چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دلیل حزب‌الله برای جنگ با تکفیری‌ها در سوریه

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 414107
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که موفقیت حزب الله در سوریه، خطر گروه های تروریستی تکفیری را لبنان دور کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم در مراسمی که روز دوشنبه در مجمع امام کاظم(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، خاطرنشان کرد که حزب الله هرگز با لبنان ضعیف موافقت نخواهد کرد.

وی اظهارداشت : حزب الله به کشور قوی لبنان ایمان دارد و معتقد است که معادله قدرتمند ارتش، ملت و مقاومت از آن حمایت می کند.

معاون دبیرکل حزب الله بر اهمیت آمادگی کامل لبنان برای مقابله با دو دشمن اصلی یعنی رژِیم صهیونیستی و گروه تروریستی تکفیری القاعده که امروز داعش و یا جبهه النصره و امثال آنها خوانده می شود، تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی و القاعده دو دشمن همه انسان ها هستند که کشتار بی محابای انسان های بی گناه از وجوه اشتراک آنها است.

وی گفت: برای حزب الله فرقی نمی کند که نخست وزیر اسراییل ، بنیامین نتانیاهو، تزیپی لونی و یا دیگران باشند ، همه آنها را دشمن و اشغالگر می دانیم و بنابراین با تغییر آنها در سیاست ها و برنامه های اسراییل تغییری ایجاد نمی شود و در موضع ما هم که تنها راه رویارویی با این رژیم را مقاومت می دانیم، تغییری ایجاد نمی شود.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: برخی عرب ها که اذهانی مشوش دارند ، تابع آمریکا هستند و برای آنها کرامت و سرزمین اهمیتی ندارد وتنها منافع و تاج وتخت خود را می خواهند، ممکن است با تغییر سرکردگان رژیم صهیونیستی احساس خسارت کنند زیرا فرصت همزیستی با این رژیم را از دست می دهند.

شیخ نعیم قاسم به جنایات و ویرانگری های القاعده و زیر مجموعه های آن در منطقه از جمله یمن، تونس ، لیبی ، سوریه ، لبنان و عراق و دیگر کشورهای جهان اشاره و تاکید کرد که باید این مریضی و غده سرطانی را ریشه کن کنیم.

وی هشدار داد: طرف هایی که به سرمایه گذاری و دل بستن به القاعده فکر می کنند باید بدانند که این گروه سرانجام علیه خود آنها وارد عمل می شود.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه و عربی که از القاعده و زیرمجموعه های آن حمایت کرده اند، امروز احساس خطر می کنند.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: اعلام می کنیم که موفقیت حزب الله در کنار دیگر نیروهای شریف در رویارویی با داعش ، النصره و القاعده در سوریه نتایج مثبتی داشته و لبنان را از خطر این گرو ه ها دور کرده است.

وی تصریح کرد: تصور کنید که امروز داعش بر القلمون سوریه وجبهه النصره بر القصیر سوریه مسلط بود و ۲۰ هزار عنصر مسلح در مقابل لبنان صف آرایی کرده بودند وهمچنان از گذرگاه های عرسال خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری ها وارد خاک لبنان می شدند.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: این معادله زمانی به هم ریخت ، انفجارهای تروریستی فروکش کرد و زندگی توام با امنیت به تدریج به لبنان بازگشت که نیروهای مجاهد وارد یبرود، رنکوس ، الجبه و فلیطه شده و کارگاه های بمب گذاری خودروها را نابود کردند.

شیخ نعیم قاسم گفت: با موفقیت حزب الله در سوریه در رویارویی با خطر القاعده و موفقیت ارتش لبنان در رویارویی با تکفیری ها در منطقه بقاع در همسایگی شهرک عرسال ، برهمه واجب است تا برای تقویت این پیروزی ها همدل و همراه شوند.

وی با تاکید به اینکه همه لبنانی ها هدف القاعده ، داعش و جبهه النصره و امثال آنها هستند و امیدواریم همه آن را درک کنند، افزود: کسانی که تلاش می کنند جنایات گروه های تروریستی تکفیری را توجیه کنند در حقیقت با آنها مشارکت کرده اند.

معاون دبیرکل حزب الله اظهار داشت که این حزب خواستار برگزاری فوری انتخابات ریاست جمهوری لبنان است و ضمن تایید ادامه فعالیت مجلس، دولت و دیگر موسسات خواستار انتخاب یک رییس جمهوری قوی و توافقی است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه لبنانی ها نباید منتظر تحولات در خارج باشند، تاکید کرد که تنها راه حل برای لبنان داخلی و توافق همه طرف ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *