پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
مروری بر زندگی شهید سیدحسین سلیمان‌زاده؛

استفاده از زمان استراحت برای یادگیری قرآن

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 415713
شهید سیدحسین سلیمان‌زاده از جمله شهدایی بود که از زمان استراحت خود نیز برای یادگیری قرآن استفاده می‌کرد.
به گزارش جهان، مادر شهید سیدحسین سلیمان‌زاده در گفت‌و‌گو با ایکنا ، با بیان خصوصیات اخلاقی فرزندش گفت: سیدحسین متولد ۱۳۴۵ در محله هفت چنار بود. در دوران نوجوانی بسیار محجوب و با حیا بود و تا جایی که می‌توانست احکام دینی را رعایت می‌کرد و در مورد مسائل حلال و حرام و محرم و نامحرم بسیار حساس بود.

مادر شهید با اشاره به نحوه یادگیری قرآن توسط فرزند شهیدش عنوان کرد: سیدحسین یادگیری قرآن را از دوران تحصیل در کنار مربی تربیتی خود آغاز کرد و پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به سن خود داشت. وی بعد از اعزام به مناطق جنگی برای اینکه از فرصت کوتاه عمر خود کمال استفاده را کند پیشنهاد خواندن قرآن و یادگیری این کتاب آسمانی را در زمان استراحت می‌داد و در سنگر خود همراه با تعدادی از همسنگران که با هم اعزام شده بودند، به تلاوت قرآن مشغول بود.

پیشگام در شهادت

وی با اشاره به نحوه اعزام گفت: در زمان اعزام برای سیدحسین یک ساک خریده و لباس‌های او را داخل آن گذاشته بودم. بعد از دیدن ساک، به بیرون از خانه رفت و یک کیسه پلاستیکی تهیه کرد و آورد و تمام وسایل خود را که داخل ساک بود، با همان ساک داخل کیسه پلاستیکی قرار داد و گفت: جایی که من می‌روم خانه که نیست، زمین نمناک است و رطوبت دارد و اگر من لباس‌هایم را در هر جایی قرار دهم، به علت پارچه‌ای بودن ساک رطوبت به تمام لباس‌های من می‌رسد و باعث پوسیدگی آنها می‌شود.

مادر شهید ادامه داد: در زمان اعزام برای گرفتن نامه به همراه برادرم که با سیدحسین هم‌سن بود و در یک مدرسه تحصیل می‌کرد، به مسجد محله رفتیم و پس از گرفتن نامه اعزام، هر دو آنها به مناطق جنگی اعزام شدند. سیدحسین در سن ۱۷ سالگی در حالی که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کرد، در عملیات مسلم‌بن‌عقیل مجروح شد و با پیشی گرفتن از دایی خود در سال ۶۲ به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *