پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پزشکیان: مجلس درست قانونگذاری و دولت درست اجرا کند تا مردم همدل شوند

بدون وحدت در محور قانون،‌ همدلی و هم‌زبانی محقق نمی‌شود
دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 414032
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها چیزی که می‌تواند همدلی و هم‌زبانی را در میان مردم و مسئولان محقق کند، وحدت در چارچوب قانون است.
به گزارش جهان، مسعود پزشکیان در گفتگو با مهر با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»، با اشاره به راه‌های تحقق این هدف، گفت: آن چیزی که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم، وحدت است.

وی افزود: وحدت بالاتر از قدرت و ثروت و بسیاری از عوامل دیگری است که مردم و سیاستمداران ما تصور می‌کنند نماد برتری است؛ وحدت و یکدلی است که قدرت می‌آفریند و وقتی همه ما نسبت به انقلاب و اصول آن به صورت متحد، پایبند باشیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را به زانو درآورد.

پزشکیان با اشاره به زمینه‌های فروپاشی رژیم پهلوی، تصریح کرد: شاه که آن زمان قدرت بلامنازع منطقه بود، چه غلطی کرد!؟ خیلی‌ راحت تسلیم شد چون حاکمیت آن روزها با ملت یکصدا نبود و امروز هم خطری که در جامعه ما وجود دارد، تفرقه و تکفیر کردن همدیگر توسط جهت‌گیری‌های مختلف سیاسی است که این پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند راه علاج مشکلات جامعه باشد و در میان دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی ایجاد کند، وحدت در چارچوب قانون است؛ چارچوب‌هایی که وحدت را ایجاد می‌کند، همان سیاستگذاری‌ها و قوانین موجود است.

مجلس درست قانونگذاری کند و دولت درست اجرا کند تا مردم همدل شوند

پزشکیان با اشاره به اهمیت جایگاه قانون در وحدت جامعه، گفت: اگر مجلس به عنوان قانونگذار درست قانونگذاری کند و دولت نیز درست اجرا کند و مردم نیز مشاهده کنند که هیچ‌ کسی فراتر از قانون نیست و همه به قانون عمل می‌کنند، دیگر اختلاف و تفرقه بی‌معنی خواهد شد؛ چون اختلاف و تضاد سلایق در هنگام بی‌قانونی رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر عده‌ای هر کاری دلشان خواست انجام دهند، قطعا وحدت و همدلی ایجاد نمی‌شود؛ نمی‌توان یک حرفی زد و کار دیگری را انجام داد. در حال حاضر مشکل اصلی، ‌عدم اجرای قانون است؛ اگر دولت قانون را اجرا کند و هیچ فرد یا جناحی رفتار فرا قانونی نکند، مشکل برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشوری که قانون داریم و رهبری و شورای نگهبان وجود دارد، اگر کسی فرا قانونی عمل کند، این یک فاجعه است و باید با آن برخورد شود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه حتی کار خوب نیز نباید فراتر از قانون باشد، گفت: در خیلی موارد از جمله در طرح تحول سلامت، ‌مساله اجرا یا عدم اجرای قانون وجود دارد که باید به طور کامل به آن عمل شود، نه اینکه فراتر از قانون عمل شود و عده‌ای کف بزنند.

پزشکیان افزود: آقای دکتر احمدی‌نژاد در دولت خودش کارهایی انجام داد و برخی افراد که در این مجلس ۱۰۰ درصد از او حمایت می‌کردند، حتی یک بار هم به او تذکر ندادند که چرا مثلا یارانه ثروتمندان را قطع نمی‌کند؛ همین افراد در این دولت مدام فریاد می‌زنند که چرا دولت یارانه‌ ثروتمندان را قطع نمی‌کند، بنابراین نمی‌توان به دلیل اینکه از یک دولت خوشمان می‌آید یا با دولت دیگری مساله داریم، در مقابل اجرای قانون متفاوت عمل کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر منیت‌ها کنار گذاشته شده و به قانون عمل شود، آن وقت وحدت و همدلی در جامعه و در میان مسئولان ایجاد می‌شود و اگر فراتر از قانون رفتار شود، قطعا به چنین هدفی نمی‌رسیم و قوه قضاییه نیز باید با رفتارهای فرا قانونی از هر جناحی که باشد، برخورد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *