چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چگونه بعد از رژیم وزن خود را ثابت نگه داریم

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 413646
بسیاری از افراد در طی دوران رژیم ۱۰ تا بیست درصد وزن خود را از دست می‌دهند ولی به دلیل خسته شدن آن را در مقطعی رها کرده و وزن آن‌ها آرام آرام بالا می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: این یک مشکل عمده بسیاری از افراد است که برای رژیم درمانی مراجعه می‌کنند . بسیاری از افراد با یک یا دو دوره رژیم درمانی ۱۰ تا ۲۰ درصد وزن خود را کم می‌کنند و بعد از آن خیری از این افراد به دلیل خسته شدن از رژیم گرفتن در همان مقطع آن را رها می‌کنند، به عبارتی وزن آن‌ها تا یک مقطعی ثابت است ولی آرام آرام وزن آن‌ها بالا می‌رود و در خیلی از موارد به وزن قبلی خود برمی‌گردند حتی بیشتر از وزن اولیه‌شان.

وی بیان کرد: برای اینکه ما بتوانیم وزن خود را ثابت نگه داریم، بهتر این است زمانی که می‌خواهیم رژیم غذایی خود را کنار بگذاریم، حال با وجود اینکه به وزن مطلوب خود رسیده‌ایم ولی هنوز اضافه وزن داریم ولی از رژیم گرفتن خسته شده‌ایم، بهتر این است که به متخصص تغذیه خود بگوییم یک رژیم نگه دارنده بدهند.

دکتر فرح‌بخش افزود: رژیم نگه دارنده رژیمی است که خود با رعایت آن وزنش نه زیاد می‌شود و نه کم و متناسب با وزن فعلی فرد تنظیم می‌شود. به عنوان مثال یک فرد صد کیلویی وقتی مراجعه می‌کند وزن خود را تا ۸۰ کیلو پایین آورده و می‌خواهد رژیم نگه دارنده بگیرد، بنابراین سایر اندازه‌ی فرد ۸۰ کیلویی برای او تعریف شود که این فرد با این رژیم در همان وزن بماند.

وی در ادامه بیان کرد: نکته‌ی دیگری که در این رژیم‌ها باید رعایت کنیم، این است که معمولاً رژیم‌های نگه دارنده یک الگویی شبیه خوردن برای او مدام العمر می‌شود. یعنی فرد باید حواسش باشد که این رژیم کاهش وزن نیست مقدارش دقیقاً به همان اندازه‌ای است که بدنش نیاز دارد.

این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: حال اگر فرد از لحاظ روانی احساس کمبود می‌کند یا این دریافت به آن مقداری که باید باشد نیست، یا غذا کمتر از نیاز واقعی‌شان است، می‌تواند یک سری جایگزین‌ها استفاده کند. به عنوان مثال سبزیجات را کم کالری‌ترین مواد در هرم غذایی هستند افزایش دهند و کمبود مواد غذایی را با سبزیجات پوشش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *