جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اثرات افسردگی و‌ اضطراب در بیماران‌ قلبی

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 413303
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیماران قلبی که سطح بالایی از استرس و افسردگی را دارند نسبت به دیگر بیماران قلبی احتمال مرگ درآن‌ها بیشتر است و این مسئله برای‌ آنها بسیار گران تمام می شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مطالعه همراهی بالایی میان استرس و افسردگی در بسیاری از افراد مورد بررسی، مشاهده شده است.

افرادی که مشکلات قلبی دارند، وجود توامان استرس و افسردگی در آن‌ها ایجاد مشکلات اساسی فیزیولوژیک می‌کند.

دراین مطالعه حدود۵۰۰۰ نفر که سابقه بیماری‌ها قلبی و سن بالای ۴۵ سال داشتند مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعه که حدودا ۶ سال به طول انجامید از طریق معاینات بالینی و تهیه پرسشنامه ها بررسی‌ها صورت گرفته است.

افراد مورد مطالعه به سوالاتی مانند اینکه در زمان های تنهایی چه حالی دارید؟ یا اینکه چطور احساس می کنند که نمی‌توانند چیزهای مهم را در زندگیشان کنترل کنند؟ و یا اینکه احساس دستپاچگی آن‌ها در دو ماه گذشته به چه دلیل بوده است؟ پاسخ دادند.

با بررسی‌ پاسخ‌ها، محققان متوجه شدند که ۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه یعنی ۲۷۴ نفر از این بیماران قلبی، استرس و افسردگی شدید را تجربه کرده‌اند.

در طی این مطالعه، تعداد ۱۳۳۷ مورد مرگ و حملات قلبی در افراد مورد بررسی رخ داد.

محققان دریافتند که احتمال حملات قلبی در افرادی که بیشتر از ۲ سال و نیم درگیر اضطراب و افسردگی بوده‌اند، افزایش نمی‌یابد.

رفتار درمانی می‌تواند کمکی به بیماران قلبی باشد که استرس‌ها و افسردگی‌های خود را کنترل کنند.

برنامه‌های درمانی زیادی برای جلوگیری از اثرات افسردگی در بیماران قلبی وجود دارد و یافته‌های جدید می‌تواند به کنترل استرس‌ها مانند افسردگی در این افراد منجر گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *