شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

همدلی و همزبانی مربوط به همه دولتهاست

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 415833
رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به لزوم استنباط درست پیام نوروزی رهبر انقلاب، گفت: همدلی و همزبانی مربوط به یک سال و یک دولت نیست.
به گزارش جهان، مسعود بصیری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص راهکارهای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه، اظهار داشت: هر ساله ایشان دغدغه‌های خود را در قالب شعار سال مطرح می‌کنند که نقشه راهی برای رفتار و تشخیص اولویت‌ها توسط مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: ما در کشور با موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجی، ورزشی و... سر و کار داریم اما باید اولویت‌ها را تشخیص داد و در این کش‌ و‌ قوس‌ها مسائل اصلی گم نشوند، پرداختن به برخی موضوعات حاشیه‌ای مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز نیست؛ در واقع ایشان با انتخاب نام برای یک سال ما را به سوی اولویت‌ها سوق می‌دهند اما باید بدانیم که همدلی و همزبانی میان دولت و ملت مربوط به یک سال یا یک دولت نیست.

رئیس بسیج رسانه کشور همچنین گفت‌: همدلی در جمهوری اسلامی مربوط به همه سال‌هاست و باید با دولتی که برخاسته از رأی مردم و با تنفیذ رهبر انقلاب به روی کار می‌آید همدلی کرد‌ اما برخی تفسیر به رأی می‌کنند که با این شعار هر چه دولت گفت بدون تحلیل و استدلال به آن توجه شود در صورتی که این تفسیر اشتباهی است. در جمهوری اسلامی دولت و مردم اولویت‌ها و اهدافی دارند و برای رسیدن به این اهداف از جمله دشمن‌شناسی و ساخت کشور قدرتمند باید با هم همدل باشند.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم که در سراسر دنیا تمام اقدامات، اطلاع‌رسانی، تحلیل و تفسیرها به دوش رسانه‌هاست و باید مردم را متوجه اولویت‌ها و موضوعات مهم کنند اما در جامعه ما در بیش‌تر موارد تاکنون به جای پرداختن به مباحث مهمی از جمله اقتصاد مقاومتی و ساخت درونی کشوری مقاوم، درگیر حاشیه شده‌ایم و رسانه‌ها که هادیان افکار عمومی هستند مسیر را به خوبی طی نکرده‌اند، رسانه ملی ما نیز در این حوزه عملکرد مناسبی نداشته است.

بصیری افزود: ما نیز به عنوان سازمان بسیج رسانه تلاش می‌کنیم با توجه دادن خبرنگاران به اولویت‌ها و پرهیز ار موضوعات حاشیه‌ای، افکار را به سمت راهکارهای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ببریم، باید توجه کرد که کشور ما علی‌رغم وجود مسائل مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشته است و جا دارد این موضوعات از رصد رسانه‌ها به دور نماند.

وی در پایان گفت: خبرنگاران با علم به توانمندی‌های داخلی مردم را هدایت کنند و در درجه نخست خود باید نسبت به منظور پیام رهبر انقلاب توجیه شوند تا بتوانند مردم را به بهترین نحو در این زمینه هدایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *