جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۲۱

سلاح های‌سعودی بدست حوثی ها افتاد+عکس

يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 415663
بیشتر سلاح‌هایی که رژیم سعودی با چتر نجات برای طرفداران رئیس جمهور مستعفی در عدن ارسال کرد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاده است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، همزمان با عملیات نظامی رژیم آل سعود علیه جنبش انصارالله در یمن، جنگنده‌های عربستان برای تسلیح طرفداران رئیس جمهور مستعفی در شهر عدن در جنوب یمن تسلحیات نظامی پرتاپ کردند که بسیاری از این سلاح‌ها به دست نیروهای جنبش انصارالله افتاد.

یک منبع یمنی گفت: بیشتر سلاح‌هایی که با چتر نجات برای طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی در عدن انداخته شد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاده است.

یک منبع آگاه یمنی تاکید کرد نیروهایی از ائتلاف عربستان سعودی روز پنج‌شنبه تلاش کردند با چتر وارد عدن شوند اما تیراندازی شدید، باعث شد آن‌ها ماموریت خود را لغو کنند.


جنگنده‌های عربستانی تعدادی جعبه چوبی حاوی سلاح گرم و مهمات را در عدن، واقع در حدود ۴۲۰ کیلومتری صنعاء، پایتخت یمن پرتاب کردند.

این منبع در گفتگو با المیادین گفت اکثر سلاح‌هایی که با چتر نجات برای طرفداران عبدربه منصور هادی انداخته شد به دست ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله افتاد.


این منبع یمنی افزود این سلاح‌ها پیشرفته و جعبه‌های پیشرفته کمک‌های اولیه بوده‌اند.

عربستان سعودی در تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور متواری یمن و متحد نزدیک ریاض به قدرت، تهاجم نظامی به این کشور را از تاریخ ۶ فروردین ماه سال جاری آغاز کرد.


براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن تاکنون دست‌کم ۵۱۹ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باخته و یا زخمی شده‌اند.










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امکانش هم هست که عربستان میخاد از این طریق به انبار و مراکز تجمع نیروهای انصارالله دست پیدا کنه و متوجه بشه این اسلحه ها کجا میرن که به راحتی بمباران کنه اونجاها رو !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کاش اینقدر هوش و ذکاوت داشتند...
United Kingdom
حوثی ها خیلی خوب، ولی من یک سوال برام پیش اومده خداییش جوابش را نمیدونم. مگر رئیس جمهور پیشین یمن حاصل انتخابات برگزار شده بعد از برکناری عبدالله صالح نبود؟ مگر مردم یمن طی یک پروسه ی دموکراتیک انتخابش نکرده بودند؟ پس چرا حوثی ها علیه اش اقدام کردند؟ مگر حوثی ها چند درصد مردم یمن را تشکیل می دهند؟
خیلی ممنون میشم یکی برام توضیح بده یا اینکه جهان نیوز اصلا یک مقاله در این مورد منتشر کنه.
تو زرد از آب درومد همین
شما احیاناً از گروه بی ترمز نیستی؟!
تو زرد یا تو قرمز باید دوره اش را تمام می کرد
سرور
وی استعفا داد و درحال حاضر در عربستان است.
مجتبي
دوست عزيز ، رييس جمهور يمن چندين بار استعفا دادن كه توسط مجلس و گروه انصارالله قبول نميشد.اما بار آخر ايشون استعفا دادن و به عدن رفتن سپس استعفا خود رو پس گرفتن كه ديگه مورد قبول واقع نشد و ايشون استعفاش پذيرفته شد. و بعد دولتشون رو به عدن بردن و شد انچه شد
Iran, Islamic Republic of
آقا مجتبی. حتی وقتی رییس جمهور استعفا می دهد و پذیرفته می شود می تواند آستعفایش را تا زمان مشخصی پس بگیرد و اگر چنین نکند هم تا زمان انتخابات جدید و تشکیل دولت جدید تمام مسئولیتها و اختیاراتش را حفظ خواهد کرد.
(تا جایی که من میدانم چنین است اگر دوستان اطلاع دقیق تری دارند بفرمایند)
دوست عزیز،دلیلی نداره که یک شخص مردم بهش رای بدن ما بگیم که اون شخص آدم خوبیه.بنی صدر هم زمانی رییس جمهور ایران بود،ولی دستش توی دست دشمنان کشور بود.به همین خاطر از ریاست جمهوری خلع شد.داستان رییس جمهور یمن هم مثل همین بنی صدر خودمونه.مخالف قدرت یمنه،ترجیح میده که زیرنظر کشورهای دیگه باشه تا اینکه کشورش مستقل باشه
مسلمان
عاقبت خيانتهاي بيشماري كه دولت منصور هادي مرتكب شد و سر سپردگي به منابع قدرت غرب ودلارهاي مفت عربستان وپشت پازدن به خواست مردم همينه ،
عمده ترين مشكل رئيس جمهور مستعفي يمن عدم توجه به نيازهاي جامعه بخصوص شيعيان در تدوين قانون اساسي و همچنين فساد دستگاه دولتي بود و....
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا به انتخابات در کشور خودت فکر کن با اون پرچمت که هنوز به سبک قرون وسطی مدیریت میشه
ندا
قرون وسطایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کلیشه رو از باب بی بی سی و روشنفکرهای راحت طلب بی اختیار و نوکر انگلیس استعمار احتمالا یاد نگرفتین؟
مشکلات کشور ما دقیقا از افکار استعمار زده و نوکر مابانه امثال شما نشات میگیره که راحت فریب میخورین
اتفاقا دزدهای مملکت ما دقیقا طرفدار استعمار آمریکا-انگلیس هسن چون معنی چپاول رو خوب میدونن
وضعیت رئیس جمهور فراری یمن دقیقا مثل بنی صدر هست.
بنی صدر با رای اکثریت ملت ایران انتخاب شد ولی بدلیل خیانتش فرار کرد.
اگر اکثریت ملت یمن با منصور هادی بود طبیعتا نباید فرار میکرد بلکه باید می ایستاد و با حمایت طرفدارانش، انصار الله را بازداشت و محاکمه میکرد.
در اصل او با رای همین انصارالله و بقیه ملت یمن رای آورد ولی همان مردم از عملکرد او راضی نبودند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم یمن با ارادت به اهلبیت،شیعه 12 امامی شدند و این رو از حوثی ها یاد گرفتند و بدانید که یمن یکی از بازیگران اصلی در هنگام ظهور امام زمان(عج) می باشد
مریم
انقلاب یمن مردمی هسش نه فقط حوثی. تظاهرات میلیونی مردم یمن علیه عربستان اینو ثابت کرد. انصارلله خیلی خوب میدونه که غرب میخواد کشورش رو تجزیه کنه. قیام مردم یمن شباهت زیادی با قیام مردم ایران علیه شاه داره. فرار شاه= فرار منصور هادی. یمن سالهاست داره با زورگویی عربستان و فقر اقتصادی سر و کله میزنه دیگه صبر مردم تموم شده یا شهادت یا ذلت.
سید
Iran, Islamic Republic of
اولا که استعفا داد برای خوش خدمتی به عربستان
ثانیا مگه مرسی رئیس جمهور قانونی مصر نبود؟
ثالثا به عربستان چه ربطی داره؟
غربیها و وهابیت منطقشان اینه که باید دست نشانده ما حاکم بر شما باشه رای مردم را داره یا نه فرقی نمیکنه!!!!!!
محمد
قطعا حوثی ها و انقلابیون یمنی مواظب هستند که این سلاح ها احتمالا ردیاب دارند و عمدا توسط سعودیها در اختیار آنان قرار گرفته اند!
اولا دوره ریاست جمهوری اش دو ساله بود که تمام شده ثانیا مگر ممکن است ریاست جمهوری یک کشور از کشور دیگری دعوت کند بیا به کشور ما حمله کن ؟ ثالثا" استعفاهای پیاپی حین گفتگوهای ملی بر اساس توافقاتی که اکثریت قریب به اتفاق احزاب سیاسی مختلف از جمله انصارالله با خود وی امضاکرده بودند چه معنایی میتواند داشته باشد؟ تلاش برای ایجاد خفقان از طریق نیروی نظامی (که با تلاش انصارالله و متحدانش ناکام گذاشته شد) و ..... چه معنایی جز بنی صدریزه شدن آقای رئریس جمهور یمن دارد؟
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
سید
منصور هادی استعفا داده باشه یا نه چه ربطی به عربستان داره؟؟؟؟؟
مصر خودش رئیس جمهور کشور خودش کودتا می کنه و میره توی یمن تا از به قول خودش رئیس جمهور قانونی دفاع کنه!!!! مضحک نیست؟؟
راستی الان افکار عمومی و جامعه جهانی دقیقا کجان؟؟؟؟