کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکمیل ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی نفت چین

6 فروردين 1394 ساعت 3:00

یک مدیر مبادلات تجاری سینوپک گفت: ذخایر نفتی تجاری و استراتژیک چین تقریبا پر شده است و واردات نفت این کشور در سال جاری ثابت یا اندکی افزایش می‌یابد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مدیر مبادلات تجاری سینوپک، شرکت نفت چین اعلام کرد: ذخایر نفتی تجاری و استراتژیک این کشور تقریبا پر شده است و تقریبا ظرفیت خالی اندکی دارد تا دومین مصرف‌کننده نفت جهان واردات نفت خود در سال جاری میلادی را افزایش دهد.

به گزارش رویترز، یکی از عوامل اصلی تقاضای آسیا برای نفت از ماه آگوست سال گذشته تاکنون، خرید نفت از سوی چین برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی این کشور بوده است.

علی‌رغم رشد کند اقتصادی چین، پکن با خرید نفت ارزان، تانکرهای خود را پر کرده است.

این مدیر چینی که خواست نامش فاش نشود، در ادامه گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های ذخیره‌سازی به محدودیت‌های خود نزدیک شده است، واردات نفت چین در سال جاری ثابت خواهد بود یا اندکی افزایش می‌یابد.

بر اساس آمارهای گمرک چین، واردات نفت این کشور در ۲ ماه نخست امسال ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

اما واردات روزانه نفت در ماه فوریه نسبت به ماه دسامبر بیش از ۶ درصد کاهش یافته و به ۶.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این مقام آگاه چینی افزود: درحالی‌که مخازن تجاری جدیدی اضافه شده است اما بیشتر این مخازن به بخش خصوصی تعلق دارد و هنوز برای استفاده در دسترس نیستند.

با کاهش قیمت نفت به کمترین رقم در شش سال گذشته، شرکت‌های ذخیره‌سازی نفت در چین، ظرفیت تانکرهای نفت تجاری را بیش از ۱۰ برابر افزایش دادند.


کد مطلب: 414318

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/414318/تکمیل-ظرفیت-مخازن-ذخیره-سازی-نفت-چین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com