پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
توصیه اندیشکده صهیونیستی مطالعات امنیتی؛

ترور؛ بهترین راه مقابله با فرماندهان مقاومت

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 413513
یک اندیشکده صهیونیستی در گزارشی نوشت: ترجیح اسرائیل باید اجتناب از درگیری مستقیم با حزب‌الله لبنان باشد و بهتر است در این مسیر از سازکار «کنترل اوضاع» استفاده شود.
ترور؛ بهترین راه مقابله با فرماندهان مقاومت
به گزارش جهان، اندیشکده صهیونیستی «مطالعات امنیتی» طی گزارشی تحلیلی نوشت: درگیری شدید بین اسرائیل و قوای حزب‌الله لبنان و سوریه در آینده و در محدوده‌ای فراتر از خاورمیانه پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، ممکن است وقوع این درگیری در سال آتی با توجه به تلاش‌های ایران و سوریه در گسترش حوزه نفوذشان در جنوب سوریه و بلندی‌های جولان محتمل باشد.

*ترور فرماندهان نیروهای مقاومت، گزینه مناسب برای تل‌آویو است


در این بخش اندیشکده یاد شده انجام عملیات زیر زمینی و سوء قصد به نفرات زبده حزب‌الله همانند عملیات علیه «عماد مغنیه» پدر و پسر را گزینه اصلح در تقابل با نیروهای مبارز ذکر کرده و نوشت: این نوع عملیات نشان دهنده راهبردهای مواجهه با گروه‌هایی همچون حزب‌الله می‌باشد. اخیرا نیز در بلندی‌های جولان حمله هوایی برگزار شد و انجام چنین عملیاتی پیام تل‌آویو به زیر ساخت‌های گروه‌های مبارز و سران آن‌ها بود.

در چنین حملات پنهانی هیچ رد پایی از اسرائیلی‌ها بر جا نماند. چنین عملیاتی زیر زمینی اسرائیل را قادر خواهد ساخت تا به هر حمله‌ای کوچکی واکنش نشان داده و از برخوردهای بزرگ پرهیز کند.

*نبرد بی‌سرو صدا، مانع از درگیری مستقیم با جبهه مشترک ایران و حزب‌الله است


این اندیشکده در بخشی دیگر از تحلیل خود نوشت: هنوز زود است که به ارزیابی ایجاد جبهه مشترک ایران و حزب الله در ارتفاعات جولان علیه اسرائیل پرداخت. به‌نظر می‌رسد در مواجهه با جبهه مشترک ایران و حزب‌الله در شمال اسرائیل از عملیاتی با رویکرد «نبرد پنهان بی سرو صدا» استفاده کرد. اتخاذ این رویکرد مانع از درگیری گسترده بین ۲ طرف خواهد شد.

*نتیجه‌گیری


به گزارش فارس،در انتهای این مطلب آمده و در نتیجه‌گیری آمده است: در مجموع ترجیح اسرائیل فاصله گرفتن از ناآرامی در منطقه و درگیری مستقیم با حزب‌الله لبنان است و بهتر است از ساز و کار «آرامش و کنترل اوضاع» استفاده شود که در آن اعراب و کشورهای غربی برای مداخله در صورت بروز هرگونه نبردی مهلک حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
حزب الله لبنان هم قطعا مقابله می کنه