تنباکو بود.
به هر حال انشاالله خدا به راه راست هدایتت کنه آقای سهام دار.
France
شما که سواد داری مثلا؟ این روزا بچه هام میدونن با پول حاجیا مردم سوریه و عراق .... کشته میشن
United Kingdom
کسی مجبور به رفتن نمی کنند هر که دوست داره می ره باید فرهنگ سازی بشه تا اونهایی که پاتوق شون اونجاست در طول عمرشان چندین بار رفتن یه بار خیلی از شهرهای بزرگ کشورشون را نرفتن یا حاضر نمی شن 1/100 اون پولهایی که اونجا خرج کردند را برای فقرا ادمهایی که مستحقن خرج نمی کنند . حج شده تفریح شون پولهای زبون بسته می ریزن تو جیب این عربهای از خدا بی خبر
مهدي م
Iran, Islamic Republic of
رفتن اونجا يه حرفه سيستم و دفتر و دستك زدن براي مثلا زيارت بردن و تبليغ كردن براي اون يه حرف ديگه اس.
مهدي رحيمي
والله اگه عمره نريم هيچ اتفاقي نميفته . چرا پول مفت ميريزيم تو حلق اين جنايتكارا كه با پولش گلوله بسازن بزنن تو قلب شيعه ؟ اهي مراجعي كه برا هر چيز مسخره اي فتوي ميديد آيا اين چيزا جزو وظايف شما نيست ؟ كار ما به جايي رسيده كه زائر خونه خدا را ميخوان بي حيثيت كنن ؟! الله اكبر
فتواشما که خودت فتوا دادی دیگر به مراجع نیاز نداری؟ راستی اگهرخلاف خواسته شما فتوا بدن چی قبول میکنی!!!
سید
من نمیدونم چرا فقط سفر حج پول الکی خرج کردنه؟؟؟؟؟ سالیانه به چند ایرانی در دوبی و ارمنستان و اروپا و ترکیه تعرض میشه؟؟؟ چرا هیچ کس از سفر نکردن به این کشورها حرف نمی زنه؟؟؟ مگه خیانت امارات و ترکیه به ما کمتر از عربستانه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخه اونها كه اونجا مي روند شايد بدشون نياد براي گرفتن اقامت و ... حتي بهشون تجاوز هم بشه فلذا ما كه اعتراضي نديده ايم در اين مورد اما اين يك سفر زيارتي است. مي فهميد يا نه؟؟!!
..
آخه آدم باشعور تو سفر مکه رو با جاهای دیگه مقایسه می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
باید عزت ایرانی درگوشه گوشه دنیا حفظ بشه ولی زایر خانه خدا حرمتش بیشتره که اگه شکسته بشه صداش بلندتر میشه!؟فهمیدی اقا سید!
عربستان از خداشه كه ايران حج رو تعطيل كنه
Iran, Islamic Republic of
از خداش باشه يا نه ما نبايد برويم!! زمان امام كه حج واجب رو چند سال تعطيل كرديم مگه براي بازگشت ما التماس كردند؟؟!!
عربستان با حج تمتع ما مشکل داره به جهت تعامل با حجاج سایر ملتها!به همین دلیل سهمیه 100 هزار نفری 20 سال قبل را سال به سال به بهانه های واهی کم کرده و به 60 هزار نفر رسانده!وگرنه حج عمره که غالب ان ایرانیان هستند وزمان مشخصی ندارد برای عربستان مشکلی ندارد
United States
پس حج روکه اصول دین وواجباته ترک کنیم.نترس ایرانیهاازطرق مختلفم دارن به کفارپول میدن......وایبروواتساپ و..
حج تمتع از واجباته انهم با شرایط خاص نه حج عمره که نه اعمالی داره ونه زمان خاص
خوشا به اين غيرت و تعصب ايراني كه بعضي از به ظاهر دوستان دارند! اگه فرزند يا خويشاوند خودت بود باز هم اين حرفو ميزدي؟ تا كي تعصب كوركورانه؟
Iran, Islamic Republic of
حج از اصول دین نیست علامه. حج از فروع دینه و اونهم حج واجب نه حج عمره!!!
Iran, Islamic Republic of
برا همه واجب نیست!تو خودت مستطیعی؟؟شما برو!
Iran, Islamic Republic of
حج از فروع دینه علامه
خودم
France
فقط مراقب باش بهت تجاوزنظامی باموشک قاره پیمانشه
من
از ماست که بر ماست
چرا میرم حج عمره واجب نیست
آرش
به این می گن بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی ها روحانی مچکریم.
سینا
برادر چرا نظر من رو سانسور میکنی! چون حرفه حقه؟ تا کی ما باید همش بگیم کشور دوست و برادر ولی در حق مردممون نا مردی بشه؟
عربستان بهانه هایی جور میکنه که پای شیعه رو قطع کنه از کشورعربستان و این ایران هست که باید تصمیم بگیره که ...
به نظر من

مردهای بالای بیست و پنج سال رو برای عمره و تمتع اعزام کنند تا با یک تیر دو نشان رو بزنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدیه
با این کار آبروی از دسته ی آن دونوجوان بر میگرده؟! مقامات آن کشور بایددد زیر سوال برن وگرنه سعودی های خدانشناس که دوتا نیستن
ایرانی اگر غیرت داری به خاطر همان خدا مکه نرو
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم امنیت ندارند چرا اعزام میشوند؟
سلام
پاسپورت قوى شده!
Iran, Islamic Republic of
خیلی!!!!!!!هرگز فکر نمیکردم اینقدر اعتبار وارزش پاسپورتامون بالا بره!؟؟؟
وفا عسگری
آیا اولین بار است که مورد تحقیر این سیستم بدوی واقع می شویم؟! چرا ما اینقدر بی غیرت شده‌ایم که حاضر نیستیم ........
بی غیرتی هم حدی داره
این خبر به این مهمی را چرا جزء عناوین ویژه قرار ندادین نکنه شما هم میترسین کدخدا ناراحت شه.
ﺯﻳﻨﺐ
ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺟﻨﺎﻳﺘﻬﺎﻱ ال ﺳﻌﻮﺩ ﺳﻔﻴﺮﺷﻮﻧﻮ اﺯ اﻳﺮاﻥ اﺧﺮاﺝ ﻛﻨﻪ ﻭﻟﻲ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻭﺯﻳﺮﻣﻮﻥ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺑﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﻭﻡ ﻛﺘﺨﺪاﺭﻭ ﻣﻴﺒﻴﻨﻪ
فقط اشد مجازات برای این بی غیرتان اعمال گردد
Iran, Islamic Republic of
فقط تعطيلي اين سفر مستحبي راه علاج است
دلسوز مردمو
خدا همين نزديکي است وقتي لباس,عيد يتيمي توسط خيري خريده و به او تقديم شود.وقتي دل کودک مادر ازدست داده اي شاد شود.
Iran, Islamic Republic of
حضراتی که داد میزدن دولت احمدی نژاد باعث شده که عزت ما در عربستان لجن مال بشه حالا بیایند ببینند چه گل و بلبلی شده در دولت تدبیر و تعطیل
م.ن
اینها نتیجه ی گلی که احمدی نژاد کاشته بود
چی میگی شما؟ چرا بحثو به اینجا میبری؟
چند نفر مثل توان ک این وضعو داریم.برو کشکتو بساب چیکار به اینکارا داری؟
کوروش
وقتی در اسفند 1391 دیپلمات مست عربستانی یک ایرانی را کشت و یک تن دیگر را مجروح کرد و ازادش کردند و رفت طبیعیست که همچین موردی پیش بیاید و جالبه که دقیقا همین اتفاق در امریکا افتاد و دیپلمات عربستانی را محاکمه کردند فرض کنید جای ایران و عربستان در این قضیه عوض میشد باید واکنش عربها را میدیدید. شرافت خوب چیزیه و انسان باید به شرافتش زنده باشه
جدای از مالیاتهای ما که پولش میره در جیب هنیه که عکسش با زن اسراییلی و مشروب منتشر شده و دست بوسیش برای دشمن شیعیان مفتی مصری مقیم قطر القرضاوی
محسن
Iran, Islamic Republic of
اون دیپلمات فاسد سعودی تو خیابون های تهران ویراژ میداد و زد یه نفرم کشت کسی کاریش نکرد اون کفتار های وهابی که تو کشور خودشون هستن تازه تشویقی هم بهشون میدن !!!! من دو سفر رفتم مکه و از سفر دومم پشیمونم که رفتم پولم و خرج وهابی نجس کردم
Iran, Islamic Republic of
از سفر اول هم باید پشیمون باشی اگر حجت واجب نبوده
از وهابی های عربستان انتظار دیگری نداریم ...غرق در کثافتند...
سید
این است دولت تدبیر و امید!!! عجب تدبیری!!
از اين قبيل اقدامات كثيف سعوديهاي ... قبلا هم بوده و مسئولين هم در جريان بوده اند چرا آن موقع اقدام نكرده اند؟ و چرا الان رسانه اي كرده اند؟ آيا سكوت قبلي آگاهانه بوده؟ اگر اينطور است پس خائن بوده اند؟
م
United Kingdom
... لا اقل این افتضاح را رسانه ای نمی کردید
Iran, Islamic Republic of
آره ديگه تا شما با خيال راحت برويد اونجا و پولها رو بريزيد تو حلقوم كثيف اين خبيث ها
چه باغيرتين شما؟؟!
Iran, Islamic Republic of
مردم باید به این درجه از قضاوت برسند که در حال حاضر فقط حج واجب . واجبه.!!!!
Iran, Islamic Republic of
شمایی که منفی دادی شما برو ولی هرچی سرت آمد مسوولیتش با خودته
رضا
France
کسی مجبورشون نکرده نرن ....حقشونه
اقای ریس جمهور محترم والله خانه خداو امامان معصوم ع هم راضی نیستند که کرامت اسانی و ایرانی اسلامی خدشه دار شود
جز حج تمتع آن هم یکبار وحج عمره آن هم یکبار مابقی اشتباه است. طرف هست بیش از چند بار عربستان رفته ! نباید وهابیت را تقویت کنیم.
Iran, Islamic Republic of
فقط حج واجب و بس
احسنت. تموم شد ورفت
France
درحال حاضر عربستان و اسراییل رفیق گرمابه وگلستان هستند ودر یک جبهه ضد شیعه عمل میکنند و شدت دشمنی و عملکرد انها بسیار بیشتر از چند سنی را شیعه کردن میباشد در ضمن نود درصد حجاج را افراد مسن وغیر مسلط به زبان عربی تشکیل میدهند پس لطفا با توجه به گستردگی ارتباطات و اینترنت فعالیت در این حوزه لطفا اینقدر اب به اسیاب دشمن نریخته ودست از سفرهای تفریحی عمره بردارید وشریک ستمگری ال فاسد سعود نباشید واینقدر فتوا و استفتا در حمایت از عمل غیر انسانی خود صادر نفرمایید
لايك
Iran, Islamic Republic of
براستي اگر فرزنديك مسئول از وزارت امورخارجه يا يكي از مسئولين سازمان حج وزيارت بود بازهم حاضر به ادامه حج عمره بوديم؟؟؟؟ پس كجا رفته غيرت وعزت اسلامي وايراني؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
مردآنه که بره زیارت خانه خدا اول درکنارخانه خدا باگریه وزاری نابودی آل سعود وظهورامام زمان هرچه زودتر دعا کند وبعد پول مفت خرج خرید جنس آشغال وسرک کشیدن دربازار این شکم پرستان نکند .مرد میخواد
رضا
باید اعدام بشن او دوتا وهابیه نجس
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اونوقت برید حج پولتونو بریزید جیب این حرامزاده های سوسمار خور کثافت
مرگ بر بر دولت سعودی
مرگ بر طرفداران دولت سعودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خودمان باید برفتن را تا احقاق حق تحریم کنیم .
با ایمیل ، با SMS، وایبر، شب نامه ، و.......با هرچیزی که میشود و مقدور است که کمترینش زبان است ،به همه اطلاع دهیم .
تا از مسئولین بخواهیم که از طریق بین المللی و بدون درگیری های جنگی بخواهند که مسببین این جنایت به ایران تحویل داه شوند و در حضور خانواده های آسیب دیده به مجازات برسند تا شاید این نوجوانان به واسطه این اهتمام عمومی و اجرای قانون اسلام گوشه ای از الام بوجود امده در ذهنشان ترمیم شود و شاید ایمان و عشقشان به اسلام محفوظ بماند.
همه ما مسئولیم و اگر سکوت کنیم در برابر خدا نمیتوانیم جوابگو باشیم .
و بابت اسیب روحی وارد شده به این نوجوانان و خانوادهها و ایرانیان غیور ،دولت عربستان، هم باید خسارت بدهد و هم در دادگاه بین المللی از بچه ها و خانواده و ملت ایران رسما عذرخواهی کند.و تا زمانی که این کار انجام نشود مردم متدین ایران از رفتن به عمره مفرده و حتی حج تمتع در صورتی که واجب خود را یکبار انجام داده اند خود داری کنند.
این موضوعی است که مردم خودشان باید انجام دهند .
فکر نمیکنم سازمان حج به خاطر منافع مالی که دارد از خودش غیرتی نشان دهد.
حکومت آل سعود به تبعیت از حکومت صهیونیستی
در خانه کعبه به نوجوانان تجاوز جنسی می کند .
احمد
فقط باید عربستان رو تحریم کنیم با نرفتن به عمره
خیر باید رهبر حکم جهاد بده تا عربستانو با خاک یکسان کنیم بخدا وخداوندیش مرگ با عزت بهتر از اینه که با این تحقیرو توهین ها تو جهان زندگی کنیم با با حداقل با یک فتوا حج وعربستانو دیدن وهابی نجسو حرام کنید.توهینو تحقیر داره خفمون میکنه؟
لیلی
کاش این کارو میکردن
ولی نمیکنن
نهایتش یه ماه میگن تحریم
بعدم یادشون میره چی شده بود
سیل ادمه که میفرستن عربستان
متاسفم برا اونایی که پول خرج عربستان رفتن میکنن!
احمد
نذرکرده ام به مکیه معظمه مشرف شوم به شرط سقوط ال سعود.
شهاب محمدی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به کثرت مسافرت هموطنان به عربستان در صورت عدم برخورد قاطع با این جنایت این امر مجدد و به کرات تکرار خواهد شد.
اگر این اقدام با یک تبعه غربی صورت گرفته و طرف مورد آزار به دادگاه رفته بود وضعیت چگونه بود؟
2233
بابا آب از سر چشمه گل آلود است آنها اکه ترسی از دولت خود در این رمینه نداشتند هرگز این عمل کثیف و غیر انسانی را انجام نمی دادند.
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسف شدم
مسوولین محترم بابا یه غیرتی نشون بدین
....
Romania
وقتی ما با خرافات زندگی کنیم عاقبتمان همینه
منهم از رفتن به عربستان به عنوان اعتراض انصراف میدهم
نادر
سلام خدمت همه هموطنان.
عرضم اینه که خدا همین نزدیکیاس،خدا تو اشکای جوونیه که از بیکاری شبا خواب نداره،خدا تو التماس کردن نگاه پیرزنیه که تو گرما و سرما کنار خیابون داره تلف میشه، خدا تو دل جوونایی که تو کوچه پس کوچه ها از نداشتن پول و کار واسه ازدواج باید با عشقشون پرسه بزنن،خدا تو جیب عرباس که از دست من و تو داره پر ميشه،خدا فقط تو مکه و کعبه نیس،خدا همین نزدیکیاس،چشماتو وا کن قربون چشای همتون برم که خیلی وقته دلش کور شده.
هادى
اقا تو را خدا بيايين از اين اتفاق ساده نگذريم و از مسئولين بخواهيم پيگيرى كنن و طورى رفتار كنن كه ديگه كسى فكر همچين غلطى نكنه ناموس ايرانى ناموس من و شماست هزار سال پيش يه همچين اتفاقى باعث ميشد تا سالها بين دو تا ملت جنگ در بگيره ولى حالا بى غيرتى مد شده مسئولين بيشتر فكر روابط دو جانبه هستند هر چند كه طرفشون عامداً و ظاهراً همه جور توهين و تحقير در حق ملتمون داشته باشه و حالا گستاخى به جايى رسيده كه در روز روشن به ناموسمون تجاوز ميشه.
ايكاش مردم رگ غيرتشون بجوش بياد
یادتان هست راننده مست سفارت عربستان هموطنمان را درتهران کشت چون پشتش گرم بود .... این هم مثل آن .....
سجاد
مسولین محترم ،اگر حق این دونوجون ازعربستانی هانگیرید دیگه به شمااعتمادی نیست.
م.
با این فاجعه که پیش آمده مسئولین چه کردند فقط شکایت کافی است؟ روی تعلیق حج عمره میشه فکر کرد. اقدام فوری انجام شود برای حفظ آبروی ...
سجاد
(بلابه نسبت دختراوپسرای خوش غیرت)
دوستان عزیزباید قبول کنیم که مامعایبی داریم که باعث میشه حرمت ماشکسته بشه 1-بعنوان یک مسلمان وایرانی معیارهای ارزشی خودراحفظ کرده ایم 2 -پوشش مناسب ووقارخودراآراسته ایم ؟3 -به اندازه لازم دردینمان ثابت قدم هستیم؟ 4-حریم های حقوقی وشخصیتی خودرامیدانیم ؟آیاواقعاشیعه امام علی (ع)هستیم ؟عیب بعضی ازپسرای نوجوان مابه جای اینکه سبیل کلفت کنه زیرابرو برمی داره -بانازوعشوه راه میره -وقتی حرف می زنه صدانازک می کنه -اگربهش اجازه بدن لباس دخترانه می پوشه (ایاپوشش مناسب فقط مخصوص خانومهاست؟)دخترنوجوان ماوضع پوششی مناسبی دارد؟آنقدرلباس تنگ ونازک می پوشه وخودشوبه دیگران عرضه می کنه -هنوزفرق چقندروسیب زمینی ونمی دونه باهفت قلم آرایش میادبیرون اون هم انتظارداره کسی متعرضش نشه باهمه این تفاصیل چطور میتونیم بگیم شیعه هستیم ایامانیستیم که نام شیعه بودن رالکه دار کرده ایم بایدهم اون وهابی نامسلمان نیزبه خوداین جسارت رومیده(این دونوجوان عزیزایرانی قربانی این رفتارهای نامناسب بعضی ازجوانهای ماست)وازطرف دیگراین عمل بعدسیاسی نیز داردبااین عمل دشمن دیرین نشان داددشمن اش باایرانی تمام شدنی نیست وچه کینه عمیقی نسبت به ایرانی هادارنددوستان عزیز دشمن مارابه مبارزه دعوت کرده است پس قافل نشویم.
مهدی کفشگر
چی می گی تو بحث سره پوشش لباس نی بحث سره ابرویه شیعه رو بردن هستش
صنم
با سلام
از مسولين درخواست ميكنم به شدت با اين موضوع برخورد كنيد ابروي ايراني ها الان دردست شماست غيرت ايراني ها رو بايد نشون بديد نذارين به سادكي از روش رد بشن ومجازات نشن
من به عنوان يك مادر براي اين دو نوجوان ناراحتم و افسوس ميخورم كه با مردم ما اين رفتار فجيح انجام شده خب اكه با افرادشون سخت برخورد نكنن نتيجش همين ميشه به نظر من در اين باز رسي ها بايد افراد طبعه ايراني هم حظور داشته باشه
مسعود
مرگ بر ال سعود و ایادی انها
وای بحال خائنین حرمین
محمدرضا
کارخیلی ناجوانمردانه ای بود این مامور هابایدبه سزای اعمالشان برسند
حسین کثیری
Iran, Islamic Republic of
بعد از ده روز ازاین اتفاق اینکه این موضوع رسانه ای شده و افکار عمومی رو جریحه دار کرده ایا این از افتخارات ما محسوب میشه بهتر بود که در رسانه های عمومی مطرح نمی شد ...
دیندار
این خانواده ایرانی جایی بهتر از عربستان پیدا نکردن که تعطیلات عید باستانی نوروز درانجا برن
Iran, Islamic Republic of
امام شهادت می فرمایند : مرگ خونین بِه از زندگی رنگین!

چندی بود می خواستم دراین باره مطلبی بنگارم تا اینکه رخدادهای اخیر مرا به آن مجاب نمود واحساس کردم اگر سکوت کنم به وظیفه ی خود عمل نکرده ام!

این دولت وهابی و فرزند ناروا ی انگلیس و نوادگان ابوسفیان... یا همان دولت آل سقوط از ایرانیان وتشیع کینه ی 1400 ساله دارند وبحث یک سال و دو سال و یک قرن و دوقرن نیست! اگر دوستان کتب متعدد تاریخی را بخوانند با این جمله می رسند! البته به دلایلی گستاخی آنان پس از انقلاب چنان روز افزون شدکه تحمل آن برای انسانهای آزاده را سخت می نماید!!! البته به دلایل ؟آن دراین مجال کار ندارم ولی تحریک صدام وسازماندهی دولت او برای جنگ با ایران جزو مهمترین خیانت های ایشان در طول تاریخ برمردم ماست ف پس از کشتار حاجیان بود که دل همه را خون کرد به گونه ای که رهبر فقید انقلاب فرمودند: ...اگر از صدام بگذریم از جنایات آل سعود نخواهیم گذشت !!! واین داستان ادامه دارد تا امروز ، پیش از سال نو که با بازی در آوردن برای صدور ویزا حرمت مردم، دولت ونظام مارابه سخره گرفته بودند!!! وهیچ برخورد قاطعی نیز دراین مورد صورت نمی پذیرد ! به هرحال هزاران خانواده برنامه ریزی کرده اند نوروز آن جا باشند ، این کارشکنی ها باعث شد یک سال همه ی نقشه های این بزرگواران به هم بریزد... برخوردهای زشت وتوهین آمیز اینان با مردم در مدینه ، با روحانیان ، برهنه کردن روحانی به بهانه ی بازرسی!!! بازداشت روحانی و احضار جهت بازجویی و... توهین به مردم زائر و... سرانجام کار پلیدی که در فرودگاه جده با دو نوجوان ایرانی کردند!!! که حقیقت داستان در ادامه می آید!!! توهین تا چه حد!!! شکیبایی تا چه حد!!! سیاست ومصلحت تا چه حد!!! من نمیدانم که اگر می دانستم نمی نوشتم!!!؟؟؟ در دینی که امامش می فرماید : مرگ خونین بِه از زندگی رنگین! ...حج در برابر کل زندگی چه جایگاهی دارد!!!! اگر مردم را با سرفرازی به حج بفرستیم که بسیار عالی ! حج برکات بسیار ویژه ای دارد! ولی اگر بنا باشد باخواری وذلت وتوهین شنیدن وچشم چپ به نوامیس ما اندوختن وبه نوجوانان ما تعرض کردن باشد ! این حج چه ارزشی دارد !( آیا گمان کرده ایم چه آسیب روحی به این نوگلان وخانواده هایشان وارد شده که تاسالیان دراز خواهد ماند!) می فرمایند : آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است ! بعد ما با بی آبرویی وذلت می خواهیم حج برویم!!! پس حرمت مؤمن چه می شود؟؟؟!!! حرمت تشیع چه می شود؟؟؟!!! حرمت ایرانیان چه؟؟؟!!! لطفا این مستحب را چندی تعطیل کنید!!!! حج یک آیین اجتماعی - عبادی است ، ما به گمانم بعد اجتماعی اش را فراموش کرده ایم وفقط به بعد عبادی اش چسبیده ایم1 به هر حال بزرگان دین وجامعه باید دیدگاه روشن خد را قاطعانه به مردم بگویند و راه درست را به ایشان بنمایانند...سیاست کنید ، مدیریت کنید، اگرشرایط اعزام با عزت همراه شد آن گاه مردم را دعوت کنید دوباره عازم شوند ... به هر حال بنده ی کمترین این گونه حج رفتن را متناقض با عقاید امامان شیعه ومکتب تشیع می دانم ! اگر جز این است به من بگویید! این گونه رفتن را مغایر با عزت وغرور ملی می دانم!!! اگر جز این است به من بگویید! اگر به خاطر منافع مادی سازمان ها و کاروانها و بعد تجاری وگردشگری باشد... که دیگر واویلا... موارد بسیار کمتر ازاین در گذشته اتفاق افتاده ، بزرگواران موضع گیری وحج را تعطیل کرده اند، نمی دانم ما را چه می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر دربین سربازان گمنام برون مرزی مون جویی غیرت باشه که هست باید یک عملیات برای مجازات این دو پلیس کثیف طراحی بشه .. مملکتی که ریگی رو از ده هزار پایی میکشه پایین و اعدامش می کنه این کار براش چیزی نیست. فقط قابل توجه با غیرتان .. حادثه رانندگی . سقوط خلاصه به فکرش باشند کاربلدان .... چون این روزها نباید خواب داشته باشید ...
ا.ش
تاحالادخترای دانشجومون رونمیذاشتیم مجردی برن حالابایدمواظب پسرهامونم باشیم باپدرومادربرن یکی به آقای ظریف بگه وزارت امورخارجه فقط انرژی هسته ای واشتون وکری وشرمن نیست باباوظیفه پیگیری شهادت 8تامرزبان ودشمنی عربستان توموضوعات مختلف هم به این آقامربوط میشه
سکوت تاکی؟
سعيدآقاياري
lمردم ومسئولين مقصرند چرابايد به حجي برويم كه پولش صرف خريد گلوله وتجهيزات نظامي ميشه براي بريدن سرشيعيان وكمك به داعش والقاعده وطالبان وجيش العدل و....اگرحداقل يكسال حج تحريم بشه حساب دستشون مياد.چه واجبه پول هاي خودومن روبه عربهاي وهابي بديم وبعد گرفتار مكر وحيله وكثافت كاري هاشون بشيم واقعا متاسفم من كه در اين موقعت ترجيح ميدم حج نرم تا پولم خرج داعش وسربريدن مردم نشه.لعنت برآل سعود
زینوندلرستانی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی سال 68 فرمودند که به جای زیارت مکه و مدینه و عتبات ، ایران رو آباد کنید........
این همه خباثت ال سعودرانادیده گرفتن موجب ذلت است.بازهم رفسنجانی بیادبگه بایدباوهابیون ال سعودرفیق باشیم.کشتارحجاج ایرانی-دادن پول وسلاح به صدام درجنگ 8ساله-کاهش قیمت نفت-تجاوزنظامی به یمن -تجاوزبه نوجوانان ایران-و....همه حاکی ازکثیف بودن حاکمان سعودی وطرفداران انهامی باشد.
محسن
حضرت علی ع:شنیدم خلخال از پای زن مسلمان در اورده اورده اند,هر مسلمانی که از غم این موضوع بمیرد مرگ بر او رواست . حالا به زائر خانه خدا تجاوز میکنن...از غصه بمیریم مرگ بر ما رواست
Iran, Islamic Republic of
مگه قرار نبود از دوم فروردین کسی را حج عمره نبرن پس چه جوری تو ایام تعطبلات ویزا گرفتن ما که اول فروردین بودیم ویزا ندادن
saeid
Romania
بالاخره یه روز انتقام سختی از این عربستان کثیف میگیریم. به قول شهید تهرانی مقدم ما منتظر اون نبرد بزرگیم و تا اون لحظه دندونامون رو رو هم فشار میدیم
امیر
عربستان دلش جنگ می خواد
علی
یادمه روایتی میخوندم که در زمان یکی از امامان یکی از شیعیان شترهای خودرو در اختیار امیرالمومنین ستمکار زمان اجاره میداد تا به حج بره
معصوم پول آن اجاره را حرام دانست چون سبب پیشرفت ستمکار میشه
حالا عجیبه که علمای و مراجع ما سردرگریبان فروبردند و به حج را حرام اعلام نمیکنند
مگر نه اینکه با حج کمک فراوانی به این ال سعود که در یمن شیعه کشی میکنه میکنیم
ای امام کجایی که جایت خالیست همه جا پر شده از ریا
همه جا پر شده از مصلحت اندیشی
شیعه ها رو میکشن تجاوز میکنن
داعش راه میندازن
باز هم ما با حج رفتن کمک مالی بهشون میکنیم
امیدوارم یکی این نوشته ها رو به گوش مراجع تقلیدمون برسونه تا یادشون بیاد اسلام فقط ماه دیدن نیست
امام جایت خالیست.
الهم عجل لولیک الفرج
م حی
Iran, Islamic Republic of
آقایان باید تا اطلاع ثانوی رفتن به عربستان را قدغن کنند
سرباز گمنام
United States
حج به چه قیمتی ...!
