پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

میزان تاثیر شیمی درمانی روی اطرافیان

شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 415464
ابتلای اطرافیان مبتلا به سرطان در حال شیمی درمانی به بیماریهای عفونی، وی را در معرض خطر ابتلا به این بیماریها قرار می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، شیمی درمانی و رادیو تراپی یکی از شیوه‌های درمان بیماری است و بیماری که با این روشها درمان می‌شود، ضرری را متوجه اطرافیان نمی‌کند و از قضا اگر اطرافیان فرد مبتلا به سرطان دچار بیماری حاد عفونی باشند می‌تواند در دوره‌ای که مبتلا به سرطان در حال شیمی درمانی است او را در معرض خطر بیماری عفونی قرار دهند و باید از او دوری کنند.

برخی بر تأثیر سرطان زا بودن دئودورانت، ضد عرق صابونی، مایع و یا اسپری معتقدند که به علت اینکه حاوی مواد سمی نظیر آلومینیوم هستند ممکن است مواد آنها از پوست جذب شوند ولی تاکنون هیچ مطالعه و تحقیقی این مسئله را نشان نداده و مجموعه اطلاعات در حال حاضر بیان کننده این است که مصرف این مواد ارتباطی با سرطان ندارد.

این گزارش همچنین در مورد باور برخی مبنی بر سرطان زا بودن ظروف پلاستیکی حاکی است: حقیقت این است که استفاده از ظروف پلاستیکی ویژه مایکروفر خطری ندارد ولی استفاده از ظروف پلاستیکی معمولی ( که برای استفاده در مایکروفر ساخته نشده‌اند) برای گرم کردن غذا در مایکروفر سبب آب شدن پلاستیک و نشت یکسری مواد شیمایی در غذا می‌شود که ممکن است سرطانزا باشند و برای پخت و پز در مایکروفر حتماً باید از ظروف مخصوص این کار استفاده شود.

طبق این گزارش : سلول‌های سرطانی مانند سایر سلولهای بدن انرژی مورد نیاز خود را از قند داخل خون تأمین می‌کنند لذا برخی تصور می کنند مصرف شکر ممکن است سبب رشد سریعتر سرطان شود و این موضوع صحیح نیست و از طرف دیگر عدم استفاده از شکر نیز سبب کاهش سرعت رشد سلول های بدخیم نمی‌شود همچنین برخلاف برخی باورها درد جزو سرطان نیست در سرطان و درمان آن خود سرمنشاء تصورات نادرست بسیاری است و باوری که می‌گوید در بیشتر موارد می‌توان درد سرطان را با درمان درست بهبود بخشید یکی از ‌آنها است.

در مورد بروز درد لازم به ذکر است، از درد نترسید چرا که ترس از درد آن را افزایش می‌دهد درباره درد حرف بزنید آن را پنهان یا تحمل نکنید و فکر نکنید درد جزیی از بیماری سرطان است و اگر مهم بود پزشک خودش در مورد آن سوال می‌کند.

نکته آخر اینکه برای اینکه مغلوب حریف خود نشوید باید اول خود و سپس او را درست بشناسید، آگاهی خود را درباره سرطان افزایش دهید و باورهای غلط خود را تغییر دهید تا پیروز شوید و در این راه به دیگران نیز یاری رسانید تا بیشتر بدانند و برای دستیابی به رستگاری دانستن حق همه ماست و رهایی از باورهای نادرست وظیفه‌ای همگانی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *