جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
اینجا رونالدو با فاصله از مسی جلو است

محبوب‌ترین ورزشکاران جهان را بشناسید

شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 413804
کریستیانو رونالدو در حال حاضر پرطرفدارترین چهره ورزشی و غیر ورزشی جهان در فیسبوک است.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین؛ ورزش در سراسر دنیا به عنوان یکی از منابع اصلی سرگرمی شناخته می شود و میلیون ها نفر از مردم با شور و هیجان خاصی اتفاقات مربوط به رشته های مختلف آن را دنبال می کنند. چه در داخل و چه در خارج از زمین، ورزشکاران برای طرفدارانشان سوپراستار محسوب می شوند و این عاشقان نهایت تلاش خود را می کنند تا در همه زمینه ها از آن ها تقلید کنند و پا جای پایشان بگذارند.

 پیش از روی کار آمدن شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر، هواداران با جمع کردن عکس و مصاحبه ورزشکار محبوبشان از روزنامه ها و یا تلویزیون سعی می کردند از حال و روز ستاره مورد علاقه شان باخبر شوند. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و راه اندازی شبکه های اجتماعی در اینترنت، ورزشکاران مشهور هم پروفایل خودشان را ساخته و از طریق اینترنت با هوادارانشان ارتباط برقرار می کنند. این روزها بحث تعداد هوادار و به قول معروف «فالوئر» برای ورزشکاران مهم شده، چراکه میزان محبوبیتشان را نمایان می کند. به همین بهانه نگاهی داریم به ۱۰ ورزشکار محبوب در شبکه های اجتماعی.

۱. کریستیانو رونالدو: کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، ملقب به کریس رونالدو در تاریخ پنجم فوریه ۱۹۸۵ به دنیا آمده. او کاپیتان تیم ملی پرتغال و مهاجم تیم اسپانیایی رئال مادرید است. در سن۲۲ سالگی توانست برای نخستین بار کاندید دریافت جایزه توپ طلا و بازیکن سال فیفا شود. ستاره رئال توانست در سال ۲۰۰۸ نخستین توپ طلا را از آن خود کند. او همچنین در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم به کسب این افتخار نائل آمد. مجله اقتصادی فوربس رونالدو را با دریافت مبلغ ۸۰ میلیون دلار در رده دوم ثروتمندترین ورزشکاران دنیا قرار داد. کریس در شبکه های مجازی هم پرطرفدار است. او در فیس بوک اخیرا از ركورد ۱۰۷ میلیون لایك عبور كرد و پرطرفدارترین شخصیت جهان در این شبكه اجتماعی شد. رونالدو توانسته از ركورد شكیرا، همسر جرارد پیكه بازیكن بارسلونا عبور كند. رونالدو در توئیتر ۳۳.۵ میلیون فالوئر(تعقیب کننده) دارد. مهاجم کهکشانی ها در مجموع ۱۴۱ میلیون هوادار در شبکه های مجازی دارد.

۲. لیونل مسی: نام کامل او لیونل آندرس مسی کوچیتینی است. این مهاجم آرژانتینی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷به دنیا آمد. او کاپیتان تیم ملی آرژانتین و مهاجم تیم اسپانیایی بارسلوناست. این بازیکن ریزنقش در سن ۲۲ سالگی برای نخستین بار کاندید دریافت جایزه توپ طلا و بازیکن سال فیفا شد. او در سال ۲۰۰۸ در رقابت با رونالدو برای تصاحب این جایزه ناکام ماند اما در سال ۲۰۰۹ و پس از آن ۳ سال متوالی توپ طلا را از آن خود کرد. مسی دو سال پیاپی در فهرست تاثیرگذارترین افراد دنیا که توسط مجله تایم منتشر می شود هم قرار گرفت. پروفایل فیس بوک این ستاره آرژانتینی در نخستین ساعات از راه اندازی بیش از شش میلیون تعقیب کننده داشت. در حال حاضر هم او ۷۸.۱ میلیون فالوئر دارد.

۳. دیوید بکام: نام کامل او دیوید روبرت جوزف بکام است. فوتبالیست انگلیسی زاده ۲ می ۱۹۷۵ است. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس رکوردهای زیادی از خود به جا گذاشته که از جمله آن ها می توان به حضور در باشگاه های صاحب نامی از جمله منچستریونایتد، پرستون نورث، رئال مادرید، میلان، گلکسی و پاری سن ژرمن اشاره کرد. در واقع بکس نخستین فوتبالیست انگلیسی است که در چهار کشور انگلیس، اسپانیا، آمریکا و فرانسه به عناوین قهرمانی دست یافته است. دیوید در سال ۲۰۰۴ در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر دنیا از دید فیفا قرار گرفت. او ۵۱.۹ میلیون تعقیب کننده در فیس بوک دارد.

۴. نیمار: نیمار داسیلوا سانتوس جونیور در تاریخ ۵ فوریه ۱۹۹۲ به دنیا آمد. او کاپیتان تیم ملی برزیل و مهاجم یا وینگر تیم اسپانیایی بارسلوناست. او در سن ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت عنوان بازیکن سال آمریکای جنوبی شد. در همان سال پسر طلایی سلسائو موفق به دریافت جایزه پوشکاش(زیباترین گل سال) شد. در فوریه ۲۰۱۳ هم عکسش روی مجله تایم قرار گرفت. این مهاجم جوان ۵۱.۷ میلیون تعقیب کننده در فیس بوک و ۱۶.۸ میلیون در توئیتر دارد که در مجموع شامل ۶۷.۶ میلیون فالوئر می شود.

۵. دواین جانسون: دواین داگلاس جانسون بازیگر و کشتی گیر حرفه ای آمریکایی است که در ۲ می ۱۹۷۲ متولد شده است. او فعالیت حرفه ای خود را با بازی در تیم فوتبال دانشگاه میامی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ یک عنوان قهرمانی برای این تیم به دست آورد. جانسون اولین بار با اسم مستعار «راکی میویا» وارد ورزش کشتی شد و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ با لقب «صخره» در فدراسیون جهانی کشتی به فعالیت پرداخت. در سال ۲۰۰۲ که به تازگی وارد عرصه بازیگری شد، برای بازی در یک فیلم ۵۵ میلیون دلار دستمزد گرفت؛ رکوردی فوق العاده برای یک بازیگر تازه کار. جانسون در فیس بوک ۴۶.۱ و در توئیتر ۸.۱ میلیون طرفدار دارد.

۶. جان سنا: جان فلیکس آنتونی سنا یک بازیکن حرفه ای فوتبال آمریکایی است که در تاریخ ۲ می ۱۹۷۲ به دنیا آمده است. فعالیت او در زمینه مسابقات جهانی کشتی کچ در سال ۲۰۰۵ به اوج خود رسید و توانست رکورد ۱۲ قهرمانی در این رقابت ها و ۳ قهرمانی در مسابقات کشتی کچ آمریکا به دست بیاورد. او از طرفداران پروپاقرص تیم های بوستون رد ساکس، لس آنجلس داجرز و تیم فوتبال لیگ برتری تاتنهام است. سنا همچنین بخاطر داشتن ۲۰ مدل ماشین مشهور است. او در فیس بوک ۳۶.۶ میلیون و در توئیتر ۶.۸ میلیون دنبال کننده دارد.

۷. ریکاردو کاکا: ریکاردو زکسون دوس سانتوس لیته، از فوتبالیست های حرفه ای برزیل است که در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۸۲ متولد شده است. البته کاکا از تیم ملی خداحافظی کرده و هم اکنون برای تیم باشگاهی اورلاندوسیتی در لیگ آمریکا توپ می زند. او در سال ۲۰۰۳ با مبلغ ۸.۵ میلیون یورو به تیم میلان ایتالیا پیوست. در سال ۲۰۰۷ نخستین توپ طلای خود و جایزه بازیکن سال فیفا را از آن خود کرد. پس از سپری کردن دورانی باشکوه در میلان، کاکا با رقم ۶۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست اما در این تیم توفیق گذشته خود را پیدا نکرد. او در سال ۲۰۱۳ مجددا به سن سیرو بازگشت. نام کاکا دوبار در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در لیست تاثیرگذارترین افراد دنیا در مجله تایم قرار گرفت. او نخستین ورزشکاری است که بیش ده میلیون نفر فالوئر در توئیتر دارد. این مهاجم برزیلی در فیس بوک ۳۲.۷ میلیون و در توئیتر ۲۲.۱ میلیون تعقیب کننده دارد.

۸. رونالدینیو: رونالدو د اسیس موریرا هم از جمله فوتبالیست های حرفه ای برزیلی است که در تاریخ ۲۱مارس ۱۹۸۰ به دنیا آمد. چند سال پیش از تیم ملی برزیل خداحافظی کرد اما هنوز به عنوان هافبک تهاجمی و مهاجم برای یک تیم باشگاهی در مکزیک به نام کوئرتارو توپ می زند. در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بازیکن سال فیفا شد. در سال ۲۰۰۲ با سلسائو قهرمان جام جهانی شد. رونالدینیو در ۹۷ بازی که برای تیم ملی کشورش انجام داده ۳۳ گل زده است. این مهاجم برزیلی عناوین و افتخارات زیادی به دست آورده. رونالدینیو در فیس بوک ۳۰.۳ میلیون و در توئیتر ۱۱.۵ میلیون تعقیب کننده دارد.

۹. مسوت اوزیل: این فوتبالیست آلمانی در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ متولد شد. او در سال ۲۰۰۶ به عضویت تیم ملی بزرگسالان فوتبال آلمان درآمد. در جام جهانی ۲۰۱۰ هم بخاطر عملکرد خوبی که داشت در فهرست ۱۰ نفره کاندیدای توپ طلای آدیداس قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱ بخاطر خلق موقعیت گل فراوان (۲۵ پاس گل) در رقابت های اروپایی و باشگاهی در رده اول بهترین پاسور گل قرار گرفت. در سال ۲۰۱۲ هم از این حیث با ۱۷ پاس گل در لالیگا اول شد. اوزیل در سال ۲۰۱۰ جایزه برترین ورزشکار آلمانی موسوم به بمبی را هم از آن خود کرد. این فوتبالیست آلمانی در فیس بوک توسط ۲۷ میلیون نفر دنبال می شود.

۱۰. مایکل جردن: مایکل جفری جردن بسکتبالیست سابق آمریکا و رییس و مالک تیم بسکتبال شارلوت هورنتز است. او در تاریخ ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ به دنیا آمد و ۱۵ فصل از رقابت های NBA را در تیم های شیکاگو بولز و واشنگتن ویزارد سپری کرد. بنابر جمله ای که در وب سایت شخصی جردن نوشته شده، او بهترین بسکتبالیست تمام ادوار محسوب می شود. نام جردن بارها در تیم منتخب NBA قرار گرفت و توانست ۵ بار جایزه ارزشمندترین بازیکن بسکتبال را کسب کند. اخیرا هم نام او در بین ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفته است. جردن در فیس بوک ۲۷.۷ میلیون نفر تعقیب کننده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *