شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

کودک را بیشتر از ۲ ساعت تنها نگذارید

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 415197
یک روان شناس گفت: بهتر است مدت زمان تنها گذاشتن کودک در خانه تا حد امکان کوتاه بود و بیشتر از ۲ساعت نباشد.
به گزارش جهان ربابه غفار تبریزی روان شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه معمولا از شروع سن دبستان به علت بالا رفتن فهم و درک می‌توان کودک را در خانه تنها گذاشت، اظهار کرد: بهتر است زمان تنها گذاشتن کودک در خانه تا حد امکان کوتاه بوده و بیشتر از ۲ساعت نباشد اما وقتی که کودک بیمار است باید زمان مجاز برای تنها ماندن او در خانه به صفر برسد.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم تنها گذاشتن کودک در خانه احتمال روی دادن اتفاقاتی مانند روشن کردن آتش و کار با وسایل برقی را بالا می‌برد که با آموزش کمک‌های اولیه و نحوه برخورد با خطراتی نظیر آتش سوزی می‌توان از وقوع این حوادث کاست.

غفار تبریزی با بیان اینکه کودکی می‌تواند در خانه تنها بماند که از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشد، تصریح کرد: این کودک زیاد نمی‌ترسد، از بیان خواسته خود خجالت نمی‌کشد و می‌تواند رابطه خوب و صمیمانه‌ای با والدین خود برقرار کند به طوری که توانایی مطرح کردن مشکل خود را با آنها دارد.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلاتی که تنها گذاشتن کودک در خانه ایجاد می‌کند، آسیب‌های روانی است زیرا همه کودکان دوست دارند زمانی که به خانه می‌رسند اتفاقات روزمره خود را برای کسی تعریف کنند و اگر کسی نباشد در وجود خود احساس تنهایی و بی کسی می‌کنند.

این روان شناس در پایان عنوان کرد: هنگامی که کودک تمایلی به تنها ماندن در خانه ندارد و از آن راضی نیست، بهتر است او در خانه نگذارید درواقع خواست و میل کودک در این مورد نقش تعیین کننده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نبی زاده
Romania
سلام
لطفا سن کودکی را معلوم کنید