کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه بسیج رسانه درخصوص شعارسال

9 فروردين 1394 ساعت 12:11

سازمان بسیج رسانه با صدور بیانیه‌ای ضمن توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان "دولت و ملت، همزبانی و همدلی" به نقش ویژه رسانه‌ها در ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد.


به گزارش جهان به تسنیم، سازمان بسیج رسانه با صدور بیانیه‌ای ضمن توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان "دولت و ملت، همزبانی و همدلی" به نقش ویژه رسانه‌ها در ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از نامگذاری سالها از طرف رهبرمعظم انقلاب، گوشزد کردن اهمیت آن موضوعات به دولت و ملت و کاربردی کردن نام مذکور می‌باشد، لذا همگان متوجه شده‌اند که یکی از تأکیدات ایشان در سالیان اخیر و با توجه به تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است. در منظر ایشان اقتصاد مقاومتی تبدیل کشور به یک کارگاه عظیم تولید دانش و اقتصاد است و بدیهی است تجلی اقتصاد مقاومتی با همکاری نزدیک دولت و ملت صورت می‌گیرد.

سازمان بسیج رسانه در بیانیه خود با اشاره به وظیفه ذاتی رسانه‌ها در انتقال مفاهیم به توده جامعه به‌صورت واقعی، تصریح کرده است: امروز نقش رسانه‌ها در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی و ارتباط لاینفک آن با اصل همدلی دولت و ملت، نقشی تاریخی است. آنها همان‌گونه که می‌توانند این همدلی را تقویت کنند، توان بالایی نیز در به هم زدن اتحاد ملت و به انحراف بردن افکار عمومی با استفاده از بازی‌های سیاسی و خط‌دهی جناحی دارند لذا اصحاب رسانه باید با تمام تلاش از افتادن در دام قبیله گرایی و حاشیه سازی در اذهان مردم و ایجاد شکاف در ارتباط دولت و ملت که باعث بر هم خوردن همدلی و همزبانی می‌شود اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان و نقش ایران در این زمینه، رسانه‌های ما باید به مسایل مهم ازجمله فرمایشات مقام معظم رهبری و حساسیت‌های ایشان درخصوص موضوعات مختلف بین المللی و داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته و نگاه جامعه را از مسایل کم‌اهمیت و کاذب به‌سمت موضوعات مهمتر سوق دهند. دراین‌صورت می‌توان به نقش رسانه‌ها در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت در سایه ارشادات ولایت امیدوار بود. همچنین صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها نیز باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و از دادن بهانه به رسانه‌های خاص برای ایجاد جنجال‌های بیهوده اجتناب کنند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: کسانی که به رسانه‌ها برای انتشار نظراتشان دسترسی دارند باید متوجه باشند که برخی سخنان می‌تواند اثرات مطلوب و البته نامطلوبی بر آرامش روانی مردم کشورمان و حتی منطقه داشته باشد. لذا توجه به اظهار نظرهایی که می‌تواند بستر سوءاستفاده کارتل‌های رسانه‌ای دشمن را فراهم کند باید بیش از گذشته انجام شود.


کد مطلب: 414694

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/414694/بیانیه-بسیج-رسانه-درخصوص-شعارسال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com