سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

انفجار ۱۸ هزار مزار شیوخ ایزدی‌ها

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 413732
مدیر کل امور ایزدیها در استان دهوک آمار آوارگان و کشته شدگان کردهای ایزدی را در جریان حمله تروریستهای تکفیری داعش به منطقه سنجار اعلام کرد و افزود:داعش مزار ۱۸ هزار تن از شیوخ ایزدی را منفجر کرده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، براساس اعلام هادی دوبانی تاکنون ۴۰۰ هزار کرد ایزدی در اقلیم کردستان عراق و ۶۵ هزار نفر هم در ترکیه و سوریه در آوارگی بسر می برند.

وی در گفت و گو با رسانه های خبری در اقلیم کردستان عراق افزود: تاکنون ۱۰ گور دسته جمعی کشف شده که اجساد ایزدیها در آن بودند، ضمن این که پیش بینی می شود ۹ گور دسته جمعی دیگر وجود داشته باشد .

به گفته وی، از مجموع ۴ هزار ایزدی اسیر دست داعش ۹۲۵ نفر تاکنون آزاد شده اند و براساس اطلاعات موجود تاکنون داعش هزار و ۲۸۰ ایزدی را کشته است .

مسئول امور ایزدیها در استان دهوک اضافه کرد: تاکنون سرنوشت ۵۴۰ نفر از ایزدیها روشن نیست، لازم به ذکر است که در جریان پناه بردن ایزدیها بعد از حمله داعش به ارتفاعات سنجار ۲۸۰ نفر به خاطر بی آبی و گرسنگی جان خود را از دست دادند.

هادی دوبانی از حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق خواست برای آزادی ایزدیهای اسیر دست داعش تلاش بیشتری انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *