شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تمرین تصرف ناو ارتش در اقیانوس هند

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 414849
یگان‌های حاضر در ناوگروه ۳۳ نیروی دریایی ارتش، در جریان حضور خود در اقیانوس هند، عملیات‌های تبادل، سوخت‌گیری و تصرف ناو را تمرین کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یگانهای حاضر در ناوگروه ۳۳ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناوشکن شهید دریابان نقدی، در جریان حضور خود در ماموریت اقیانوس هند و آبهای جنوب شرق آسیا، عملیات های تبادل، سوختگیری و تصرف ناو را تمرین کردند.

در جریان عملیات سوختگیری که با انجام عملیات یدک همراه بود، ناو بندرعباس توانست با موفقیت به ناوشکن نقدی سوخت داده و این عملیات نیز در حین حرکت صورت گرفت.

عملیات سوخت رسانی خصوصا در دریاهای خراب و متلاطم، یکی از سخت ترین و خطرناک ترین عملیاتهای میان شناورهای سطحی است که انجامشان دقت و توان بالایی لازم دارد و افسران جوان حاضر در این ناوگروه با انجام موفق آن، آمادگی و تخصص خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین عملیات تصرف شناور بیگانه یکی دیگر از برنامه های این ناوگروه در جریان این ماموریت بود که طی آن تفنگداران و تکاوران دریایی، ضمن مانور تصرف ناو، مراکز مهم شناور نظیر موتورخانه و پل فرماندهی را به اشغال خود درآورده و پس از بازرسی و کسب اطلاعات از ماموریت، مقصد و مشخصات شناور، اقدام به آزادسازی آن کردند.

ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت خود در آبهای دوردست و جنوب شرق آسیا را از ابتدای بهمن سال ۹۳ آغاز کرده و ضمن عبور از خط استوا و تنگه مالاکا، در ۳ کشور سریلانکا، اندونزی و هند نیز پهلوگیری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *