چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
منصور حقیقت‌پور:

آمانو نباید عمله آمریکایی‌ها باشد

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 415707
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید عمله آمریکا باشد و اگر این رویه را در پیش بگیرد باید بداند که برخوردی که ما با آمریکا داریم با وی نیز خواهیم داشت.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص بازدید از سایت‌های نظامی ایران گفت: اظهارات آقای آمانو غیر منطقی، غیر حقوقی و غیر اخلاقی است و بدیهی است که هیچ کشوری حاضر نمی‌شود درب مراکز نظامی خود را به روی جاسوسی هم‌چون آقای آمانو باز کند.

وی افزود: ما مراکز هسته‌ای خود را که آژانس می‌خواهد از آنها بازرسی کند به آنها معرفی کرده‌ایم و آژانس موظف است تا بر پایه توافقات حقوقی به بازدید از مراکز هسته‌ای بپردازد و اینکه آژانس می‌خواهد به بهانه اینکار از سایت‌های نظامی ما سرکشی کند که مسلما اجازه این کار داده نخواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای آمانو باید مطابق وظایف قانونی خود عمل کند و نباید عمله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باشد. بلکه باید قانون را پیگیری و پیاده کند و باید شأن حقوقی و بین‌المللی خود را حفظ کند.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد تا آژانس و شخص آقای آمانو مزدور آمریکایی‌ها باشد باید بداند برخوردی را که از سوی ما با آمریکایی‌ها می‌شود با این نهاد نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهارات اخیر خود گفته بود که پس از توافق هسته‌ای باید این امکان فراهم شود تا آژانس علاوه بر سایت‌های هسته‌ای از سایت‌های نظامی ایران نیز بازدید داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *