پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۵

اهتزازپرچم‌یاحسین(ع)درقتلگاه داعش+تصاویر

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 415863
ساحل دجله در تکریت شاهد خاموش یک مورد از جنایات داعش است که حدود ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه به شهادت رسیدند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در پی آزادی شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین از دست تروریست‌های داعش نیروهای مردمی در ساحل دجله گورهای دسته جمعی کشف کردند که قربانیان کشتار ژوئن ۲۰۱۴ در آن دفن شده‌اند.

دوازدهم ژوئن ۲۰۱۴، تروریست‌های داعش بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی عراقی را که در اردوگاه اسپایکر دوره آموزشی خود را می‌گذراندند ربودند و پس از انتقال به مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری آن‌ها را قتل عام کردند و اجسادشان را به رودخانه ریختند.

داعش از این جنایت که در ساحل دجله صورت گرفت فیلمبرداری و در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد.

در پی آزادی تکریت، نیروهای امنیتی عراق محل جنایت داعش را شناسایی کردند و نیروهای مردمی یک پرچم بزرگ «یاحسین» را بر فراز قتلگاه داعش برافراشتند.

همه قربانیان اسپایکر زیر ۲۲ سال بودند و هنوز دوران آموزشی خود را به طور کامل طی نکرده بودند که به صورت غافلگیرانه‌ای به اسارت درآمدند. برخی گزارش‌ها از اعدام تمامی آنان حکایت دارد و برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که هنوز تعدادی از آنان در اسارت داعش به سر می‌برند.

همچنین نیروهای ارتش و داوطلبان ۱۰ گور جمعی قربانیان جنایت اسپایکر را در منطقه کاخ‌های ریاست جمهوری در مرکز تکریت یافتند و نخستین گور جمعی قربانیان این جنایت گشوده شد.

اسپایکر، یک پایگاه هوایی در حومه شمالی تکریت است که از گذشته‌های دور از مهم‌ترین پایگاه‌های ارتش عراق بوده و یک مرکز آموزشی با سابقه داشته است. آمریکایی‌ها بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی نام این پایگاه هوایی را به یاد خلبان کشته شده آمریکایی در جنگ خلیج فارس، اسپایکر نهادند.

بر اساس اطلاعات موجود، داعشی‌ها با کمک برخی عشایر منطقه و شماری از فرماندهان اسپایکر، زمینه‌های سقوط این پایگاه را فراهم کردند و ۲۵۰۰ دانشجوی زیر ۲۲ سال در حال آموزش آن را بدون اسلحه به دام انداختند. روایات زیادی در باره آنان وجود دارد؛ برخی می‌گویند همه را یک جا اعدام کرده‌اند و برخی نیز مدعی هستند که برخی‌ها را اعدام و بقیه را در مخفی گاه‌هایشان نگهداری می‌کنند و حتی احتمالا تعدادی از آنان با البغدادی بیعت کرده و نزد داعش هستند.

هنوز معلوم نیست که این روایات چه میزان صحت دارد، اما منابع محلی عشایری گفته‌اند که از اعدام جمع بسیاری از آنان، احتمالا حدود ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه این پایگاه مطمئن هستند و انتشار فیلم ویدئویی در روز عید فطر نیز این احتمال را تقویت کرده است.

پیش‌تر کمیسیون حقیقت‌یاب در مورد جنایت اسپایکر در پارلمان عراق در دوم آوریل ۲۰۱۵ از نزدیک بودن ارائه گزارشی مفصل به پارلمان در مورد رخدادهای جنایت اسپایکر خبر داد که این گزارش شامل اسامی عوامل نفوذی در این جنایت است. اما این کمیته تمایل ندارد تمامی اسامی را از هراس فرار مجرمان فاش کند.






































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یا حسین علیه السلام
عین سین
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج
هموطن
United States
خدایا شر داعش را به خودشون برگردون و حامیان داعشرا نیست و نابود بگردان
Iran, Islamic Republic of
بای ذنب قتلت؟
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آل سعود
مرگ بر ترکیه اردوغان
مرگ بر اسرائیل