اگه حج رفتن اینه ؟ خوشحالم که ثبت نام نکردم ..!!
یوسف
Iran, Islamic Republic of
سلام
باید مسولین باجدیت با این فاجعه برخورد کنند.حداقل کار اینه که برای مدتی عمره مفرده رو تعطیل کنند.بازار مکه و مدینه به حضور ایرانیها!!!؟؟بشدت نیازمنده!
بایدبیان التماس ایران کنند تا زایر بفرستیم.خداروخوش نمیاد که شیعه علی صلوات الله علیه به هرشکلی تحقیر بشه
چه فکری در مورد ایرانیها کردن که دست به این اقدام بی شرفانه زدند؟طرز فکرشان درمورد ایرانیها چگونه است وچرا؟
معلومه که اون بی شرفا عمدا این کارو کردن وحالا منتظر عکس العمل هستند امیدوارم جواب دندون شکن که سهله استخوان خورد کن بهشون بدن!!!
United States
میشه حج نریم؟باید دولت عربستان رسما از ملت و دولت ایران عذر خواهی بکند وماموران متخلف به اشد مجازات برسند از دولت کریمه اسلامی خواهشمندم با این قضیه جدا برخورد نمایند حتی شده حج را هم تعطیل یا با دولت عربستان قطع رابطه کنند
Romania
موافقم
چکش
من نظر گذاشتم..حرف مورد داری هم نزدم که تایید نکردید کامنتمو..!!!
داریوش کبیر
ما نه تنها نباید به حج چه واجب چه غیره بریم. بلکه مسولینه کشور باید هرچه زودتر بفکره جنگ با عربستان باشن. بابا مرگ یبار شیون هم یبار. دیگه تاکی باید صبر کردو تحقیر شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم برای مردم و دولت . ادم پولش را واسه هزار گرفتاری جامعه خرج کنه نه اینکه بریزش تو جیب وهابیای کثیف
رضا
United States
وقتی سفیرشون در ایران آدم میکشه و چیزی نمیتونیم بگیم انتظار داریم به چنین چیزی بتونیم کاری داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
دوافسربه تنهایی نمیتوانند این کارشنیع راانجام دهندوبابرنامه ریزی و حمایت سعودی های کثیف بوده است
امام جماعت جده ازشون خواسته بوده...گفته ثواب اخروی هم داره
mohammad
Germany
رک و پوست کنده بگم اگر به عربستان سعودی درسی در خور توجه ندهيم به نژاد آریایی خیانت کرده ایم...
Germany
برو پي كارت بابا ، وسط دعوا نرخ تعيين ميكنه
نژاد پرست
شهرام ابراهیمی
Germany
اینها باید اعدام شوند.اینها از داعش هستند
سعید
نظام حاکم عربستان اگر خود را مسلمان بداند بایستی طبق حکم شرع اسلام اون دوتا مامور خاطی رو اعدام کند.منتظر میشیم ببینیم .از طرفی برداشت من اینه که اونا عمدا این کارو انجام دادن که آبرو وحیثیت ایران وایرانی رو ببرن و کار کنن که ایرانیابه حج وعمره نرن . از طرفی نرفتن ما هم هیچ تاثیری براشون نداره اتفاقا عدم حضور شیعه ها براشون بهتره ومیدون رو خالی می بینن . اما مسئولان کشور خودمونم باید مصرانه پیگیر این قضیه بوده وبی خیالش نشن .....
عرفان فکور
United States
به نظر من این اتفاق خیلی پیچیده تر از این هست که ما بخواهیم در موردش نظر بدیم و سریع رگ غرتمان را به رخ بکشیم
این یک برنامه سیاسی بوده و عربستان با توجه به شرایطی که درونش قرار داره ضرر زیادی متحمل خواهد شد
اما تصمیم گیری عجولانه و کم بصیرتی باعث میشه کشور ماهم متضرر بشه
پس لطفا اینقدر جو ندید اگر نمی خواهید خانه خدا بروید اجباری نیست
رجب
سعادت در همسايگي ماست نه در پيش وهابيون ؟
نیما ناصحی
Iran, Islamic Republic of
...