جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

یونسی: حرف هایم جدید نبود

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 413313
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با تاکید بر پیوند قومی و مذهبی ایران با بسیاری از کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به شعار اصلی دولت مبنی بر همراهی و تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه و جهان، از همگرایی فرهنگی و اشتراکات تاریخی گسترده‌ای با کشورهای منطقه خاورمیانه برخوردار است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی عصر سه شنبه در دیدار نوروزی با نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برداشت های اخیر برخی رسانه ها از سخنانش اظهارداشت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود. ملت ایران در طول تاریخ با ملت های همسایه خود پیوند قومی و فرهنگی داشته است. ملت و جمهوری اسلامی ایران از اتفاقاتی مانند آنچه برای ایزدی ها و سایر اقوام و اقلیت های مذهبی و دینی در عراق و سوریه رخ داد، متاثر شد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر خود را دوست و حامی کشورها و مردم منطقه خاورمیانه می داند و همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تاکید می کند.

یونسی در ادامه بیان کرد: برخی جریانات سیاسی سخنم را به گونه دیگری منعکس کردند به طوریکه رسانه های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحتند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه ای پرداختند.

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک سال نو و تشکر از حمایت های دولت یازدهم و اقدامات دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی برای پیگیری مسایل اقلیت های دینی، خواستار توجه و کمک بیشتر دولت در حوزه اجرایی و همچنین رفع مشکلات حقوقی اقلیت های دینی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *