پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

مصلحی: آمریکا درپی ایجاد کینه علیه فرانسه

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 415079
وزیر سابق اطلاعات گفت: مذاکرات۱+۵ برای آمریکایی ها یک بازی است و بنا بر گفته کاترین اشتون، اتحادیه اروپا هیچ مشکلی با موضوع هسته ای ایران ندارد بلکه مشکل اصلی آمریکا است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ نخبگان در مشهد مقدس بیان کرد: کاترین اشتون به دفعات مکرر به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عنوان کرده اتحادیه اروپا هیچ دعوایی بر سر مسئله هسته ای ایران ندارد و ایران باید مشکل خود را با آمریکا حل کند.

وی با تاکید به این موضوع که مذاکرات هسته ای با ایران یک بازی برای آمریکایی ها است ادامه داد: آمریکایی ها در این بازی با تقسیم کار بین اروپا تنها تقسیم کار کرده اند.

وی با اشاره به هدف استکبار و در راس آن آمریکایی ها برای تسلط بر منطقه خاورمیانه بیان کرد: شایعه اختلافات به وجود آمده بین گروه های مذاکره کننده نیز یک بازی سیاسی است زیرا در مذاکرات اخیر تیم ایرانی تنها با وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره داشته است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد: آمریکا به مذاکرات هسته ای برای به دست آوردن نفوذ خود در منطقه خاورمیانه نیاز دارد زیرا در غیر این صورت معادلاتش به هم می خورد.

وی یادآور شد: در این مذاکرات با وجود اینکه مدام صحبت از کشور های اروپایی است اما واقعیت اینست که تمامی کشور ها از آمریکا دستور می گیرند.

مصلحی بیان کرد: در مذاکرات هسته ای آمریکا سعی دارد طرحی اجرا کند که کینه ایرانی نسبت به آمریکایی به کینه ایرانی نسبت به فرانسوی تبدیل شود زیرا اکنون بیشترین ارتباط صنعتی و اقتصادی ایران در بین کشورهای اروپایی با فرانسه است.

دلواپسی عده ای در مورد مذاکرات هسته ای بی حساب نیست

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه مذاکره با دشمن در اسلام سابقه ای تاریخی دارد بیان کرد: نخستین مذاکره در صدر اسلام توسط «ابولبابه» به عنوان نماینده منتخب پیامبر(ص) برای مذاکره با دشمن انجام شد.

وی بیان کرد: ابولبابه در مذاکره با دشمنان اسلام ناموفق عمل کرد و به ستون توبه چسبید و از همان زمان بود که گروه دلواپسان نسبت به انجام مذاکرات با دشمنان اسلام شکل گرفتند لذا دلواپسی نسبت به مذاکرات نیز سابقه تاریخی دارد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پذیرش قطعنامه اشتباه از طرف نمایندگان ما در قرارداد های صادره موجب تحمیل هزینه های سنگین شد.

مصلحی گفت: بی دقتی عمدی بهزاد نبوی به عنوان نماینده ایران در تنظیم قطعنامه موجب شد تا ایران در مورد تابعیت ایرانیان در کشورهای دیگر هزینه های سنگینی به استکبار بدهد.

آمریکا به دنبال دو قطبی کردن مذاکرات است

مصلحی همچنین بیان کرد: اگر تاکنون مذاکرات به نتیجه ای نرسیده است به دلیل ترفند های مکرر و سنگ اندازی های آمریکایی ها در این راستا است، ادامه داد: در حال حاضر نیز آنها سعی دارند تا با استفاده از رسانه ها بازی دوباره ای به راه بیاندازند و ملت ایران را در زمینه موضوع هسته ای دوقطبی کند.

وی افزود: آمریکا مذاکرات هسته ای را به یک اهرم فشار بر ایران و انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

مصلحی بیان کرد: آمریکایی ها در حین انجام مذاکرات با ایران از بیداری اسلامی در منطقه بهره بردند و به سوریه حمله کردند آنها قصد دارند ابتدا سوریه، سپس حزب الله لبنان و همچنین جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

داعش دست پروده آمریکا و انگلیس است

مصلحی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش یکی از گروه های ساخته و پرداخته آمریکایی ها و انگلیسی ها برای دستیابی به اهداف شوم آنها است، بیان کرد: آمریکایی ها که در حمله به عراق و افغانستان به شکست اعتراف دارند و به این نتیجه رسیدند که اقدام اشتباهی را مرتکب شدند حالا با شیوه ای جدید وارد میدان نبرد با مسلمانان شدند.

وی افزود: استکبار با تقسیم کار بین کشور های اروپایی سعی می کند تا مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و به نسل کشی دست بزند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر مشاهده می کنید که عربستان برای لشکرکشی به یمن از نیروهای داعش کمک می گیرد و این همان تقسیم کار بین دولت های مستکبر و آمریکا برای برهم زدن آرامش منطقه و مبارزه با انقلاب اسلامی است.

مصلحی یادآور شد: ۲۰ سال قبل که آمریکا به عراق حمله کرد گروهی در شمال عراق به نام دولت اسلامی عراق و شام شکل گرفت که آمریکایی ها این گروه را دستگیر کردند و تحویل انگلیسی ها دادند.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: انگلیسی ها بعد ها این گروه را مطابق با اهداف خود تقویت کرده و داعش را پایه گذاری کردند.

مذاکرات دو مرحله ای معنا ندارد

وزیر سابق اطلاعات همچنین با بیان اینکه دلواپسی ها پشتوانه قوی برای مذاکرات هسته ای است بیان کرد: مقام معظم رهبری رهبری تاکید دارند که در مذاکرات فقط باید بحث طرفین حول محور هسته ای باشد زیرا آمریکایی ها می خواهند در این مذاکرات علاوه بر موضوع هسته ای درباره حقوق بشر، نیروهای انقلابی، موشک های دوربرد و بسیاری مسائل دیگر بحث کنند.

وی افزود: آمریکایی ها در مذاکرات به دنبال یافتن بهانه ای برای حمله به کشور ما و بی نتیجه خواندن مذاکرات هستند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند مذاکرات دو مرحله ای معنا ندارد زیرا دو مرحله ای شدن مذاکرات بود که منجر به اشغال فلسطین شد لذا ایشان با صراحت اعلام کردند که مذاکرات هر چه هست باید به یکباره خاتمه یابد و تحریم های ظالمانه علیه ایران به یکباره برداشته شود.

حمله به سپاه در راستای منافع آمریکا است

مصلحی گفت: اگر اخیرا عده ای در کشور به سپاه پاسداران حمله می کنند در راستای تحقق اهداف آمریکاست زیرا آمریکایی ها می دانند سپاه تنها ابزار نجات ایران در بسیاری از گرفتاری ها بوده و تنها نیرویی است که فقط دفاع از انقلاب را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی ها از ابزار رسانه بیش از هر ابزار دیگری برای رویارویی با ملت ها و جوامع بشری استفاده می کنند و با هجمه های مختلف سعی دارند تا به دو دستگی، تفرقه و گسست در بین اقوام و ملت ایران دامن بزنند.

وی بیان کرد: نامگذاری امسال به عنوان سال هم دلی و هم زبانی از طرف مقام معظم رهبری و تحقق این شعار توطئه استکبار را برای ایجاد تفرقه خنثی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *