پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

موضع اتحادیه اروپا نسبت به تحریم روسیه

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 413719
رئیس شورای اروپا تاکید کرد که رهبران اتحادیه اروپا در خصوص تمدید خودکار تحریم‌ها علیه روسیه که زمان آن در ژوئیه به اتمام می‌رسد، به توافق نرسیدند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک‌ خبر داد: دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری پس از جلسه کاری سران این شورا در بروکسل تاکید کرد: مدت تحریم‌های اقتصادی کاملا با اجرای کامل توافق نامه مینسک مرتبط است.

وی تاکید کرد: ما باید تحریم‌های خود را تا زمان اجرای کامل توافق نامه مینسک حفظ کنیم.

خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ نیز تاکید کرد که تحریم‌های آتی علیه روسیه بستگی به اوضاع اوکراین و مثبت یا منفی بودن شرایط در این کشور دارد.

توافق نامه مینسک خواستار اصلاحات سیاسی در اوکراین است تا از عدم تمرکز و وضعیت ویژه در استان‌های محل شورش در اوکراین اطمینان حاصل کند.

در این توافق نامه از اوکراین خواسته شده تا از قوانین و مقرراتی که امتیازات دائمی به مناطق دونتسک ولوهانسک می‌دهد تا پایان سال ۲۰۱۵ پیروی کند.

شورای اروپا هم چنین تاکید کرد که تصمیم کلیدی در خصوص تمدید تحریم‌ها علیه روسیه که نیازمند اجماع اعضا است طی ماه‌های آتی اخذ می‌شود.

یک منبع دیپلماتیک اروپا به خبرگزاری ایتارتاس گفت: تصمیم مرتبط کردن تمدید تحریم‌های اجرای توافق نامه مینسک لزوما به معنای تمدید تحریم‌ها نیست.

این منبع افزود: این مساله تنها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا مصمم به اجرای کامل توافق‌نامه مینسک است.

این دیپلمات اروپایی افزود: البته این موضع مشترک بر روی بحث‌ها در خصوص تمدید تحریم‌ها در نشست سران آتی اتحادیه اروپا (در ماه ژوئن) تاثیرگذار خواهد بود، اما تصمیمات جلسه بعدی را از پیش تعیین نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *