جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

شعار سال برگرفته از آیه ۴۱ سوره حج است

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 414094
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی از ولایت فقیه جامعه را به جنماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی از ولایت فقیه جامعه را به جایگاه رفیع خواهد رساند.ایگاه رفیع خواهد رساند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد سالک دوشنبه‌شب در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) در مصلا حضرت ولیعصر (عج) زرین‌شهر با اشاره به شعار سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: معظم‌له سال جاری را به‌ عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری کردند که شاخصه‌های این شعار برگرفته از قرآن و آیه ۴۱ سوره حج است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دولت و مردم را به کنار گذاشتن ضد ارزش‌ها فراخواندند، چراکه با تقویت بنیه‌های همدلی و همزبانی دژی محکم در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام ناب ساخته خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولایت‌پذیری و حمایت همه‌جانبه آحاد مردم از ولایت‌فقیه، تصریح کرد: در جبهه عظیم فرهنگ دینی باید با به‌کارگیری سیاست هم‌افزایی و تلاش برای ارتقاء فهم سیاسی و دینی و رشد علمی و عقلی در راستای حاکم کردن دین و فرهنگ ام‌ابیها فاطمه زهرا (س) در جامعه گام برداریم تا همچون گذشته به‌خوبی بتوانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

سالک، لنجان را شهرستان دین، علم و سیاست دانست و اضافه کرد: با ولایت‌پذیری آحاد مردم ایران و پشتیبانی از ولایت‌فقیه امروز شاهد ۳۶ سال ایستادگی ملت با حفظ همه‌جانبه وحدت کلمه و وحدت مسلمانان در داخل و خارج از کشور هستیم که خود مشت محکمی به دهان استکبار است.

وی، شعار سال ۹۴ را بسیار اندیشمندانه دانست و ادامه داد: چهار فراز مهم این شعار که برگرفته از قرآن کریم بوده تنظیم سبک زندگی، اقامه نماز، پرداخت زکات و احیای امر به‌ معروف و همچنین نهی از منکر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ولایت‌فقیه باید محور حرکت همه مسلمان باشد، چراکه پیروی از ولایت‌فقیه جامعه را حفظ و به جایگاهی رفیع خواهد رساند و هرکس از حول این محور خارج شود و نوکری استکبار را کند باید تاوان سختی را برای این نوکری بپردازد و نابود خواهد شد.

سالک متذکر شد: عربستان که خود در ضعف کامل به سر می‌برد آب در آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزد و سران نظامی آمریکا در ریاض دور یک میز می‌نشینند تا جلوی پیشرفت ایران و اسلام ناب را بگیرند، اما غافل از این مهم هستند که جهان با بیداری اسلامی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایران اسلامی از فرهنگ قرآن و علی و فاطمه نشأت‌ گرفته است، تأکید کرد: معاویه‌های زمان می‌خواهند تمدن پوچشان را به رخ ملت ایران بکشند که دارای قدرت و صنعت بوده و رئیس سازمان سیا نیز اعلام می‌کند که ایران باید از ما تبعیت کند، اما غافل از این مسئله هستند که انقلاب اسلامی ما صاحب فرهنگ امامت و ولایت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم بیان کرد: پیروی از قرآن و ولایت‌ فقیه اقتداری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آورده که در مقابل جبهه استکبار به‌ خوبی ایستاده و با وجود تحریم‌ها هر روز شاهد شکوفایی و دستیابی به پیشرفت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف هستیم.

سالک توضیح داد: نباید از عقبه فرهنگ فاطمی غافل شویم، چراکه این انقلاب میراث حمایت صدیقه طاهره از ولایت و همچنین قیام امام حسین (ع) بوده و موجب برقراری نظم اجتماعی و عامل وحدت جامعه اسلامی و همچنین مانع جدایی و تفرقه است.

وی تشریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خود بزرگ‌ترین معروف بوده چراکه در مقابل حکومت‌های شیطانی مانند آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی که عامل بزرگ‌ترین جنایات در جهان هستند ایستاده و موجب بیداری اسلامی در منطقه و جهان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نماز نقش‌آفرینی مهمی در جامعه دارد، افزود: نماز باید به پا داشته شود آن‌هم با ولایت‌پذیری، چراکه نماز خود عاملی برای رسیدگی به درد مردم و تقویت بدنه نظام بوده و موجب ایستادگی در مقابل استکبار است که قدرت براندازی حکومت‌های ظالم را دارد.

سالک با اشاره به برکات پرداخت زکات، عنوان داشت: پرداخت زکات موجب ساماندهی و احیای اقتصاد جامعه است و روند اقتصادی را مبتنی بر فرهنگ دینی که همان اقتصاد مقاومتی کلید می‌زند و مقام معظم رهبری نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۲۴ سیاست را بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور باید با تکیه به مردم و پتانسیل داخلی حل شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد جامعه را ساماندهی کند و در این میان مشارکت و حضور مردم بسیار حائز اهمیت است، چراکه حضور مردم موجب رونق اقتصادی می‌شود؛ به‌ شرط آنکه دولت به مردم اعتماد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: امروز در بحث انرژی هسته‌ای در اصفهان جوان ۳۰ ساله‌ای دست به ابتکاری قابل‌ توجه زده که دنیا را متحیر خواهد کرد و این ابتکار ثمره ۸ سال مطالعه و تحقیق این جوانان بوده که امروز به‌ صورت عملی به نتیجه رسیده و به اقتدار هسته‌ای ایران افزوده و این خود نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *