چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

اولین سفر خارجی رهبر کره شمالی

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 413235
رهبر کره شمالی با حضور در رژه امسال سربازان روس در مسکو، اولین سفر خارجی خود را پس از به دست گرفتن قدرت رقم می‌زند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین خبرداد، «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی، دعوت روسیه را برای شرکت در مراسم سالروز پیروزی ارتش شوروی سابق در مقابل نازی‌ها، پذیرفت تا اولین سفر خارجی خود را از زمان به دست گیری زمام امور رقم بزند.

«کیم جونگ اون» سومین پسر «کیم جونگ ایل» است که در سال ۱۳۹۰ و در سن ۲۸ سالگی جانشین پدر خود شد.

خبر حضور «کیم» در رژه سالروز شکست نازی‌ها را «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد و گفت که رهبر کره شمالی، مقام ارشد یکی از ۲۶ کشوری است که دعوت روسیه را برای شرکت در این رژه نظامی و حضور در میدان سرخ مسکو قبول کرده‌اند.

در این رژه که بناست روز ۱۹ اردیبهشت سال آینده برگزار شود، ۱۵ هزار سرباز، دانشجوی دانشکده افسری و قزاق روس از مقابل سران کرملین و میهمانان خارجی رژه خواهند رفت.

با توجه به تشنج روابط غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین، برخی کشورهای اروپایی از اعزام نماینده برای شرکت در این مراسم خودداری کرده‌اند البته با این وجود کشورهای یونان، نروژ، اسلوواکی و چند کشور حوزه بالکان برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

آلمان که با خرید گاز روسیه و تزریق آن در صنایع عظیم خود، روابط سیاسی و اقتصادی نزدیکی با مسکو دارد و از سویی دیگر، از ارکان اصلی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود هم موضعی دوگانه در خصوص مراسم رژه روس‌ها گرفته است.

آلمان همگام با دیگر کشورهای اروپایی، دعوت حضور در مراسم رژه را پذیرفت ولی «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در موضعی که گویا برای کاستن از اثرات سوء این تصمیم گرفته شده، اعلام کرد که فردای روز رژه به مسکو خواهد رفت و در مراسمی دیگر با «ولادیمیر پوتین» همراه خواهد شد.

سرگئی لاوروف به این نوع موضع‌گیری ژرمن‌ها واکنش نشان داده و گفته که تصمیم مرکل، به شکست موج ضدروسی کمک کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *