پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۱
۲۵
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

جناب آقای ظریف! لغو سفر اردوغان به تهران کمترین اقدام در واکنش به اظهاراتش است

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 414761
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به وزیر امور خارجه کشورمان، لغو سفر رئیس‌جمهور ترکیه به کشورمان را کمترین اقدام در واکنش به اظهارات ضدایرانی وی دانست.
جناب آقای ظریف! لغو سفر اردوغان به تهران کمترین اقدام در واکنش به اظهاراتش است
به گزارش جهان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره اظهارات ضدایرانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به وزیر امور خارجه کشورمان نامه‌ای نوشت.


متن کامل این نامه به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و تحیت بهار همدلی و همزبانی دولت و ملت

از آنجا که در گرماگرم مذاکرات نفس‌گیر با کشورهای ۱+۵ به سر می‌برید، بسیار کوتاه مسئله مهم دیگری را که مربوط به حوزه سیاست خارجی است با شما در میان می‌گذاریم.

همان‌طور که مستحضرید اظهارات بی‌پایه و اساس رئیس‌جمهور ترکیه درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران طی روزهای گذشته مطرح شده است و مبنای تحلیل‌ها در رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

شبکه‌های معاند از چندی پیش و با استفاده تمام و کمال از اظهارات نسنجیده یکی از مشاوران ارشد ریاست محترم جمهور خط خبری «تشکیل امپراطوری ایران در منطقه» را پی گرفته‌اند.

ما، شما و همه ملت ایران مستحضریم که این سخن گزافی بود و جز بار زحمت بر گرده مسئولین دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی مابه‌ازای دیگری نداشت.

این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه که سابقه طولانی در حمایت از گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تکفیری دارد نباید بی‌پاسخ بماند. واکنش جنابتان نسبت به «ایران‌هراسی» اردوغان که روز به روز میان مردمش منفورتر می‌شود، حداقلی به نظر می‌رسد و انتظار آن است که جواب این گستاخ گویی‌ها را در همان شأن دیپلماتیک اما به‌زبانی که برای مردم دوست و برادر ما در منطقه قابل فهم باشد بفرمایید، تا دروغ بزرگی که متأسفانه کج‌فهمی‌های داخلی و استکبارمنشی حکام برخی کشورهای منطقه آن را ترویج داده است، بیش از این برای جمهوری اسلامی هزینه‌زا نباشد. لغو کردن سفر اردوغان به تهران که قرار است در آینده نزدیک رخ دهد شاید کمترین اقدام برای صدور این پیام باشد.

متأسفانه این اظهارات نسنجیده و این تحلیل‌های پسینی شبکه‌های معاند درباره سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی رقم خورد که پاسداران دلیر مدافع مرزهای معنوی نظام اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای در بیرون راندن گروه‌های تکفیری به‌نفع مردم مظلوم منطقه صورت داده بودند. حال آنکه در شرایط فعلی، بزرگ حامیان گروهک وحشی داعش ایران را به فعالیت تروریستی متهم می‌کنند. آیا مسئولین محترم در دولت به این مسائل حساس نیستند؟

در حال حاضر نیز رژیم آل‌سعود دیگر حامی گروهک داعش با حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی کشورهایی نظیر ترکیه مردم مظلوم یمن را مورد تجاوز قرار داده است و شرایط اسفباری را برای مردم این کشور و منطقه به وجود آورده است. انقلاب مردم یمن بخش مهمی از تاریخ خواهد بود اگر مسلمانان منطقه من‌جمله مسئولین جمهوری اسلامی مانند گذشته واقف به وظایف ذاتی نظام اسلامی و عامل به آن باشند، که الحمدلله چنین نیز هست.

منطقه انبار باروت است و هرآینه تلاش‌های سربازان رشید دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه از اهمیت بسیار برخوردار است. امیدواریم در این شرایط حساس همه به وظایفی که بر دوش دارند، عمل کنند.

با آرزوی توفیق و صحت

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودتون و خسته نکنید سفر و لغو نمیکنه وزارت خارجه هر چند که ما بخوایم جواب ظریف هم به اونهمه توهین اردوغان خیلی ضعیف بود خیلی ضعیف
France
تعجب می کنم که عده ی اوضاع منطقه را درک نمی کند نباید اوضاع متشنجتر کرد.
amir.12
کسی اوضاع منطقه رو درک نکرده که به کشور یمن حمله کرده،از داعش حمایت می کنه،آزادی سیاسی توی کشورش وجود نداره و...
حامد
Iran, Islamic Republic of
شما خيلي به مغزت فشار نيار كه تعجب نكني ! واقعا متعجبم از تعجب جنابعالي !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خوبی؟؟!!!
اینو به اون اردوغان جوگیر بگو
فکر میکمه سلطان سلیم عثمانیه
صاعقه کهکشان ها
با سلام و ادب
بی تدبیری و بی ادبی فضاحت بار مسئولین کنونی ترکیه را نباید با بی تدبیری و بی ادبی پاسخ گفت
حقیر معتقدم حتما باید این مسئول نابخرد ترکیه به ایران بیاید و مدیریت شود هنر این است/
همیشه راحت ترین کار و ساده ترین کار راه حل نیست
این روزها جبهه جنایتکار مقابل ایران اسلامی دنبال بهانه میگردد که به هر شکلی بر سر راه پیشرفت مان سنگ اندازی کند و ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم

اردوغان یا هر کس دیگر طبق برنامه اش بیاید ولی تاوان یاوه گویی اش را بدهد و برود ان هم به زبان دیپلماسی
Iran, Islamic Republic of
چرا یک عده که نیمچه سوادی دارند فکر می کنند باید همه جا نظر بدهند
Norway
میشود از جنابعالی که منبع دانش و سواد هستید و پرتوهای ان از ورای کامنت گهربارتان عیان است بفرمایید
چه باید کرد بلکه ماهم مستفیذ بشویم ؟
سید
نه بابا باید لبخند زد. همش چنتا فحش که بیشتر نداده. فوقش ما رو هم ردیف داعش قرار داده... زشته ناراحت میشن
Germany
بی حرمتی آشکار را نباید بدون پاسخ گذاشت. درغیراین صورت توهین کننده گستاخ تر می شود.
خودشان گفته اند منطقه انبار باروت است بعد در راستاي كاهش تنش در صدد ايجاد تنش هستند به نظر نزديكي ايران با تركيه منافع بزرگي هم براي ايران و هم براي منطقه خواهد داشت
بنظر من اولین واکنش اینه که یونسی را برکنار کنند. بعد به حساب اردوغان برسند. البته بهتره اگر اردوغان به تهران هم اومد زیاد مورد استقبال واقع نشه و مطلب برای این مدعی امپراطوری عثمانی! شیرفهم بشه.
ترکیه عربی چی میشه با این لباس امپراطوری عثمانی در اعراب
اشنا
Iran, Islamic Republic of
مجلس جان امان بده صبر کن ...
همین اظهار نظر های غیر دیپلماتیک و هردم بیلی بود که ما را اینگونه خوار بر سر میز مذاکره برد .
لطفا بگذارید دستگاه دیپلماسی کشور کارش را خودش بکند...
بابا اینقدر پا تو کفش هم نکنید...
Iran, Islamic Republic of
چشم
China
این درخواست را باید به رئیس جمهور بزنند.
Iran, Islamic Republic of
کاملا روشن که سیاست ترکیه تنها حفظ منافع اقتصادی خود است ترکیه کشوری است که سال های سال از شروع جنگ تحمیلی تاکنون به دنبال منافع و بهبودی اقتصاد خود بوسیه جنگ و آشوب های ایجاد شده فی مابین کشورهای دیگر است اگر این نباشد که اقتصادشان را البسه نمی تواند بچرخاند و وضعیت به مراتب بدتر از یونان داشتند
دقیقا همین الانم نفت ارزون قیمت از داعش میخره وگرنه مردم ترکیه هیچوقت بهش را نمیدادن با این سیاستهای افراطیش فقط بحث اقتصاد
njk
درود به این افراد راست میگن ترکیه باعث شدداعش در منطقه فراگیر شود اگر ا زاول مرز می بست اجازه نمی داد ترویست ها وارد شود تا الان سوریه امن تر می شد من که از نخست وزیر ترکیه بدم امد غیرت نداره این آقا میگه مسلمانم کجا ش مسلمانه ؟ خیانت بزرگی به کشور های اسلامی کرده شباهت این آقا به هیلتر خیلی نزدیک اسمش نگین اردوغان بگین هیلتر دوم
ناصر
سفر اردوغان در راستای انحراف افکار عمومی وحتی نمایندگان مجلس از تمرکز برروی موضوع بسیار مهم هسته ای است.لطفا به این موضوع رنگ ندهید وبا تمام حساسیت به مفاد توافق نامه و امتیاز های اساسی (والبته دردسر آفرین) داده شده در مذاکرات متمرکز شوید.
بابا یک چیزایی سختی میخواهید . این کارای سخت رو از این دولت نخواهید.حالا اگر منتقدین داخلی بود یه چبزی.
علی
بنده خدا ظریف با این همه حجمه کاری جواب چه کسی رابده
Iran, Islamic Republic of
ظریف با قوت و قدرت کارش رو انجام میده و برای حرفهای غیر کارشناسانه منتقدین مغرض پیاز هم خرد نمی کنه. آفرین بر ظریف
خوب بخت
ترکیه هیچ گاه دوست قابل اعتمادی برای مانبوده